• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O νέος CEO της KTM Gottfried Neumeister λέει:
"Υπάρχουν 3 λόγοι που η KTM είναι ακόμη ζωντανή"
Νέα Αγοράς 27/01/2025 - 12:09

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης

Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Ο Gottfried Neumeister είναι ο νέος CEO της KTM και από αυτή τη θέση σχολίασε για πρώτη φορά το μέλλον της KTM μετά την ακροαματική διαδικασία με τους πιστωτές. Είναι πεπεισμένος ότι η νέα αρχή της KTM με φρέσκο κεφάλαιο θα είναι επιτυχής.

 

Στην ακρόαση στο Εφετείο του Ried im Innkreis (Άνω Αυστρία), ο νέος Chief Operating Officer (CEO) της Pierer Mobility AG και της χρεοκοπημένης KTM AG εμφανίστηκε μπροστά στα μέσα ενημέρωσης για πρώτη φορά. Είχε προηγηθεί η αποκάλυψη ότι τα χρέη της KTM AG και των δύο θυγατρικών της, KTM Components GmbH και KTM Forschungs- und Entwicklungs GmbH, είχαν αυξηθεί από περίπου 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ σε σχεδόν 2.2 δισεκατομμύρια ευρώ από την έναρξη των διαδικασιών πτώχευσης. Παράλληλα, αποφασίστηκε να παραταθεί η διακοπή παραγωγής στην Αυστρία από το τέλος Φεβρουαρίου έως τις 17 Μαρτίου. Η διακοπή είχε ήδη επισπευστεί κατά μία εβδομάδα για τις 13 Δεκεμβρίου, λόγω του τεράστιου αποθέματος 130,000 μοτοσυκλετών. Ο υπεύθυνος προστασίας των πιστωτών, Karl-Heinz Götze από το KSV1870, θεωρεί την 17η Μαρτίου ως εξαιρετικά φιλόδοξη ημερομηνία για την επανεκκίνηση της παραγωγής. Ωστόσο, πολλοί πελάτες ανυπομονούν για τα μοντέλα του 2025, τα οποία παρουσιάστηκαν στην έκθεση μοτοσυκλέτας EICMA στο Μιλάνο τον Νοέμβριο.

 

Ο νέος CEO της Pierer Mobility, Gottfried Neumeister, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ενώπιον των πιστωτών ως νέος επικεφαλής της εταιρείας. Ένα ακόμη θετικό νέο ήταν ότι η KTM είχε ήδη πληρώσει τους μισθούς του Ιανουαρίου στις 23 Ιανουαρίου.

 

Η κίνηση να γίνει ο Gottfried Neumeister ο νέος επικεφαλής της εταιρείας πριν τις καθοριστικές συναντήσεις με τους πιστωτές και τον διαχειριστή αναδιάρθρωσης, Peter Vogl, θεωρήθηκε σωστή, καθώς ο νέος CEO προσχώρησε στην KTM στις 1 Σεπτεμβρίου και δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος για την οικονομική παρακμή – σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, Stefan Pierer, ο οποίος έχει υποχωρήσει στο παρασκήνιο, αλλά θα συνεχίσει να παρακολουθεί τη διαδικασία αναδιάρθρωσης. Αναμένεται επίσης ότι ο Pierer θα χάσει τη δυναμική του θέση ως βασικός μέτοχος στην εταιρεία μετά τις τελικές δεσμεύσεις των επενδυτών.

 

Ο 47χρονος Gottfried Neumeister έχει πλέον την ευαίσθητη αποστολή να πείσει τους πιστωτές ότι θα πληρωθούν μόνο το 30% των απαιτήσεών τους, το οποίο θα καταβληθεί σε δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, το επιχειρηματικό του σχέδιο πρέπει να εγκριθεί, το οποίο προβλέπει μείωση του εργατικού δυναμικού σε 4,000 υπαλλήλους και προσωρινή παραγωγή περίπου 230,000 μοτοσυκλετών ετησίως. Αυτό είναι 26% λιγότερο από το 2023.

 

Ενώ ο Stefan Pierer είχε περιορίσει τις επικοινωνίες του τις τελευταίες εβδομάδες, ή τις είχε μηδενίσει, ο Gottfried Neumeister απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Επιβεβαίωσε αυτό που ήταν ένα ανοιχτό μυστικό στην KTM για μήνες: Ο Stefan Pierer τον είχε προγραμματίσει εξαρχής ως διάδοχό του, γι' αυτό και ο Neumeister παρέμεινε δίπλα στον Pierer ως το μόνο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, μαζί με τον 68χρονο βασικό μέτοχο στην Pierer Mobility από το φθινόπωρο. Οι εντολές τεσσάρων συναδέλφων, από τον Viktor Sigl έως τον Hubert Trunkenpolz, ακυρώθηκαν.

 

"Δεν με εξέπληξε το γεγονός ότι διορίστηκα τώρα CEO. Συνάντησα τον κύριο Pierer για πρώτη φορά πριν από λίγο περισσότερο από μισό χρόνο και συμφωνήσαμε τότε ότι θα τον διαδεχόμουν", είπε ο Neumeister. Στη συνέχεια εξήγησε ότι τους τελευταίους μήνες η KTM κατάφερε να πείσει επενδυτές κεφαλαίων (BAJAJ και CFMOTO) καθώς και νέους επενδυτές, «ότι η KTM δεν είναι μόνο ικανή να αναδιοργανωθεί, αλλά αξίζει να αναδιοργανωθεί».

 

Χθες, Παρασκευή, επιβεβαιώθηκε ότι 23 δυνητικοί επενδυτές έχουν δεσμευτεί να συνεισφέρουν στην αναδιάρθρωση του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών της Ευρώπης. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων της KTM έγινε πιο πιθανή μετά την χθεσινή συνάντηση. Αυτό είναι η ομόφωνη γνώμη των ειδικών και των περισσοτέρων εμπλεκομένων. Δεν προβλέπονται περαιτέρω απολύσεις.

 

"Δεν γνωρίζω για σχέδια περαιτέρω απολύσεων", δήλωσε ο διαχειριστής αναδιάρθρωσης και δικηγόρος Peter Vogl. "Οι περικοπές προσωπικού και οι θυσίες της εργατικής δύναμης θα πρέπει τώρα να είναι όλα στο τραπέζι. Ήταν ήδη σοβαρές όταν σκέφτομαι λέξεις - κλειδιά όπως απολύσεις, μειώσεις μισθών και μειωμένος χρόνος εργασίας."

 

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες, οι μέτοχοι, οι εργαζόμενοι, οι έμποροι και οι τελικοί πελάτες της KTM θα μπορέσουν να αναστενάξουν με ανακούφιση μόνο στην επόμενη συνάντηση των πιστωτών στις 25 Φεβρουαρίου. Εκείνη την ημέρα, η 90ήμερη διαδικασία αναδιάρθρωσης υπό την αυτοδιαχείριση θα ολοκληρωθεί και το μέλλον της KTM θα κριθεί οριστικά.

 

Οι δραστηριότητες στον τομέα του motorsport με 40 εργοστασιακούς αναβάτες παραμένουν επίσης μέρος της διαδικασίας αναδιάρθρωσης, καθώς το σύνθημα "Ready to Race" είναι αναπόσπαστο κομμάτι της συνταγής επιτυχίας της KTM – και θεωρείται πολύτιμο εργαλείο μάρκετινγκ. Η KTM έχει κατακτήσει 347 Τίτλους Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 1974, και πριν από μία εβδομάδα γιορτάστηκε η 23η νίκη της στο Dakar Rally τα τελευταία 26 χρόνια.

 

Η διεθνής ανταγωνιστικότητα σε αμέτρητους τομείς είναι στο DNA της KTM. Από την είσοδό της στο MotoGP, η KTM έχει κατακτήσει επτά νίκες, 5 από τον Miguel Oliveira, 2 από τον Brad Binder, και η KTM έχει καταλάβει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών τα τελευταία δύο χρόνια πίσω από την αήττητη Ducati. Αλλά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πτώχευσης, η KTM έχει χάσει πολλή αξιοπιστία, και η φήμη της με πελάτες και συνεργάτες θα πρέπει να αποκατασταθεί με κόπο τα επόμενα χρόνια.

 

Προφανώς για αυτό, η μείωση του αποθέματος προχωρά πιο αργά από ότι αναμενόταν, με αποτέλεσμα η διακοπή παραγωγής να παραταθεί κατά δυόμισι εβδομάδες. Τουλάχιστον το απόθεμα υπολογίζεται πλέον γύρω στις 40,000 μονάδες, αλλά τα μοντέλα του προηγούμενου έτους και του 2023 έπρεπε να πωληθούν με τεράστιες εκπτώσεις. Οι πωλήσεις και ο τζίρος στον Όμιλο Pierer μειώθηκαν σημαντικά το 2024. Ως αποτέλεσμα, σημειώθηκε σημαντική λειτουργική ζημιά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι πωλήσεις πέρυσι αναμένεται να ήταν περίπου 1.9 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη. Αυτό αντιστοιχεί σε μείωση 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ως υπενθύμιση: οι πωλήσεις το 2023 ήταν ακόμη 2.6 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2024 μειώθηκαν κατά 21% στις 292,500 μονάδες σε σχέση με το 2023, από 381,555 μονάδες στο οικονομικό έτος 2023. Οι πωλήσεις ποδηλάτων και e-bikes συρρικνώθηκαν κατά περίπου το ένα τρίτο στις 106,000 μονάδες. Το φθινόπωρο, υπήρχαν έως και 80,000 αδιάθετα ποδήλατα στις αποθήκες και το απόθεμα εκτιμάται πλέον στις 40,000 μονάδες.

 

Λόγω της σημαντικά χαμηλότερης λειτουργικής απόδοσης και των έκτακτων εξόδων για τα ανακοινωθέντα μέτρα αναδιάρθρωσης, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αναμένεται να έχουν μειωθεί κατά περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ το 2024, ανέφερε η Pierer Mobility.

 

Αλλά ο Gottfried Neumeister βλέπει το μέλλον με τη δέουσα εμπιστοσύνη. "Σήμερα ολοκληρώσαμε το δεύτερο στάδιο της 90ήμερης διαδικασίας αναδιάρθρωσης", εξήγησε ο Neumeister μετά την ακρόαση στο Ried im Innkreis. "Και υπάρχουν μόνο τρεις λόγοι για τους οποίους η KTM είναι ακόμη ζωντανή: η ακούραστη αφοσίωση των υπαλλήλων μας, η πίστη των πελατών μας, και γιατί έχουμε έναν ατρόμητο και εξαιρετικά επαγγελματία διαχειριστή πτώχευσης. Ευτυχώς, αυτό ισχύει."

 

Ο Neumeister επιβεβαίωσε επίσης ότι όλες οι δραστηριότητες του motorsport θα παραμείνουν σημαντικό κομμάτι της KTM. "Η νίκη στις πιο σημαντικές κατηγορίες μοτοσυκλέτας στο Dakar Rally δεν είναι απλά ένα σημάδι ζωής, αλλά λαμπρό αποδεικτικό στοιχείο ότι η KTM μπορεί να κατασκευάσει τις καλύτερες μοτοσυκλέτες στον κόσμο. Και αν οι τράπεζες μας επιτρέψουν να ζήσουμε για να δούμε το τρίτο στάδιο, θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε και στο μέλλον", πρόσθεσε ο Neumeister.

 

Εμείς να σχολιάσουμε ότι τελικά οι τράπεζες μπορεί να μείνουν ευχαριστημένες με το 30% της οφειλής που θα πάρουν, σε σχέση με το να χάσουν το 100% της οφειλής, σε περίπτωση που δεν συναινέσουν τελικά στη συνέχιση της λειτουργίας της εταιρίας...

Επόμενο άρθρο »

Η Harley-Davidson με πολλά νέα μοντέλα το 2025

« Προηγούμενο άρθρο

Κρίση KTM: Τα Χρέη ανέρχονται σε 2.2 Δις € – Αναζητούνται Επενδυτές!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ