• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
2ος Αγώνας - GP Αργεντινής (Thermas Del Rio Hondo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Γνωρίζουμε τη νέα Yamaha R9 στην Χερέθ και τη Σεβίλλη
Τεστ-Μοντέλα 11/03/2025 - 21:24

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Η φιλοσοφία της νέας γενιάς Supersport μοτοσυκλετών που έρχεται από την Yamaha έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, όπως αναλύσαμε και στο σχετικό άρθρο. Όμως στο DNA της νέας R9 το Ιαπωνικό εργοστάσιο κράτησε τα στοιχεία της σειράς “R” που έχει να κάνει με την απόδοση σε σπορ και αγωνιστική οδήγηση. Ας δούμε λοιπόν τα επιμέρους στοιχεία της μοτοσυκλέτας, που στατικά παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους όλου του κόσμου στην πίστα της Χερέθ, αλλά η οδήγησή της έγινε την επόμενη ημέρα στη νέα πίστα της Σεβίλλης, όπου οι Ιάπωνες μηχανικοί και ο project leader Tsuya Kouji μας εξήγησαν και τις τελευταίες λεπτομέρειες.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ ΜΕ R-DNA  
Η παρουσίαση οποιουδήποτε μοντέλου της σειράς R για την Yamaha, υπήρξε πάντα μια δήλωση, και η R9 δεν αποτελεί εξαίρεση.  
Η R9 διατηρεί πολλά από τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από το MotoGP, που έχουν γίνει συνώνυμα με τα μοντέλα Supersport της Yamaha, κάνοντάς την αμέσως αναγνωρίσιμη ως μοτοσυκλέτα ‘R’, αλλά βέβαια ο σχεδιασμός της παρουσιάζει την πρόοδο που αναμενόταν από μια νέα γενιά.  
Οι οριζόντιες γραμμές τονίστηκαν σε όλα τα μοντέλα R από το R1 του 2015, αλλά αυτός ο επιθετικός και σπορ στυλιτισμός ανεβαίνει στο επόμενο επίπεδο για την R9, επεκτεινόμενος από τις οριζόντιες γραμμές σε μια πιο οριζόντια κίνηση, προσφέροντας μια ισχυρή και ρέουσα αίσθηση, ενσωματώνοντας την ιδέα της ευκινησίας της R9 και την καινοτομία που προέρχεται από τους αγώνες. Αυτή η νέα εμφάνιση τονίζεται από τις ενσωματωμένες αεροδυναμικές πτέρυγες, οι οποίες συμβάλλουν στο έντονο νέο πρόσωπο της R9 για να συμπληρώσουν τη δυνατή της απόδοση.  
Η εμβληματική αεροδυναμική σχισμή "M" και οι διπλοί προβολείς παραμένουν, αλλά κάθε ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά σχεδίασης ενισχύεται για να προσθέσει στην επιθετική εμφάνιση της επόμενης γενιάς. Ο προβολέας με έναν φακό στην σχισμή M προσδίδει την ισχυρή εμφάνιση, ενώ ένα κεντρικό μπροστινό σπόιλερ τοποθετείται μπροστά από τον προβολέα για να συνεργαστεί με τις πτέρυγες, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην έντονη αισθητική.

ΥΨΗΛΗ ΡΟΠΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ CP3 890cc

Η R9 κινείται από τον βραβευμένο κινητήρα CP3 890cc της Yamaha, υγρόψυκτο, τρικύλινδρο, DOHC, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και με έγχυση καυσίμου. Η διάμετρος και η διαδρομή του 78mm x 62mm και η σχέση συμπίεσης 11.5:1 προσφέρουν εξαιρετική ροπή και άφθονη ισχύ στους 119 ίππους, η οποία, όταν συνδυάζεται με τον ακριβή έλεγχο που προσφέρει το Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), παρέχει βέλτιστη απόδοση τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο. Ο τελικός λόγος, ο χρονισμός της ανάφλεξης και η χαρτογράφηση του καυσίμου έχουν βελτιστοποιηθεί για την απόδοση Supersport, τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο.  
Ο ήχος του 3-κύλινδρου έχει γίνει σήμα κατατεθέν του μοτέρ CP3 τα τελευταία χρόνια, και οι μηχανικοί της Yamaha έδωσαν μεγάλη προσοχή στο να ενισχύσουν τον ήχο του κινητήρα, προκαλώντας συναισθήματα στους αναβάτες.

Αρκετά πιο άκαμπτο πλαίσιο από αυτό της ΜΤ-09

ΕΛΑΦΡΥΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ, ΣΤΥΛ DELTABOX  
Αναπτυγμένος ειδικά για την R9, ο αλουμινένιος σκελετός τύπου Deltabox, έχει ρυθμιστεί για την ανάλογη απόδοση τόσο σε χαμηλά όσο και σε υψηλά φορτία.  
Σε σύγκριση με τα άλλα μοντέλα CP3 της Yamaha, η ακαμψία του βασικού σκελετού της R9 είναι μεγαλύτερη σε όλες τις τρεις κατευθύνσεις: στρέψη, σε μήκος και πλευρική. Εφαρμόζοντας συγκεκριμένα πάχη, σχήματα και επίσης μετρώντας τα ανοίγματα, οι μηχανικοί της Yamaha στόχευσαν στο να εξισορροπήσουν τη ακαμψία και την επιθυμητή ευκαμψία, δίνοντας στον αναβάτη τόσο υψηλά επίπεδα αίσθησης όσο και άνεσης στην οδήγηση.  
Το βάρος του σκελετού των 9.7 kg τον καθιστά τον ελαφρύτερο σκελετό που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για μοντέλο Supersport της Yamaha. Αυτό το ελαφρύ πλαίσιο σημαίνει ότι το συνολικό βάρος της R9 είναι μόλις 195kg (γεμάτη με βενζίνη και λάδια), οδηγώντας στο βέλτιστο λόγο ισχύος προς βάρος.  
Ο σκελετός, σε συνδυασμό με το υποπλαίσιο, έχει σχεδιαστεί για να συμβάλλει στη στενή στάση της R9, ενώ ταυτόχρονα τονίζει την ταχύτητα και την απόδοση μιας αληθινής Supersport μοτοσυκλέτας.

Η ΠΙΟ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ YAMAHA ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ  
Δεδομένου του μεγέθους της σε σχέση με την απόδοση, η R6 ήταν για καιρό το πιο αεροδυναμικό μοντέλο της Yamaha και ήταν αυτό το σημείο αναφοράς που οι μηχανικοί της Yamaha χρησιμοποίησαν για να βελτιώσουν την αεροδυναμική αποδοτικότητα της R9.  
Μέσα από εκτενείς δοκιμές σε αεροσήραγγα, οι μηχανικοί κατάφεραν να διαμορφώσουν την R9 με λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση (έτσι μεγιστοποιώντας την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση) σε σχέση με την R6 (των 117 ίππων), παρά το γεγονός ότι η R9 διαθέτει μεγαλύτερο κυβισμό, ψυγείο και επιφάνεια μπροστινής όψης.  
Αυτή η αποδοτικότητα επιτυγχάνεται μέσω ενός συνδυασμού του σχεδιασμού του μπροστινού φέρινγκ, ενώ οι νέες αεροδυναμικές πτέρυγες, που έχουν προστεθεί ακριβώς κάτω από τα φώτα, μειώνουν την άνωση στο μπροστινό μέρος και βελτιώνουν την επαφή με το δρόμο. Κανονικά, η προσθήκη πτερύγων θα δημιουργούσε επιπλέον αντίσταση, αλλά μέσω επαναλαμβανόμενων δοκιμών, οι αρνητικές επιπτώσεις εξαλείφθηκαν και ο τελικός σχεδιασμός ελαχιστοποιεί την αντίσταση ενώ προσφέρει στον αναβάτη μια αίσθηση σταθερού μπροστινού μέρους.  
Οι πτέρυγες μειώνουν την άνωση του μπροστινού τροχού κατά 6-7% σε ευθεία, και όταν συνδυάζονται με το μπροστινό σπόιλερ κάτω από τη σχισμή M, αυτό το αποτέλεσμα αυξάνεται περίπου στο 10% κατά τη διάρκεια της στροφής.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ SUPERSPORT: ΑΝΑΡΤΗΣΗ  
Οι μοτοσυκλέτες Supersport της Yamaha είναι διάσημες για την ικανότητά τους στο χειρισμό από τον αναβάτη και αυτό παραμένει αληθές και για την R9. Το μπροστινό και το πίσω αμορτισέρ είναι και τα δύο νεοσχεδιασμένα εξαρτήματα ανάρτησης της KYB, ειδικά ρυθμισμένα για την μοτοσυκλέτα και αναπτυγμένα σε συνεργασία με τα R1 GYTR και R1 RACE του 2025.  

Νέα γεωμετρία στο μπροστινό, με -2° γρηγορότερη γωνία κάστερ!

Οι νέες αναστραμμένες μπροστινές αναρτήσεις KYB 43mm έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και τώρα διαθέτουν ξεχωριστούς ρυθμιστές για την επαναφορά και τη συμπίεση στο αριστερό και δεξί σωλήνα της ανάρτησης. Κάθε ρυθμιστής μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα, με τον δεξί σωλήνα να ρυθμίζει την επαναφορά και τον αριστερό τη συμπίεση, τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες.  
Κάθε σκέλος της ανάρτησης διαθέτει τώρα μια βασική βαλβίδα, σχεδιασμένη για να βελτιστοποιεί την πίεση στον κύλινδρο περιορίζοντας ή εμποδίζοντας εντελώς τη ροή του λαδιού στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Αυτή η νέα διάταξη έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένη απόκριση στην ανάρτηση, αυξημένη αίσθηση επαφής και καλύτερη γενική σταθερότητα. Και η επίστρωση Kashima σκοτεινιάζει το χρυσό/χάλκινο χρώμα με αληθινή αισθητική απόδοσης.  
Το πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται για προφόρτιση, επαναφορά, συμπίεση και η νέα διάταξη συμβάλλει σε εξαιρετικά ακριβή απόκριση στην ανάρτηση, προσφέροντας μεγαλύτερη πληροφορία από την επιφάνεια της πίστας ή του δρόμου.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΡΕΝΩΝ BREMBO ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΑΓΩΝΕΣ 
Η R9 διαθέτει μονομπλόκ δαγκάνα Brembo Stylema, ελαφριά, άκαμπτη και σχεδιασμένη για να προσφέρει καλύτερο έλεγχο και σταθερότητα. Τα σωληνάκια φρένων από ανοξείδωτο ατσάλι και οι μεγάλοι δίσκοι 320mm μπροστά, προσφέρουν εξαιρετική συνέπεια και αίσθηση ελέγχου, ειδικά κατά τη διάρκεια παρατεταμένης χρήσης και έντονου φρεναρίσματος.  
Για να ανεβάσουν τη δύναμη πέδησης της R9 στο επόμενο επίπεδο, η τρόμπα του φρένου είναι Brembo radial και διαθέτει έναν έμβολο που κινείται παράλληλα με την πορεία της μανέτας του φρένου, εφαρμόζοντας πίεση με γραμμικό τρόπο καθώς ο αναβάτης πατάει τη μανέτα, προσφέροντας μία εκλεπτυσμένη αίσθηση ελέγχου.  
Οι ελαφριές δαγκάνες Stylema παράγουν τη δύναμη πέδησης τους μέσω τεσσάρων εμβόλων των 30mm και είναι σχεδιασμένες για να επιτρέπουν βελτιστοποιημένη ροή αέρα για αποτελεσματική ψύξη, μειώνοντας τη φθορά των φρένων στην πίστα.

Η θέση οδήγησης σε σχέση με τις θέσεις των R1, R6, R7

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΕΣΗ: ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ  
Πιστή στο στυλ Supersport, η θέση οδήγησης της R9 έχει σχεδιαστεί για να είναι σπορ, με clip-on για να εξυπηρετεί τα διαφορετικά επίπεδα των αναβατών στις πίστες, καθώς και τους αναβάτες στον δρόμο. Τα σημεία επαφής μεταξύ της μοτοσυκλέτας και του σώματος έχουν αναπτυχθεί για να επιτρέπουν στους αναβάτες διαφόρων σωματότυπων να κινούνται ελεύθερα στη μοτοσυκλέτα.  
Η απόσταση από τα clip-on του τιμονιού μέχρι τους γοφούς του αναβάτη έχει βελτιστοποιηθεί για να αποφεύγεται η υπερβολική κάμψη προς τα εμπρός, ενώ το ύψος της σέλας των 830mm προσφέρει προσβασιμότητα σε ένα ευρύ φάσμα αναβατών. Tα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα για να προσφέρουν περισσότερο χώρο και να αποφεύγεται η δυσφορία των ποδιών.

ΤΙΜΟΝΙ  
Το τιμόνι είναι clip-on τα οποία τοποθετούνται κάτω από το τριπλό σφιγκτήρα του λαιμού, προσφέροντας το είδος φόρτισης της μπροστινής ανάρτησης που θα περιμέναμε από μια Supersport, χωρίς όμως υπερβολική κλίση προς τα εμπρός. Η τοποθέτησή τους είναι πιο σπορ από αυτά της R7, αλλά πιο χαλαρή από αυτά της R6 RACE, προσφέροντας μεγαλύτερη καταλληλότητα για διάφορους τύπους οδήγησης.

ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ  
Η δεξαμενή καυσίμου των 14 λίτρων παρέχει αρκετό εύρος ταξιδιού για χρήση στον δρόμο, ενώ διατηρεί και ένα στενό πλάτος για να προσφέρει βέλτιστη ενότητα οδηγού-μοτοσυκλέτας. Το σχήμα της δεξαμενής έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει καλή πρόσφυση για το εξωτερικό μηρό και το χέρι του αναβάτη κατά τις στροφές, με στόχο να προσφέρει αίσθηση σταθερότητας και σύνδεσης κατά τη διάρκεια των στροφών.

“ΑΘΛΗΤΙΚΑ” ΕΛΑΣΤΙΚΑ BRIDGESTONE  
Η R9 είναι εξοπλισμένη με τα ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport RS11, που προσφέρουν απόδοση επιπέδου πίστας, προσαρμοσμένα για χρήση σε δημόσιους δρόμους. Αυτά τα “αθλητικά” ελαστικά προσφέρουν εξαιρετική απόδοση χάρη σε υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, σταθερότητα στις στροφές και αίσθηση επαφής.

ΝΕΟΙ ΡΥΘΜΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΜΕ ΝΕΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΧΡΗΣΤΗ  
Ο πίνακας ελέγχου της R9 είναι καινοτόμος και εύκολος στη χρήση, με έμφαση στη μείωση του αριθμού των κουμπιών για τη λειτουργία μιας ευρείας γκάμας λειτουργιών. Το σχήμα και η αίσθηση των κουμπιών έχουν βελτιωθεί εκτενώς για να παρέχουν άριστη λειτουργία κατά την οδήγηση με γάντια.

ΣΥΣΤΗΜΑ CRUISE CONTROL & ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ  
Για ευκολία κατά την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων, η R9 είναι εξοπλισμένη με σύστημα cruise control, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν η ταχύτητα είναι 40 km/h και άνω. Μετά την καθορισμένη ταχύτητα του cruise, αυτή μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί με βήματα των 1 km/h με μία πίεση του κουμπιού, ή συνεχώς κρατώντας το κουμπί. Το cruise control μπορεί να ακυρωθεί είτε με την πίεση ενός κουμπιού, του φρένου, του συμπλέκτη ή με το γκάζι.  
Οι αναβάτες μπορούν επίσης να ρυθμίσουν όριο ταχύτητας για τη μοτοσυκλέτα τους, το οποίο ελέγχει την απόδοση του κινητήρα για να διασφαλίσει ότι η μοτοσυκλέτα δεν ξεπερνά την επιλεγμένη ταχύτητα.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ YRC ΒΑΣΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ R1  
Αναπτυγμένα άμεσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα της R1, η high-tech IMU έξι αξόνων της R9 μετρά συνεχώς την επιτάχυνση στις κατευθύνσεις μπρος-πίσω, πάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά – καθώς και την γωνιακή ταχύτητα στις κατευθύνσεις του pitch, roll και yaw της μοτοσυκλέτας.  
Η IMU μπορεί να στείλει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στην ECU, η οποία ελέγχει το σύνολο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του αναβάτη και με τη σειρά της τροποποιεί τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ανάλογα με το επίπεδο υποστήριξης που έχει επιλέξει ο αναβάτης.

ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΟΔΗΓΗΣΗΣ  
Οι αναβάτες μπορούν να προσαρμόσουν την εμπειρία οδήγησής τους μέσω των ρυθμίσεων Yamaha Ride Control (YRC), οι οποίες επιτρέπουν την επιλογή χαρακτηριστικών κινητήρα και επιπέδου ηλεκτρονικής υποστήριξης για να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις τους και τις συνθήκες οδήγησης.  
Τρεις ενσωματωμένοι τρόποι οδήγησης, «Sport», «Street» και «Rain» με εργοστασιακές ρυθμίσεις που προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα για να ταιριάζουν σε διάφορες συνθήκες, συνοδεύονται από τη δυνατότητα να προρυθμίσουμε δύο Custom τρόπους και τέσσερις Track τρόπους. Αυτό επιτρέπει τη δημιουργία συγκεκριμένων ρυθμίσεων YRC για να ταιριάζουν με συγκεκριμένες καταστάσεις ή συνθήκες, τροποποιώντας το επίπεδο ηλεκτρονικής υποστήριξης, όπως Απόκριση Ισχύος (PWR), Έλεγχο Πρόσφυσης (TCS), Σύστημα Ελέγχου Ολίσθησης (SCS), Έλεγχο Φρένου (BC), Ρυθμιστή Οπισθοδρόμησης (BSR), Διαχείριση Φρεναρίσματος Κινητήρα (EBM) και Έλεγχο Ανύψωσης Μπροστινού Τροχού (LIF), όλα τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν απευθείας μέσω της οθόνης ρυθμίσεων YRC της R9 ή μέσω της εφαρμογής MyRide της Yamaha.  
Για βέλτιστες εκκινήσεις σε αγώνες, η R9 διαθέτει σύστημα launch control, το οποίο υποστηρίζει τους αναβάτες κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση από στάση.  
Για τη χρήση στην πίστα, υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του πίσω ABS.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΤΡΙΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ  
Το σύστημα τρίτης γενιάς Quick Shift System (QSS) της Yamaha επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, τόσο για ανεβάσματα όσο και για κατεβάσματα, με την Ρύθμιση 1 να ενεργοποιεί αυτές τις αλλαγές κατά την επιτάχυνση (για ανεβάσματα) και επιβράδυνση (για κατεβάσματα), ενώ η Ρύθμιση 2 επιτρέπει επίσης κατεβάσματα κατά την επιτάχυνση και ανεβάσματα κατά την επιβράδυνση, προσφέροντας μεγαλύτερη λειτουργικότητα σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων.

ΟΘΟΝΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ  
Η πλήρης έγχρωμη οθόνη TFT 5” της R9 μπορεί να προσαρμοστεί μεταξύ τεσσάρων επιλέξιμων θεμάτων, ενώ το θέμα πίστα εμφανίζει πληροφορίες που είναι σχετικές μόνο με την οδήγηση στην πίστα, συμπεριλαμβανομένου του χρονόμετρου γύρων.

ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ  
Η οθόνη της R9 μπορεί να συνδεθεί με ένα έξυπνο τηλέφωνο μέσω της εφαρμογής MyRide της Yamaha, μέσω της μονάδας Ελέγχου Επικοινωνίας (CCU) της μοτοσυκλέτας.  
Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροποποιήσει τις ρυθμίσεις YRC, επιτρέποντας τη δημιουργία νέων τρόπων YRC ακόμα και μακριά από τη μοτοσυκλέτα. Μέχρι 40 διαφορετικές παραλλαγές ρυθμίσεων τρόπων μπορούν να αποθηκευτούν στην εφαρμογή για να ταιριάζουν με συγκεκριμένες συνθήκες δρόμου ή πίστας και στη συνέχεια να μεταφορτωθούν στη μοτοσυκλέτα όταν είναι εντός εμβέλειας.  
Διατίθεται επίσης ένα ενσωματωμένο πλήρες σύστημα πλοήγησης μέσω της εφαρμογής Garmin StreetCross. Και οι χρήστες μπορούν να εμφανίζουν διάφορες πληροφορίες και εικόνες στην οθόνη, συμπεριλαμβανομένων κλήσεων, μηνυμάτων και ενημερώσεων για τον καιρό.

Y-TRAC – ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΘΕΙΣ ΣΑΝ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΣ!  
Η εφαρμογή Y-Trac ανεβάζει την εμπειρία Supersport, επιτρέποντας στους αναβάτες να βελτιώσουν την απόδοση τους στην πίστα με εργαλεία που συνήθως είναι διαθέσιμα μόνο σε επαγγελματίες αναβάτες.  
Προερχόμενη από τους αγώνες, η εφαρμογή Y-Trac προσφέρει τη δυνατότητα καταγραφής και ανάλυσης δεδομένων οδήγησης με τεχνολογία επιπέδου επαγγελματιών για αναβάτες όλων των επιπέδων, από αρχάριους μέχρι επαγγελματίες.  
Με την εφαρμογή Y-Trac, μπορούν να καταγραφούν οι χρόνοι γύρων και οι χρόνοι τομέων, καθώς και τα δεδομένα της μοτοσυκλέτας, όπως η γωνία κλίσης, οι στροφές του κινητήρα, η θέση της ταχύτητας, η ταχύτητα, η θέση του γκαζιού και τα επίπεδα υποστήριξης από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης, όπως ο έλεγχος πρόσφυσης.  
Η είσοδος δεδομένων τοποθεσίας GPS μπορεί να γίνει μέσω του τηλεφώνου του αναβάτη, αλλά αν ο αναβάτης θέλει να χρησιμοποιήσει μονάδα GPS στη μοτοσυκλέτα, το Y-Trac μπορεί να συνδεθεί με το Garmin GLO2. Η εφαρμογή Y-Trac προσφέρει επίσης την επιλογή «Εικονικού Πίνακα Πίτσας», όπου η ομάδα pit του αναβάτη μπορεί να στείλει μηνύματα στην οθόνη του αναβάτη ενώ βρίσκεται στην πίστα.  
Οι κάτοχοι της R9 μπορούν να εγγραφούν για μια δωρεάν δοκιμαστική έκδοση της εφαρμογής ή να εγγραφούν στην premium συνδρομή.

Αυτή λοιπόν είναι η Yamaha R9, όπως μας τη σύστησαν στην Χερέθ και όλα ήταν έτοιμα για την οδήγησή της στην Σεβίλλη, για να δούμε το πως όλα αυτά τα στοιχεία δουλεύουν στην πράξη! Έρχεται βέβαια επόμενο άρθρο για αυτό...

ΚΥΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 
 - Κινητήρας 890cc CP3 υγρόψυκτος, 4-χρονος DOHC, 3-κύλινδρος
- Ελαφρύτερο πλαίσιο αλουμινίου Deltabox σε μοτοσυκλέτα Yamaha Supersport
- Τρόμπα φρένου Brembo και δαγκάνα Stylema συνδυασμένα με δίσκους φρένου 320mm
- Επιθετικό αεροδυναμικό φέρινγκ με πτερύγια downforce
- Νέα γενιά KYB πλήρως ρυθμιζόμενη μπροστινή ανάρτηση 43mm
- IMU 6 αξόνων αναπτυγμένη από την R1
- Βοηθήματα αναβάτη ευαίσθητα στην κλίση, όπως Έλεγχος Πρόσφυσης (TCS), Σύστημα Ελέγχου Ολίσθησης (SCS), Έλεγχο Φρένου (BC)
- Τρόποι Απόδοσης Ισχύος (PWR), Launch Control (LC), Lift Control (LIF)
- Σύστημα Γρήγορης Αλλαγής Ταχυτήτων (QSS) Τρίτης Γενιάς
- Διαχείριση για το Φρενάρισμα Κινητήρα (EBM) και Ρυθμιστής Οπισθοδρόμησης (BSR)
- Λειτουργία απενεργοποίησης πίσω ABS
- Yamaha Ride Control (YRC) με προσαρμόσιμες ρυθμίσεις
- CCU επιτρέποντας τη μεταφόρτωση και λήψη ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας
- Οθόνη TFT 5 ιντσών πλήρους χρώματος με δυνατότητες συνδεσιμότητας
- Καταγραφή και ανάλυση δεδομένων οδήγησης με την εφαρμογή Y-TRAC
- Cruise Control και Περιοριστής Ταχύτητας
- Clip-on τιμόνια
- Ελαστικά Bridgestone Battlax Hypersport RS11
- Ζάντες από χυτό αλουμίνιο
- Ρυθμιζόμενα μοχλικά
- Ρυθμιζόμενο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων

Τεχνικά χαρακτηριστικά Yamaha R9

Κινητήρας  
Τύπος κινητήρα: 4-χρονος; Υγρόψυκτος; DOHC; 4-βάλβιδες; 3-κύλινδρος  
Κυβισμός: 890 cc  
Διάμετρος x διαδρομή: 78,0 mm × 62,1 mm  
Σχέση συμπίεσης: 11,5 : 1  
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ  
Τύπος συμπλέκτη: Υγρός; Πολύδισκος  
Σύστημα ανάφλεξης: TCI  
Σύστημα εκκίνησης: Ηλεκτρικό  
Σύστημα μετάδοσης: 6 ταχύτητες  
Τελική μετάδοση: Αλυσίδα  
Σύστημα καυσίμου: Έγχυση καυσίμου  
Μέγιστη ισχύς: 87.5 kW (119 PS) @ 10,000 rpm  
Μέγιστη ροπή: 93.0 Nm (9.5 kgm) / 7,000 rpm  
Εκπομπές CO2: 116 g/km  

Πλαίσιο  
Σκελετός: Τύπου Διαμαντιού, αλουμινίου 
Μπροστινό σύστημα ανάρτησης: Τηλεσκοπικό πιρούνι ΚΑΥΒΑ, Ø 43 mm  
Μπροστινή διαδρομή: 120 mm  
Οπίσθιο σύστημα ανάρτησης: Ανάρτηση με σύνδεσμο; αμορτισέρ ΚΑΥΒΑ
Οπίσθια διαδρομή: 118 mm  
Μπροστινό φρένο: Υδραυλικό διπλό δισκόφρενο BREMBO, Ø 320 mm  
Οπίσθιο φρένο: Υδραυλικό μονοδισκόφρενο, Ø 220 mm  
Μπροστινό ελαστικό: 120/70ZR17M/C (58W) 
Οπίσθιο ελαστικό: 180/55ZR17M/C (73W) 
Γωνία Κάστερ: 22°35′  
Ίχνος: 94 mm  

Διαστάσεις 
Συνολικό μήκος: 2,070 mm  
Συνολικό πλάτος: 705 mm  
Συνολικό ύψος: 1,180 mm  
Ύψος σέλας: 830 mm  
Μεταξόνιο: 1,420 mm  
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 140 mm  
Βάρος γεμάτη (με λάδια και βενζίνη): 195 kg  
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου: 14 L  
Χωρητικότητα δεξαμενής λαδιού: 3.50 L

Ο απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης έτοιμος για την οδήγηση της R9 στην πίστα της Σεβίλλης

 

« Προηγούμενο άρθρο

Ήρθε η νέα εποχή των Supersport, με την Yamaha R9;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025;
  • ΝΑΙ, ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΥΟ ΠΙΣΤΕΣ ΣΕ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΗΠΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΣ
  • ΟΧΙ, Ο PECCO BAGNAIA ΘΑ ΤΟΥ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΣΕΡΙ