• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Για να μειώσει το κόστος η KTM είναι έτοιμη να αποχωρήσει από...
...MotoGP, Moto2 και Moto3!
Νέα Αγοράς 21/12/2024 - 19:59

 

 

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Κατά την πρώτη ακρόαση για αφερεγγυότητα, που έγινε στην Αυστρία χθες 20/12/2024 τέθηκε επί τάπητος στη διαδικασία και η προοπτική να φύγει η ΚΤΜ από τους αγώνες που θα ήταν μια δαπάνη που μπορεί να περικοπεί. Αλλά υπάρχει ένα αλλά ...ίσως επιβιώσει το MotoGP!

Πραγματοποιήθηκε λοιπόν η πρώτη ακρόαση στη διαδικασία αφερεγγυότητας και από τα πρακτικά προκύπτουν κάποια νέα. Τα πιο σημαντικά είναι ότι για να μειώσει το κόστος η KTM θα είναι έτοιμη να αποσυρθεί από τους αγώνες σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Προσοχή όμως στη μετάφραση αυτής της πρότασης: “Um Kosten zu reduzieren, ist der Ausstieg aus MotoGP Moto3/Moto2 geplant.” Μπορεί να σημαίνει ότι θα το κάνουν μόνο βγαίνοντας από τις Moto2/3.

 

Η πρώτη ακρόαση των πιστωτών και τα πρακτικά της διαδικασίας αφερεγγυότητας της KTM AG διεξήχθη στο Περιφερειακό Δικαστήριο στο Ried im Innkreis.

Περιεχόμενα των πρακτικών της συνεδρίασης:

Ο νόμος απαιτεί να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνέλευση των πιστωτών εντός 3 εβδομάδων μετά την έναρξη των διαδικασιών αναδιοργάνωσης με ανεξάρτητη διοίκηση. Αντικείμενο της ακρόασης είναι η έκθεση του διαχειριστή αφερεγγυότητας για το αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για άμεσο κλείσιμο ολόκληρης της εταιρείας ή επιμέρους τμημάτων της εταιρείας ή για τη συνέχισή της και εάν το σχέδιο αναδιάρθρωσης είναι προς το κοινό συμφέρον των πιστωτών αφερεγγυότητας και εάν είναι πιθανό να είναι δυνατή η εφαρμογή του.

Η Alpenländische Kreditorenverband (AKV) αναφέρει ότι κατά την πρώτη συνεδρίαση των πιστωτών που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20/12/2024, ο διαχειριστής αφερεγγυότητας, κ. Peter Vogl, τάχθηκε υπέρ της συνέχισης της διαδικασίας αναδιάρθρωσης με αυτοδιοίκηση, καθώς επί του παρόντος αυτό δεν θα αποτελεί μειονέκτημα για τους πιστωτές από γενική άποψη.

Ο σύνδικος πτώχευσης ανέφερε τις έρευνές του μέχρι σήμερα κατά τη διάρκεια του συνάντησης προϋπολογισμού: Αυτή τη στιγμή ασχολείται κυρίως με την αναθεώρηση της κατάστασης του ισολογισμού, την αξιολόγηση της καταλληλότητας της προσφοράς του σχεδίου αναδιοργάνωσης και την επεξεργασία αξιώσεων, μια ευθύνη στην οποία έχουν ήδη συμμετάσχει αρκετοί εμπειρογνώμονες.

Ο αφερέγγυος οφειλέτης είναι η κεντρική εταιρεία του Ομίλου KTM.

Συνολικά, υπάρχουν περισσότερες από 60 θυγατρικές.

Σύμφωνα με την αναφορά του διαχειριστή, η συνεργασία με τον οφειλέτη και όλα τα όργανα της οφειλέτριας εταιρείας λειτουργεί καλά και όλες οι απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται χωρίς καθυστέρηση.

 

Αυτοδιοίκηση

Η εταιρεία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε αυτοδιοίκηση. Κανένας από τους παρόντες πιστωτές δεν έχει ζητήσει την ανάκληση της αυτοδιοίκησης.

 

Συνέχιση

Το σχέδιο ρευστότητας που υποβλήθηκε από τον αφερέγγυο οφειλέτη για συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας έχει επικυρωθεί και θα επικυρωθεί από εμπειρογνώμονες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αφερεγγυότητας και σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις, η εταιρεία διαθέτει επαρκή ρευστότητα μέχρι την ημερομηνία της επόμενης ακρόασης επανεξέτασης. (Σημ.: στις 24/01/2025)

Στη σημερινή συνεδρίαση το πτωχευτικό δικαστήριο αποφάσισε τη συνέχιση της εταιρείας στο να επιχειρεί και η απόφαση θα δημοσιευθεί αύριο στον φάκελο του διατάγματος.

 

Ρευστότητα

Η ρευστότητα και για τις τρεις αφερέγγυες εταιρείες (KTM AG, KTM Forschungs & Entwicklungs GmbH και KTM Components GmbH) πρέπει να εξασφαλιστεί μέσω της KTM AG.

Όσον αφορά τη γενική κατάσταση της αγοράς στον τομέα πωλήσεων του Γκρουπ της ΚΤΜ, μπορεί να ειπωθεί ότι οι εξωτερικοί εμπειρογνώμονες (αναλυτές αγοράς) υποθέτουν ότι υφίσταται μια θεμελιωδώς αναπτυσσόμενη αγορά, αλλά ότι η σχετικά υψηλή παραγωγή και το υψηλό κόστος παραγωγής στην Αυστρία υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα.

Το 2023, μετά την κορύφωση της πανδημίας του COVID, σημειώθηκε πτώση στην αγορά ως προς τη ζήτηση.

Σύμφωνα με την έκθεση του διαχειριστή, ο αριθμός των απολύσεων που απαιτούνται για την αναδιάρθρωση θα μειωθεί από τους αρχικά προγραμματισμένους 500 υπαλλήλους σε λιγότερους από 300 και στις τρεις αφερέγγυες εταιρείες. Ο διαχειριστής της αναδιάρθρωσης τόνισε συγκεκριμένα στη συνάντηση παρουσίασης της έκθεσης ότι στους εργαζόμενους οι μισθοί και τα ημερομίσθια του Δεκεμβρίου μπορούν να καταβληθούν.

Το οικονομικό σχέδιο που υποβάλλει ο οφειλέτης παρακολουθείται και προσαρμόζεται συνεχώς από τον διαχειριστή της αναδιάρθρωσης και τους εμπειρογνώμονες από τους οποίους ζητήθηκε η γνώμη και μπορούν επί του παρόντος να πληρούνται, αυτά που συμφωνούνται.

Ταυτόχρονα με την έναρξη της διαδικασίας αφερεγγυότητας, το δικαστήριο πτωχεύσεων όρισε επιτροπή πιστωτών, μέλος της οποίας είναι η AKV.

 

Αιτίες αφερεγγυότητας

Μια ανάλυση των αιτιών της αφερεγγυότητας ετοιμάζεται από εμπειρογνώμονες και θα πρέπει να είναι στη διάθεση των πιστωτών εγκαίρως πριν από την ψηφοφορία του Φεβρουαρίου. Αυτό καλύπτει επίσης αμοιβαίες πληρωμές μεταφοράς εντός του ομίλου.

Μέχρι στιγμής έχει διαπιστωθεί ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει υψηλές επενδύσεις τα δύο τελευταία χρόνια, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν κυρίως με δανειακά κεφάλαια, γεγονός που οδήγησε σε σημαντική αύξηση των υποχρεώσεων.

Αν και οι πωλήσεις από τους αντιπροσώπους στους τελικούς πελάτες δεν έχουν αυξηθεί επαρκώς από το 2023, ο όγκος παραγωγής δεν έχει μειωθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα υψηλό επίπεδο αποθεμάτων, τα οποία είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα.

Η τελική μείωση του όγκου παραγωγής το 2024 δεν μπόρεσε να καλύψει τις πάγιες δαπάνες που προέκυψαν, κυρίως λόγω της γενικότερης αύξησης του προσωπικού, της ενέργειας και του κόστους των υλικών.

 

Μέτρα αναδιοργάνωσης

Ο σύνδικος πτώχευσης ανέφερε επίσης για τα μέτρα εξυγίανσης ήδη με πρωτοβουλία του οφειλέτη: Δημοσιεύτηκε και αναρτήθηκε η πώληση μετοχών της PIERER IMMOREAL GmbH (κτηματομεσιτική εταιρία) προς πώληση.

Οι πληρωμές σε μη λειτουργικές θυγατρικές του Ομίλου KTM έχουν ακυρωθεί. Ως αποτέλεσμα, αρκετές μεταγενέστερες πτωχεύσεις άλλων εταιρειών KTM είναι αναμενόμενες. Οι άλλες δύο εταιρείες της KTM, που είναι ήδη αφερέγγυες, είναι απαραίτητες για τη συνέχιση του Ομίλου KTM και θα υποστηριχθούν οικονομικά από την KTM AG στο να συνεχίζουν να αγοράζουν τις υπηρεσίες και τα αγαθά που παρέχουν.

Προκειμένου να μειωθεί το κόστος, σχεδιάζεται έξοδος από (τις κατηγορίες) MotoGP Moto3/Moto2.

Για τη μείωση του κόστους παραγωγής, υπάρχει η δυνατότητα (μερικής) μετεγκατάστασης της παραγωγής, η οποία εξετάζεται.

Η παραγωγή θα διακοπεί μέχρι τη συνεδρίαση του σχεδίου αναδιοργάνωσης.

 

Πώληση αποθεμάτων σε αντιπροσώπους

Οι αρχικές αναλύσεις έχουν ήδη δείξει ότι οι αφερέγγυες εταιρείες της KTM πιθανόν να μην είναι σε θέση να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια για να καλύψουν τις ποσοστώσεις που προσφέρονται από τους ίδιους πόρους ή τις λειτουργικές ταμειακές ροές.

Επομένως, μια αναδιοργάνωση θα απαιτήσει τη συμμετοχή επενδυτή και, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η μητρική εταιρεία της KTM Pierer Mobility έχει προσλάβει την Citygroup Global Markets Europe AG ("Citibank") ώστε να βρει επενδυτική λύση. Μια βασική συμφωνία με τον πιθανό επενδυτή αναμένεται να επιτευχθεί έως τα μέσα Ιανουαρίου και τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν ήδη επικοινωνήσει με τον διαχειριστή της αναδιάρθρωσης, όπως και ο οφειλέτης.

Λόγω της πολυπλοκότητας αυτής της διαδικασίας αναδιοργάνωσης, δεν είναι ακόμη δυνατό να πραγματοποιηθεί μια σοβαρή αξιολόγηση της επάρκειας ή της σκοπιμότητας του προσφερόμενου επί του παρόντος 30% ως ποσοστό αναδιοργάνωσης.

Οι πιστωτές μπορούν ακόμα να υποβάλουν τις αξιώσεις τους στο πτωχευτικό δικαστήριο μέσω του AKV έως τη λήξη της περιόδου υποβολής στις 16 Ιανουαρίου 2025. Καλούνται να καταθέσουν αναφορές το συντομότερο δυνατό, καθώς η εξέταση των αξιώσεων θα πάρει χρόνο.

Η επόμενη ακροαματική διαδικασία θα διεξαχθεί στις 24 Ιανουαρίου 2025. Στο ακροατήριο αυτό θα υποβληθούν οι εκάστοτε δηλώσεις επαλήθευσης του διαχειριστή αναδιάρθρωσης και του οφειλέτη για τις απαιτήσεις από πιστωτές.

Οι αξιώσεις μπορούν να καταχωρηθούν αμέσως μέσω του AKV.

Σε όλο αυτό το παζλ των διαδικασιών πρέπει να έχουμε υπόψη ότι το αγωνιστικό κομμάτι που είναι μια ξεχωριστή εταιρία θα μπορούσε απλά να πωληθεί στην Red Bull (υπάρχουν ενδείξεις ότι θα ήθελε κάτι τέτοιο) και τα χρήματα που θα μπουν στο ταμείο να χρησιμοποιηθούν στο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Πάντως η συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ δεν έχει ακυρωθεί!

 

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

ΚΤΜ: Ανεβαίνοντας μέσα από τις αντιξοότητες

« Προηγούμενο άρθρο

Η κρίση στην KTM συνεχίζεται

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ