• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
11ος Αγώνας - Γερμανικό GP (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε την Aprilia RSV4 Factory του 2025
Απόλυτη superbike εμπνευσμένη από το MotoGP
Τεστ-Μοντέλα 08/07/2025 - 12:12

Του Νεκτάριου Διατσίδη

Συνεργάστηκε: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Σπύρος Πατμανίδης, Plamen Kodrov


 

Η Aprilia RSV4 Factory έχει μια μεγάλη ιστορία επιτυχιών στις πίστες και είναι η απόλυτη μοτοσυκλέτα για χρήση σε Track Days! Έχοντας την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στις Σέρρες, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Η νέα Aprilia RSV4 Factory του 2025 ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των superbike, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις με τεχνολογία αιχμής. Εφοδιασμένη με τον ισχυρότερο V4 κινητήρα δρόμου στον κόσμο (220 ίπποι, 127 Nm), η RSV4 ενσωματώνει αεροδυναμικά στοιχεία εξελιγμένα σε αεροσήραγγα, όπως ενσωματωμένα αεροδυναμικά βοηθήματα (winglets) και πλαίσιο αγωνιστικής προέλευσης, όλα σε ετοιμότητα για να τα απολαύσει ο αναβάτης στην πίστα.

Σταθμευμένη στο γκαράζ της Peristeras Racing και λίγο πριν ξεκινήσει τους πρώτους γύρους στην πίστα, η RSV4 Factory έλκει την προσοχή, αφού έχει αυτόν τον απίστευτο Ιταλικό σχεδιασμό που σε κάνει να την κοιτάς για πολύ ώρα και να βρίσκεις τις ομοιότητες των γραμμών των επιφανειών που ξεκινούν από την πανέμορφη εμπρός αεροδυναμική πτέρυγα, σε μία συνεχόμενη επανάληψη των γραμμών αυτών στο φέρινγκ και τα πλαϊνά του, το ντεπόζιτο και μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια της ουράς.

Η επόμενη σκέψη; Δουλεύουν όλα αυτά στην πίστα των Σερρών και μάλιστα στις στροφές όπου οι ταχύτητες ποικίλουν από χαμηλές έως αρκετά υψηλές;

Ανυπομονώντας να ξεκινήσουμε τους γρήγορους γύρους, πέρα από την αεροδυναμική, αυτή η μοτοσυκλέτα με τον πανίσχυρο κινητήρα και το μικρό βάρος, έχει τόσα πολλά ακόμα για να προσφέρει από το πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα φρένα, που σίγουρα θα έχουν πολύ ενδιαφέρον.    

Ο κινητήρας των 1,099 κ.εκ., είναι υγρόψυκτος V4 με περιεχόμενη γωνία 65°, κεφαλές DOHC, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και πλήρως Ride-by Wire έλεγχο γκαζιού. Αποδίδει 220 ίππους στις 13,000 σ.α.λ και 127 Nm ροπής στις 10,800 σ.α.λ.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας με υγρά, μόλις 204 κιλά! Υπολογίζοντας ότι η τεχνολογία του MotoGP δεν σταματά μόνο στα νούμερα αλλά και στην καμπύλη απόδοσης στα πολλά διαγράμματα που αναλύονται στους αγώνες, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί η δύναμη είναι διαθέσιμη σε όλες τις στροφές λειτουργίας, ενώ και η κλιμάκωση των σχέσεων μετάδοσης που είναι “μακριές” για να περάσουν τόση ισχύ στον δρόμο (και για να περάσουν τα όρια ήχου στις σχετικές μετρήσεις), έχουν την κατάλληλη αναλογία και δεν υπάρχει έλλειψη δύναμης στις αλλαγές.

Ξεκινώντας τους πρώτους γύρους και με τη ζέστη να είναι σε υψηλά επίπεδα, η οδήγηση ήταν περισσότερο επιφυλακτική για το κράτημα σε αυτές τις συνθήκες και λιγότερο στο άνοιγμα του γκαζιού και τις αλλαγές ταχυτήτων στις ιδανικές στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Τα ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 δεν είχαν κανένα πρόβλημα στο κράτημα και γρήγορα ο ρυθμός ανέβηκε με την ευχάριστη έκπληξη η 2η σχέση στο κιβώτιο να μπορεί να κρατηθεί στις εξόδους των στροφών 5, 8, 10 και 11, 12, με απίστευτη επιτάχυνση αλλά και ευχάριστα μικρά γλιστρήματα υπό πλήρη έλεγχο.

 

Η έκδοση Factory εξοπλίζεται με ημιενεργές αναρτήσεις Öhlins Smart EC 2.0, φρένα Brembo Hypure, και πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων όπως IMU 6 αξόνων, σύστημα APRC με προγνωστική και προσαρμοζόμενη λειτουργία, καθώς και όλα τα πακέτα Track, Race, Comfort. Ο εξοπλισμός ολοκληρώνεται με το αποκλειστικό Suspension Pack με το σύστημα Aprilia Damping Control και το Race Pack με μονάδα GPS που ενεργοποιεί τη λειτουργία CornerByCorner για τη ρύθμιση του φρένου κινητήρα Aprilia Engine Brake, το Aprilia Traction Control και το Aprilia Wheelie Control.

Όλα τα παραπάνω – εκτός από το CornerByCorner για το οποίο χρειάζεται να μπει στο σύστημα ο χάρτης της πίστας των Σερρών - αρχίζουν και ξεδιπλώνονται αφήνοντας τον αναβάτη να αναρωτιέται αν είναι οι οδηγικές του ικανότητες που έχουν βελτιωθεί ή όλα αυτά που λειτουργούν σωστά και κάνουν την οδήγηση της RSV4 Factory τόσο εύκολη. Πρώτη καλή εντύπωση κάνει η ευελιξία της μοτοσυκλέτας που σίγουρα επηρεάζεται από τα παραπάνω, αλλά και από το πλαίσιο μαζί με τις συγκεντρωμένες μάζες στο κέντρο.

Εδώ να πούμε ότι το πλαίσιο αυτό είναι το ίδιο πρώτο πλαίσιο, το οποίο είχε σχεδιάσει ο Gigi Dal'Igna το 2008, βασισμένο – όπως μας είχε πει τότε – πάνω στο πλαίσιο της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας της Aprilia και της Gilera στα 250 κ.εκ. Έκτοτε δεν έχουν γίνει αλλαγές στο πλαίσιο, ενώ έχουν αλλάξει τα πάντα πάνω στη μοτοσυκλέτα! Να θυμίσουμε ότι αρχικά η μοτοσυκλέτα ήταν στα 999.6 κ.εκ., ώστε να αγωνίζεται στα SBK, αλλά από το 2021 υιοθετήθηκε ο κινητήρας των 1,077 κ.εκ., που έφτασε τώρα στα 1,099 κ.εκ.

Μετά έρχονται να βοηθήσουν οι ημιενεργές αναρτήσεις σε τόσο μεγάλο βαθμό που απλά πρέπει ο αναβάτης να πιέσει πολύ παραπάνω στην οδήγηση και να βελτιώσει τους χρόνους του, ανεβάζοντας έτσι τη συνολική προσπάθεια που απαιτείται στους γρήγορους γύρους. Η ρύθμιση των αναρτήσεων αυτών είναι πολύ εύκολη, μέσα από το μενού που βλέπουμε στο ταμπλό και που μας κατευθύνει ως προς το τι θέλουμε να κάνουμε. Για παράδειγμα αν θέλουμε περισσότερο υποστήριξη της μπροστινής ανάρτησης στο φρενάρισμα ή αν θέλουμε κάτι για το μέσον της στροφής ή για την έξοδο, μπορούμε να ζητήσουμε από τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις αυτά τα πράγματα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα της επιλογής πλήρους “κανονικής” λειτουργίας των αναρτήσεων, χωρίς την ηλεκτρονική υποβοήθηση.

H θέση οδήγησης είναι βολική και ξεκούραστη, το ντεπόζιτο έχει τα κατάλληλα νεύρα για να τοποθετηθούν σωστά τα γόνατα και τα πόδια στα μαρσπιέ, ενώ το τιμόνι δεν απαιτεί μεγάλες δυνάμεις για τις αλλαγές πορείας, συμπληρώνοντας τη συνολική ευελιξία. Η ευκολία χειρισμών προέρχεται από την κατάλληλη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας και την διατήρησή της μέσω των διαδρομών των αναρτήσεων με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού ελέγχου στις μεταβολές φορτίου και τις όποιες μικρές διακυμάνσεις της επιφάνειας της ασφάλτου. Για αυτούς που θέλουν να ψαχτούν σε πιο πάνω επίπεδο υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της θέσης του κινητήρα στο πλαίσιο, που σε αγωνιστική οδήγηση μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάλογα με το στυλ του οδηγού! Να θυμίσουμε ότι σε αρκετά τοπικά πρωταθλήματα η μοτοσυκλέτα μπορεί να τρέχει στην κατηγορία Stocksport.

Το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα APRC με predictive logic, που προσαρμόζει αυτομάτως traction, wheelie, slide & engine-brake control βάσει πραγματικών δεδομένων, είναι εκεί για να προσαρμοστεί στην οδήγηση του αναβάτη, αλλά και οι πολλές ρυθμίσεις επιτρέπουν κάθε διαφορετική επιλογή. Η μόνη διαφοροποίηση που αλλάξαμε για να βοηθήσει στο δυνατό φρενάρισμα που εξασφαλίζουν τα εκπληκτικά Brembo Hypure με την μικρή δύναμη που απαιτείται στη μανέτα, ήταν να αλλάξουμε μόνο την απόσβεση του εμπρός πιρουνιού στη βύθιση ώστε να μπορούμε να φρενάρουμε πιο απότομα με περισσότερη και άμεση φόρτιση του εμπρός ελαστικού, αλλά και αργή μεταφορά φορτίου. Οι δυνατότητες ρύθμισης όμως είναι πολλές και χρειάζονται αρκετές δοκιμές για να βρει ο κάθε αναβάτης το καλύτερο από τις πολλές διαφορετικές επιλογές που έχει.

 

Πλήρες Πακέτο Ηλεκτρονικών Ελέγχου: Απόλυτη ακρίβεια σε κάθε στροφή

Η Aprilia RSV4 Factory εξοπλίζεται με κορυφαία ηλεκτρονικά βοηθήματα, βασισμένα σε μονάδα IMU 6 αξόνων και δοκιμασμένα σε πίστες του MotoGP, προσφέροντας απόλυτο έλεγχο, ασφάλεια και απόδοση. Οι δυνατότητες ρύθμισης προσφέρουν πολλούς συνδυασμούς:

STANDARD PACK

· ATC – Traction Control: 8 επίπεδα πρόσφυσης, λειτουργεί αρμονικά με το Slide Control.

· AWC – Wheelie Control: Προγνωστικός και προσαρμοστικός έλεγχος σούζας, με 3 επίπεδα.

· AEM – Engine Maps: 3 διαφορετικοί χάρτες ισχύος για διαφορετικές συνθήκες.

· AQS – Quick Shift: Αμφίδρομη αλλαγή ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.

· AEB – Engine Brake: Φρένο κινητήρα με 3 επίπεδα, ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας.
 

TRACK PACK

· ALC – Launch Control: Ρυθμιζόμενο σε 3 στάδια για ιδανικές εκκινήσεις στην πίστα.

· APL – Pit Limiter: Περιορισμός ταχύτητας στα pits ή στον δρόμο.

· ASC – Slide Control: Αντιμετώπιση πλευρικής ολίσθησης με προγνωστική λογική.
 

COMFORT PACK

· ACC – Cruise Control: Σταθερή ταχύτητα χωρίς συνεχή χρήση γκαζιού.
 

SUSPENSION PACK

· ADC – Damping Control: Αυτόματη ρύθμιση ανάρτησης με βάση τις συνθήκες οδήγησης.

 

RACE PACK

· GPS Module: Καταγράφει χρόνους πίστας μέσω Aprilia MIA.

· CornerByCorner: Προσαρμόζει αυτόματα Traction & Wheelie Control ανά στροφή.

Στο Race Pack δεν καταφέραμε να το κάνουμε να αναγνωρίσει την πίστα των Σερρών και δεν λειτούργησε και η χειροκίνητη λειτουργία της καταγραφής των χρόνων γύρου και των άλλων στοιχείων ανά γύρο, πράγμα που γινόταν με το προηγούμενο μοντέλο.

Στην οδήγηση στην πίστα, αυτές οι ρυθμίσεις είναι αναγκαίες όσο οι χρόνοι βελτιώνονται και το στυλ οδήγησης του αναβάτη μπορεί να ταιριάξει ακόμη πιο πολύ σε συγκεκριμένες τιμές της κάθε επιλογής. Με τις ρυθμίσεις να αλλάζουν λίγο ως προς τη μέση τιμή τους, η μοτοσυκλέτα ήδη ανταποκρίνεται άψογα και δεν δείχνει κανένα αδύναμο σημείο.  

Αυτό που έχει ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον πέρα από το θαυμαστό κόσμο των ταχύτατων ηλεκτρονικών, είναι η εξελιγμένη αεροδυναμική του νέου μοντέλου με το νέο φέρινγκ που μειώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 6% και την τάση ανύψωσης του εμπρός τροχού κατά 8%, δυνάμεις που πραγματικά δουλεύουν και προσφέρουν σταθερότητα. Οι πρωινές δοκιμές με τον αέρα να βοηθά χαρακτηριστικά στην ταχύτητα στις στροφές 3 και 4, με τη διαφορά να έρχεται το απόγευμα με την αντιστροφή του ανέμου και την κατεύθυνσή του προς το εξωτερικό της στροφής, έδειξε πως η μοτοσυκλέτα δεν επηρεάζεται και διατηρεί σταθερή πορεία και ταχύτητα. Επίσης, τόσο στις στροφές, όσο και στις εξόδους τους, ο εμπρός τροχός μένει πάντα στον δρόμο. Στη μεγάλη ευθεία η αντιστροφή του ανέμου το απόγευμα, δεν επηρέασε τους χρόνους δείχνοντας έτσι την μικρή αεροδυναμική αντίσταση της μοτοσυκλέτας.

Η επιπλέον πίεση με πλάγιασμα στην τελευταία στροφή 16 πριν την ευθεία, μπορεί να φέρει ευχάριστα μικρά γλιστρήματα του πίσω τροχού με αντίστοιχα μικρές φθίνουσες ταλαντώσεις σε μοτοσυκλέτα και τιμόνι, δείχνοντας ότι η αεροδυναμική πίεση προς τα κάτω, οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, ο ακριβής έλεγχος του σπιναρίσματος και το πλαίσιο που έχει τη σωστή ακαμψία για να αποδώσουν τα ελαστικά τη μέγιστη πρόσφυση, συντελούν στον πλήρη έλεγχο και την καλύτερη αίσθηση της μοτοσυκλέτας που δίνει όλες τις πληροφορίες στον αναβάτη. Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά την πρώτη ημέρα της δοκιμής μας με τα στάνταρ ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SP V3, τις επόμενες δύο ημέρες δοκιμάσαμε τα σλικ Metzeler Racetec RR με τη μεσαία γόμα Κ2, η οποία τελικά ήταν σκληρή και όχι η πιο σωστή γόμα για τους 60° θερμοκρασίας της ασφάλτου, για την οποία θα έπρεπε να δοκιμάσουμε την μαλακή Κ1, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρίας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK! Η εξήγηση είναι ότι στην πολύ ζέστη οι πιο σκληρές γόμες δημιουργούν περισσότερο σπινάρισμα που με τη σειρά του αυξάνει τη θερμοκρασία του ελαστικού, με αποτέλεσμα την πτώση της πρόσφυσης.

Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι ότι οι ισχυρότεροι ανεμιστήρες και ο διαφορετικός σχεδιασμός των ψυγείων και των αεραγωγών στο φέρινγκ συντελούν στο να φθάνει λιγότερη θερμότητα προς τον αναβάτη, κάτι που το διαπιστώσαμε μέσα στην πολύ ζέστη του καλοκαιριού στην πίστα των Σερρών. Έτσι η αεροδυναμική κάθετη πίεση και η σταθερότητα λειτουργούν χωρίς να υπάρχει δυσφορία και επιπλέον κούραση.

Τεχνολογία και συνδεσιμότητα

Η Aprilia RSV4 Factory διαθέτει επίσης την πλατφόρμα πολυμέσων Aprilia MIA ως στάνταρ, για να αξιοποιεί πάντα στο έπακρο της δυνατότητές της εντός πίστας. Ο ψηφιακός πίνακας TFT 5" και ο πλήρης LED φωτισμός ολοκληρώνουν μία μοτοσυκλέτα πίστας με δυνατότητα καθημερινής χρήσης. Βέβαια στην καθημερινή χρήση διαπιστώσαμε ότι οι 220 ίπποι ανεβάζουν αμέσως τη θερμοκρασία των υγρών του μοτέρ πάνω από τους 100° και η ζέστη γίνεται αφόρητη κάθε φορά που σταματάς στο φανάρι. Κακά τα ψέμματα αλλά όλες οι superbike μοτοσυκλέτες, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις στην πόλη.

Από κει και πέρα το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της RSV4 Factory δεν αφήνει τίποτα στην τύχη – από την απόλυτη επιτάχυνση μέχρι την ακρίβεια στην πίστα, κάθε σύστημα λειτουργεί για να μεγιστοποιήσει την απόδοση και την ασφάλεια.

Η RSV4 Factory δεν είναι απλώς μία superbike – είναι η επιτομή της τεχνολογίας του MotoGP που ξεδιπλώνεται στα Τrackdays με τον πιο απολαυστικό τρόπο. Ο σχεδιασμός της μαζί με τα εντυπωσιακά χρώματα και τις εναλλαγές τους, δεν άφησαν τη μοτοσυκλέτα να περάσει απαρατήρητη από τον αρκετό κόσμο που βρισκόταν στην πίστα, ενώ αρκετοί αναβάτες άλλων μοτοσυκλετών έβγαιναν από τα γκαράζ τους για να θαυμάσουν αυτήν την υπέροχη κατασκευή. Με τιμή 25,890 € για την υπερπλήρη έκδοση Factory, είναι ότι καλύτερο για μια κορυφαία μοτοσυκλέτα παραγωγής που πλησιάζει τόσο κοντά στο MotoGP! Άλλωστε αυτήν οδηγούν και οι αστέρες της Aprilia στο MotoGP όταν βρίσκονται σε κάποια πίστα για προπόνηση!

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

RSV4 FACTORY

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ V4 (65°), 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, υγρόψυκτος με Ride-By-Wire

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 81 x 53.32 mm

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.099 cc

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ 220 HP (161,8 kW) @ 13,000 σ.α.λ

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ 127 Nm @ 10,800 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΚΟ 6 σχέσεις

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ Πολύδισκος υγρός συμπλέκτης με σύστημα ολίσθησης

ΠΛΑΣΙΟ Πλαίσιο αλουμινίου με δύο δοκούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Öhlins Ø 43 mm ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ανεστραμμένο πιρούνι, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή τροχού 125 mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Öhlins ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μόνο αμορτισέρ, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή τροχού 115 mm

ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ Δύο πλευστοί δίσκοι Ø 330 mm. Brembo HYPURE ακτινικές δαγκάνες

ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ Δίσκος Ø 220 mm. Δαγκάνα Brembo

ΤΡΟΧΟΣ ΕΜΠΡΟΣ Σφυρήλατος τροχός 17" x 3.5", με 5 μπράτσα

ΤΡΟΧΟΣ ΠΙΣΩ Σφυρήλατος τροχός 17" x 6", με 5 μπράτσα

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 1,435.8 mm

ΓΩΝΙΑ ΚΑΣΤΕΡ 24.6°

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 840 mm

ΧΩΡΗΤΙΚΤΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 18 lt

ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 204 Kg


 

ΣΤΑΝΤΑΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Full LED προβολείς και φλας με φωτεινή υπογραφή. Ενσωματωμένη οθόνη

5” TFT με Race mode. Διακόπτες τιμονιού φωτιζόμενοι. Aprilia MIA. GPS

και Lap Trigger. APRC με μονάδα αδράνειας 6 αξόνων: Engine Maps

(AEM), Engine Brake (AEB), Cornering ABS (3 χάρτες και αποτροπή

ανύψωσης πίσω τροχού), Traction Control (ATC), προσαρμοστικό και

προγνωστικό Wheelie Control (AWC), 6 Riding Modes. Aprilia Quick Shift

(AQS). Bending Lights, Aprilia Cruise Control (ACC), Aprilia Launch Control

(ALC), Aprilia Pit Limiter (APL), Aprilia Slide Control (ASC). Öhlins.

ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αμορτισέρ τιμονιού, CornerByCorner Engine +

Suspension. Μεταλλικά σωληνάκια φρένων. Σέλα συνεπιβάτη και

αεροδυναμικό κάλυμμα.

Νεκτάριος και Δημήτρης Διατσίδης στο γκαράζ της Peristeras Racing

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε την QJMOTOR SRT550S

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα