• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Honda ετοιμάζει το νέο της σύστημα κατά της πτώσης!
Νέα Αγοράς 31/01/2025 - 13:17

Οι πατέντες είναι από τις πιο συναρπαστικές ενδείξεις για το μέλλον των μηχανοκίνητων. Μια πρόσφατη πατέντα που κατατέθηκε από την Honda δείχνει ότι η εταιρεία αναπτύσσει ένα σύστημα υποβοήθησης της διεύθυνσης για μοτοσυκλέτες που αντιδρά με δυνάμεις στο τιμόνι, αποτρέποντας την πτώση της μοτοσυκλέτας σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις.

Σύμφωνα με τις πρώτες τεχνικές πληροφορίες, το ζήτημα που επιδιώκει να λύσει η συσκευή υποβοήθησης στο τιμόνι είναι το εξής: «Όταν ένα όχημα με δύο τροχούς οδηγείται, οι χειρισμοί στροφής συχνά εκτελούνται διαδοχικά σε διαφορετικές κατευθύνσεις, όπως μια αριστερή στροφή αμέσως μετά από μια δεξιά. Όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι για να εκτελέσει τέτοιες διαδοχικές στροφές, υπάρχει το πρόβλημα ότι ο οδηγός μπορεί να νιώσει δυσφορία αν πραγματοποιείται έλεγχος σταθεροποίησης στάσης, ειδικά αν πρέπει να δώσει ο ίδιος αρκετή δύναμη στο τιμόνι για να διατηρηθεί η μοτοσυκλέτα όρθια».

Αν και αυτή η συσκευή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στην αποφυγή πτώσεων σε χαμηλές ταχύτητες όταν ή γωνία κλίσης μεγαλώσει επικίνδυνα και δεν υπάρχει περιθώριο περισσότερου στριψίματος στο τιμόνι, ακόμη πιο σημαντική λειτουργία είναι αυτή στην αποφυγή πτώσεων στις μεγαλύτερες ταχύτητες όπου μπορεί να γλιστρήσει η μοτοσυκλέτα στο πολύ πλάγιασμα και λόγω χαμηλής πρόσφυσης του δρόμου.

Σύμφωνα με την πατέντα, η λύση στο πρόβλημα περιγράφεται ως εξής: «Ένα στοιχείο της παρούσας εφεύρεσης είναι ένα όχημα με δύο τροχούς που περιλαμβάνει: ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης που εφαρμόζει ροπή στην κατεύθυνση της διεύθυνσης σε ένα σύστημα αποσβεστήρα (ενεργό σταμπιλιζατέρ), που υποστηρίζει το τιμόνι χρησιμοποιώντας αισθητήρες που ανιχνεύουν την γωνιακή ταχύτητα κλίσης του οχήματος και μια μονάδα ελέγχου που ελέγχει το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης. Με τον έλεγχο της γωνιακής ταχύτητας κλίσης που ανιχνεύεται από το πρώτο μέσο ανίχνευσης, εφαρμόσει τη ροπή στο σύστημα, στην οποία η μονάδα ελέγχου περιλαμβάνει δύο τρόπους ελέγχου, με έναν πρώτο τρόπο ελέγχου που εφαρμόσει μια προκαθορισμένη πρώτη ροπή διεύθυνσης, και έναν δεύτερο τρόπο ελέγχου που εκτελεί έλεγχο για να εφαρμόσει μια δεύτερη ροπή διεύθυνσης μικρότερη από την πρώτη ροπή διεύθυνσης και αλλάζει μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου τρόπου ελέγχου εάν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις».

Η συγκεκριμένη ορολογία των εφευρέσεων είναι πολύπλοκη για να προστατέψει την ιδέα αυτή από τον ανταγωνισμό, κατοχυρώνοντας τον τρόπο με τον οποίο η Honda έχει βρει πρώτη τον τρόπο αποφυγής πτώσης σε πολλές συνθήκες και που περιγράφονται με λίγες λέξεις. Έτσι ενώ είναι μια αρκετά τεχνική περιγραφή, αυτό που μπορούμε να καταλάβουμε είναι ότι το σύστημα μπορεί να εφαρμόσει ροπή στο τιμόνι για να βοηθήσει τη διατήρηση της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας εάν ανιχνευθεί ότι η γωνιακή ταχύτητα αύξησης της κλίσης της είναι τέτοια που η μοτοσυκλέτα κινδυνεύει να πέσει. Επίσης είναι ενδιαφέρον το πώς αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να λειτουργήσει με τον νέο συμπλέκτη e-clutch της Honda για να βοηθήσει τους νέους αναβάτες που δυσκολεύονται με χειρισμούς σε χαμηλές ταχύτητες, όπως οι αναστροφές με την ταχύτητα να είναι πολύ μικρή και να πρέπει να ελέγχεται με τον συμπλέκτη.

Ανυπομονούμε να δούμε το σύστημα της Honda στην πράξη καθώς είναι πολύ σημαντικό να εφαρμόζονται δυνάμεις στο τιμόνι σύμφωνα με τους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας. Η δυνάμεις αυτές δεν βοηθούν μόνο τον άπειρο αναβάτη, αλλά και τον έμπειρο που ενώ θα μπορούσε ο ίδιος να εφαρμόσει αυτές τις δυνάμεις, πολλές φορές δεν είναι δυνατό σε οριακές συνθήκες να σώσει μία δύσκολη κατάσταση και μια επώδυνη πτώση.  

 

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο SYM VF185 EURO5+

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ