• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP 2024: o Acosta “πρωταθλητής” των πτώσεων
Τα στοιχεία πτώσεων Αναβατών, Πιστών και Στροφών!
Νέα 10/12/2024 - 11:23

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Παρά το ότι το MotoGP στην αγωνιστική χρονιά του 2024 είδε σημαντική μείωση των πτώσεων σε σχέση με το 2023 – συνολικά 865 έναντι 1,009 πέρυσι – είχαμε πολλούς οδηγούς της μεγάλης κατηγορίας να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της σχετικής κατάταξης όλων των κατηγοριών.

Pedro Acosta

Αυτός με τις περισσότερες πτώσεις είναι ο νεοφερμένος στο MotoGP Pedro Acosta με 28 πτώσεις (σε δοκιμές και Αγώνες) και τον ακολουθεί ο Marc Marquez με 24 και ο αδελφός του Alex με 21, ενώ οι πρώτοι των μικρότερων κατηγοριών είναι με 18 πτώσεις στην Moto 2 o Zonta VD Goorbergh και από την Moto 3 με ίδιες πτώσεις οι David Almansa & Filippo Farioli.

Βέβαια πρέπει να σημειώσουμε ότι οι οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας έχουν από το 2023 και μετά, να αντιμετωπίσουν και το εξτρά ρίσκο που αναγκάζονται να πάρουν κυνηγώντας μια καλή θέση και στους Αγώνες Sprint του Σαββάτου, ένα γεγονός που σαφώς αυξάνει τις πιθανότητες πτώσεων σε σχέση με τις δύο μικρότερες κατηγορίες.

Στο ιστορικό των πτώσεων των 15 τελευταίων χρόνων, μπορούμε να δούμε ότι το απόλυτο ρεκόρ πτώσεων το έχει ως χρονιά το 2017 με 1,126 πτώσεις σε 18 Αγώνες και αν δούμε αναλυτικά ανά κατηγορία θα δούμε ότι εκείνη τη χρονιά η MotoGP είχε ένα μέσο όρο πτώσεων ανά Αγώνα στις 17.4, πέρυσι έφτασε τις 17.9 και φέτος οι πτώσεις είναι στις 16.8 σε κάθε Αγώνα. Το 2010 για παράδειγμα είχαμε μόλις 7.4 πτώσεις σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο!

Στη μεσαία κατηγορία Moto 2, τις περισσότερες πτώσεις ανά Αγώνα είχαμε το 2011 (2η χρονιά της 4χρονης κατηγορίας) με 24.8 πτώσεις, ενώ φέτος οι πτώσεις έχουν μειωθεί στις 13.4 ανά τριήμερο, με την έλευση των Pirelli ως ενιαίου ελαστικού, που είναι πιο προοδευτικό στις αντιδράσεις του, από τη φιλοσοφία κατασκευής της Ιταλικής εταιρίας. Αντίστοιχα στην Moto 3 (που ήλθε ως 4χρονη το 2012 για να αντικαταστήσει τα 2χρονα 125), είχαμε μεγαλύτερο μέσο όρο πτώσεων το 2016 με 23.0 ανά Αγώνα, ενώ φέτος μειώθηκε στις 13.1 πτώσεις.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι αυτό των πτώσεων ανά περίοδο Δοκιμών ή Αγώνα. Στην MotoGP οι περισσότερες πτώσεις έγιναν το απόγευμα της Παρασκευής, στις σημαντικές ωριαίες δοκιμές για την πρόκριση στη δεκάδα που παίρνει απευθείας την πρόκριση για τις Κατατακτήριες 2, με 91 πτώσεις σε όλη τη χρονιά. Στους Αγώνες έγιναν 80 πτώσεις και στους Αγώνες Sprint του Σαββάτου 68 πτώσεις, πάρα πολλές αν σκεφτεί κανείς ότι έχουν τη μισή διάρκεια από τους κανονικούς Αγώνες. Όμως στο Sprint από τη μία μεριά όλοι πιέζουν περισσότερο και από την άλλη το ρίσκο της απώλειας βαθμών είναι αντίστοιχα το μισό από αυτό που θα έχουν με μια ενδεχόμενη πτώση την Κυριακή. Στις δύο μικρότερες κατηγορίες οι περισσότερες πτώσεις σημειώνονται στον Αγώνα της Κυριακής, με 91 πτώσεις για τις μικρές μοτοσυκλέτες των 250 κ.εκ. και 102 πτώσεις για τις 3κύλινδρες των 765 κ.εκ.

Από την πλευρά των πιστών, τις περισσότερες πτώσεις φέτος είδαμε στo Circuito de Jerez – Angel Nieto με 74 πτώσεις σε όλες τις κατηγορίες το τριήμερο του Αγώνα. Η Pertamina Mandalika Circuit της Ινδονησίας, φιλοξένησε στην άσφαλτο και τις αμμοπαγίδες της 67 πτώσεις, ενώ στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης είναι το Philip Island στην Αυστραλία με 64 πτώσεις. Τις λιγότερες πτώσεις είδαμε στο Lusail International Circuit στο Κατάρ με 28, ενώ τις δεύτερες λιγότερες είχαν το Autodromo Internacional del Mugello με 29 μόλις πτώσεις και η Motorland Aragon όπου επίσης έπεσαν μόλις 29 φορές οι οδηγοί όλων των κατηγοριών.

Το απόλυτο ρεκόρ πτώσεων σε κάποια πίστα έχει γίνει το 2018 στο Circuit Ricardo Tormo της Βαλένθια όπου καταγράφηκαν 155 πτώσεις στο τριήμερο του Αγώνα!!!

David Almansa

Από τις 262 πτώσεις της Moto 3 τις περισσότερες “έγραψαν” – όπως προαναφέραμε οι David Almansa & Filippo Farioli με 18 πτώσεις ο καθένας, στη δεύτερη θέση κατετάγη με 14 πτώσεις ο Rookie Of The Year Angel Piqueras, και στην τρίτη θέση “ισοβάθμησαν” οι Scott Ogden & Tatsuki Suzuki με 13.

Στην Moto 2 με 268 συνολικά πτώσεις το “πρωτάθλημα” πήρε ο Zonta VD Goorberghμε 18 πτώσεις, στη δεύτερη θέση ο Ayumu Sasaki με 15 και στην τρίτη θέση με 13 πτώσεις βρέθηκαν οι Darryn Binder & Jake Dixon.

Marc Marquez

H MotoGP όπως γράψαμε είχε την τιμητική της με συνολικά 335 πτώσεις και πρώτο τον Pedro Acosta με τις 28 πτώσεις του, δεύτερο τον Marc Marquez με 24 και τρίτο τον Alex Marquez με 21. Ακολούθησε ο Jack Miller με 20 πτώσεις, ο επίσης οδηγός της ΚΤΜ Brad Binder έπεσε 19 φορές όπως και ο Augusto Fernadez, όσες και ο Aleix Espargaro της Aprilia (τριπλή ισοπαλία) και την εξάδα έκλεισε ο Marco Bezzecchi με 18. Πάντως από το 2018 που κρατιούνται τα αρχεία πτώσεων, κανείς δεν έχει ξεπεράσει το περσινό ρεκόρ του Marc Marquez με 29 πτώσεις και μάλιστα σε 16 GP, καθώς λόγω τραυματισμών δεν αγωνίστηκε σε 4 GP!

Pecco Bagnaia

Jorge Martin

Ανάμεσα στους δύο τελικούς διεκδικητές του Τίτλου τις λιγότερες πτώσεις είχε ο Pecco Bagnaia με 9, τη στιγμή που ο Jorge Martin έπεσε 15 φορές, όμως δύο από τις πτώσεις του Bagnaia στο Portimao και στην Aragon έγιναν από λάθη του σε συγκρούσεις με τα αδέλφια Marquez (όπως παραδέχτηκε ο ίδιος μετά το τέλος του τελευταίου Αγώνα) και σε αυτές έχασε τους πολύτιμους βαθμούς που θα τον είχαν ενδεχομένως ανακηρύξει Πρωταθλητή και πάλι.

Pecco vs Marc @ Portimao

Pecco vs Alex @ Aragon

Αν κάνουμε και ένα άτυπο πρωτάθλημα κατασκευαστών στις πτώσεις της μεγάλης κατηγορίας και μετρήσουμε τις πτώσεις των δύο πρώτων οδηγών κάθε κατασκευαστή (καθώς η Yamaha είχε μόνο δύο οδηγούς) θα έχουμε τα εξής αποτελέσματα: ΚΤΜ 48, Ducati 45, Honda 32, Aprilia 29, Yamaha 20 πτώσεις.

Τέλος η πιο επικίνδυνη στροφή της χρονιάς ήταν η 4η στροφή (Miller Corner) της πίστας Philip Island της Αυστραλίας, στην οποία έπεσαν 29 οδηγοί στη διάρκεια του τριήμερου GP. Η Αυστρία ακολούθησε με την 2η στροφή της που “φιλοξένησε” 19 οδηγούς στην αμμοπαγίδα της πίστας Red Bull Ring, ενώ στην τρίτη θέση των πιο δύσκολων στροφών από πλευράς πτώσεων έχουμε αρκετές στροφές στις οποίες έπεσαν 15 οδηγοί όλων των κατηγοριών: η 1η στροφή του Sachsenring στην Γερμανία, η 16η στροφή της Mandalika στην Ινδονησία και η 5η και η 10η στροφή του Circuit de Barcelona-Catalunya στην Καταλονία.

Αυτά λοιπόν σχετικά με το χειρότερο που έχει να αντιμετωπίσει κάθε οδηγός στη διάρκεια μιας αγωνιστικής χρονιάς, που είναι βέβαια οι πτώσεις. Το ευτυχές είναι ότι δεν υπήρξαν σοβαροί τραυματισμοί σε αυτές τις συνολικά 865 πτώσεις, χάρις και στο επίπεδο εξοπλισμού, με τα κράνη που έχουν αυστηρές προδιαγραφές, τις φόρμες που υποχρεωτικά έχουν αερόσακο σε όλες τις κατηγορίες, με τις μπότες και τα γάντια που έχουν ειδική προστασία.

 

 

 

 

 

 

« Προηγούμενο άρθρο

Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα διοργάνωσε τα λαμπερά βραβεία FIM Awards 2024

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ