• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ανάπτυξη της R9 σε ένα Πρωτάθλημα WorldSSP επόμενης γενιάς
Αγώνες 25/10/2024 - 16:51

Οι υποστηριζόμενες ομάδες της Yamaha Motor Europe στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Supersport θα αγωνιστούν με την ολοκαίνουργια R9 του 2025, σηματοδοτώντας μια νέα γενιά Supersport για τη Yamaha με τη μετάβαση στον τρικύλινδρο κινητήρα των 890 κ.εκ..

Τα τελευταία 25 χρόνια, η R6 ήταν ο κύριος διεκδικητής στην WorldSSP της Yamaha και με μεγάλη επιτυχία. Στις δυόμισι δεκαετίες της στην πίστα, η R6 πέτυχε όχι λιγότερα από δέκα Παγκόσμια Πρωταθλήματα αναβατών, δέκα Τίτλους κατασκευαστών και 147 νίκες σε Αγώνες. Και ακόμη και στις τρεις τελευταίες σεζόν, μετά την εισαγωγή της κατηγορίας Supersport «Next Generation», η R6 παρέμεινε ανταγωνιστική, κερδίζοντας και τους δύο τελευταίους Αγώνες στη Jerez στον τελευταίο Γύρο της σεζόν 2024.

Η νέα R9 έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στον τελευταίο Γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike FIM 2024 στη Χερέθ, όπου τόσο η μοτοσυκλέτα δρόμου όσο και η νέα R9 WorldSSP αποκαλύφθηκαν σε μια ειδική παρουσίαση ενώπιον του James Whitham (ο πρώτος νικητής της WorldSSP σε μία R6) και του Stefano Manzi (ο τελευταίος νικητής της WorldSSP με μία R6), που πήραν τις μοτοσυκλέτες σε έναν αποκλειστικό γύρο ενόψει του 1ου  Αγώνα WorldSBK.

Ενώ η R9 ανακοινώθηκε μόλις πρόσφατα, οι μηχανικοί της Yamaha Motor Europe Motorsport Research & Development εργάζονται κρυφά για την ανάπτυξη αυτής της νέας Supersport μοτοσυκλέτας για την WorldSSP εδώ και αρκετό καιρό. Λαμβάνοντας την πρώτη μονάδα πριν την παραγωγή τον περασμένο Απρίλιο, για περισσότερο από ένα χρόνο, η ομάδα με επικεφαλής τον Τεχνικό Διευθυντή της Yamaha Motor Europe Motorsport Road Racing Riccardo Tisci, έχει υποβληθεί σε μια σειρά από μυστικές δοκιμές καθώς και διαδικασίες ανάπτυξης στο σπίτι της Yamaha Motor Racing Europe (YMRE), με έδρα την Lesmo της Ιταλίας.

«Όταν λάβαμε τη μοτοσυκλέτα πριν την παραγωγή της, το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να βάλουμε τον Stefano Manzi, τον κορυφαίο αναβάτη μας στην WorldSSP, στη μοτοσυκλέτα σε μια τοπική πίστα κρυφά», εξηγεί ο Tisci, μιλώντας για την R9 που μπήκε για πρώτη φορά στη Χερέθ.

 

Ο Riccardo Tisci και ο Andrea Dosoli αποκαλύπτουν την R9 WorldSSP του 2025

 

«Κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, κάναμε μια άμεση σύγκριση μεταξύ της τυπικής R9 προ-παραγωγής και της WorldSSP-spec R6 του Manzi που αγωνιζόταν εκείνη την εποχή. Αυτό μας έδωσε να κατανοήσουμε τα δυνατά σημεία της νέας μοτοσυκλέτας και τους τομείς στους οποίους έπρεπε να δουλέψουμε.

Μετά από αυτό το τεστ, επιστρέψαμε στην YMRE και αρχίσαμε να αναπτύσσουμε το αγωνιστικό κιτ από όσα είχαμε μάθει, σύμφωνα με τους κανονισμούς της WorldSSP. Οι κανόνες μας επιτρέπουν να εργαζόμαστε στους τριπλούς σφιγκτήρες των πιρουνιών, τους συνδέσμους, την ανάρτηση, τα ψυγεία του κινητήρα, μεταξύ ορισμένων άλλων περιοχών, συμπεριλαμβανομένου του αμαξώματος της μοτοσυκλέτας. Όταν ήμασταν περίπου στο 80% έτοιμοι, πήραμε τη μοτοσυκλέτα πίσω στην πίστα, αυτή τη φορά με τον αναβάτη του WorldSBK και πρωταθλητή WorldSSP του 2020 Andrea Locatelli, για να δούμε πώς τα πηγαίναμε. Τα σχόλια ήταν πολύ θετικά, ειδικά όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του κινητήρα – ήμασταν πραγματικά έκπληκτοι όταν είδαμε την πρόοδο μόλις στη δεύτερη δοκιμή μας».

Ο Stefano Manzi και ο James Whitham κάνουν το ντεμπούτο των νέων R9 και R9 WorldSSP στην πίστα

 

Η ανάπτυξη μιας νέας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας από μια ολοκαίνουργια τυπική μοτοσυκλέτα δεν είναι εύκολη υπόθεση, έτσι οι μηχανικοί της YMRE αποφάσισαν να αναπτύξουν νέες, υψηλής τεχνολογίας μεθόδους που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μέσω προσομοίωσης υπολογιστή.

«Έχουμε μια πολύ καλή σχέση με την YMC και έχουμε συνεργαστεί στενά μαζί τους για την ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας. Παρείχαν τα σχέδια CAD της τυπικής μοτοσυκλέτας εκ των προτέρων και αυτά περιλάμβαναν κάθε μέρος της μοτοσυκλέτας μέχρι κάθε μπουλόνι και ροδέλα, έτσι είχαμε μια πλήρη μοντελοποίηση ολόκληρης της μοτοσυκλέτας. Από αυτό το μοντέλο, θα μπορούσαμε στη συνέχεια να εφαρμόσουμε προσομοιώσεις υπολογιστή για να δούμε πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την απόδοση. Είχαμε τρεις τύπους προσομοίωσης. Για το πλαίσιο υπήρχαν προσομοιώσεις ακαμψίας και καταπόνησης, και για την απόδοση του κινητήρα είχαμε προσομοιώσεις κινητήρα. Μπορούσαμε να προσομοιώσουμε πράγματα που θέλαμε να δοκιμάσουμε μέσω του υπολογιστή και να δούμε τι αποτέλεσμα θα είχε αυτό. Μετά από αυτό, μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε στο δυναμόμετρο και αυτό που βρήκαμε ήταν ότι τα αποτελέσματα εκεί ήταν πολύ κοντά σε αυτό που είχε προτείνει η προσομοίωση. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, ειδικά όσον αφορά την εξέλιξη του κινητήρα, επομένως αυτή είναι μια διαδικασία που θα υιοθετούμε πιο τακτικά στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένου του WorldSBK καθώς προσβλέπουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της R1».

Η R9 WorldSSP του 2025

 

Από τις πρώτες δοκιμές, ο επίσημος αναβάτης δοκιμών Niccolò Canepa έχει οδηγήσει την R9 καθώς η YMRE εργάστηκε για τη βελτίωση του πακέτου. Το επόμενο στάδιο θα είναι η κατηγορία Supersport της Yamaha για το 2025 που θα περιλαμβάνει τρεις υποστηριζόμενες ομάδες με έξι αναβάτες, οι οποίοι θα επιβεβαιωθούν σε εύθετο χρόνο. Αυτή η δοκιμή πραγματοποιείται στην Κρεμόνα την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

«Η μοτοσυκλέτα είναι προφανώς ακόμα υπό ανάπτυξη, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να ακούσουμε τα σχόλια των επίσημων αναβατών στην πρώτη Δοκιμή», συνέχισε ο Tisci. «Είναι πιθανό να χρειαστεί να προσαρμόσουμε κάποια εξαρτήματα καθώς οδεύουμε προς τη σεζόν, έχουμε την πρώτη Δοκιμή στις αρχές Νοεμβρίου και στη συνέχεια έχουμε μερικούς μήνες για να δούμε αν χρειάζεται να κάνουμε κάποιες προσαρμογές πριν από τις περαιτέρω Δοκιμές του επόμενου έτους. Έχουμε ακόμα χρόνο για να κάνουμε αλλαγές, αν χρειαστεί, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο».

Η R9 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Supersport το 2025, όπου οι μηχανικοί της Yamaha Motor Europe θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν τη μοτοσυκλέτα πριν από την κυκλοφορία ενός ειδικού αγωνιστικού κιτ για τα Εθνικά πρωταθλήματα του 2026.

Επόμενο άρθρο »

Ο Marquez έκανε ρεκόρ γύρου στην Buriram

« Προηγούμενο άρθρο

«20 βαθμοί δεν είναι μεγάλη διαφορά»:

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ