• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
11ος Αγώνας - Γερμανικό GP (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η CFMoto αναπτύσσει ρυθμιζόμενα σε ύψος τιμονια και μαρσπιέ
Νέα Αγοράς 08/07/2025 - 13:06

Η CFMoto έχει καταθέσει διπλώματα ευρεσιτεχνίας που δείχνουν τιμόνια και μαρσπιέ που μπορούν να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η CFMoto φαίνεται να ετοιμάζεται να επαναφέρει μια ιδέα που είχε παρουσιάσει η Damon Motors – μια μοτοσυκλέτα με ρυθμιζόμενη εργονομία, χάρη σε κινούμενα τιμόνια και μαρσπιέ.

Η ιδέα, η οποία ενδεχομένως να έχει προχωρήσει πέρα από τη φάση των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, μπορεί να φαίνεται περίπλοκη, αλλά οι εικόνες της CFMoto (που αποκαλύφθηκαν από την Moto-Station) την κάνουν να φαίνεται σχετικά απλή. Επιπλέον, ο σχεδιασμός χρησιμοποιεί ένα ανάποδο πιρούνι, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε πιθανόν να προσαρμοστεί και σε υπάρχοντα μοντέλα. Στο εμπρός μέρος, το τιμόνι είναι τοποθετημένο σε μια αιωρούμενη βάση στην πάνω τιμονόπλακα. Η σύνδεση αυτής της βάσης με την τιμονόπλακα γίνεται μέσω ενός σερβομηχανισμού που αλλάζει θέση όταν ενεργοποιείται ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ. Η εργονομία του κάτω μέρους του σώματος ρυθμίζεται μέσω των μαρσπιέ που μετακινούνται συνδυαστικά πάνω-κάτω και μπρος-πίσω με το πάτημα ενός κουμπιού.

Και αν αναρωτιέστε γιατί να υπάρχουν όλα αυτά τα συστήματα αφού πολλές μοτοσυκλέτες ήδη διαθέτουν ρυθμιζόμενα τιμόνια και μαρσπιέ, η απάντηση είναι ότι στα υπάρχοντα συστήματα, τα μαρσπιέ και τα τιμόνια πρέπει να αφαιρεθούν για να ρυθμιστούν, και το εύρος ρύθμισης που προσφέρεται είναι σχετικά περιορισμένο. Το σύστημα της CFMoto, ωστόσο, θα μπορούσε να προσφέρει πολύ μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, και το κυριότερο – με το πάτημα ενός κουμπιού ακόμα και εν κινήσει.

Η αναγκαιότητα του συστήματος αυτού είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν η χρήση της μοτοσυκλέτας αλλάξει από τις μικρές μετακινήσεις στην πόλη στην πιο βολική για μεγάλα ταξίδια και διαφορετική στάση του σώματος για να αντιμετωπίζει τις αντιστάσεις του αέρα, ενώ μία ακόμα τελείως διαφορετική χρήση της μοτοσυκλέτας είναι μέσα στην πίστα, όπου μετά από ώρες απαιτητικής οδήγησης στην κατάλληλη θέση για τον καλύτερο χειρισμό, ο αναβάτης θα θελήσει να αλλάξει εντελώς το ύψος του τιμονιού και των μαρσπιέ σε μια πιο άνετη στάση για τη διαδρομή της επιστροφής. Με το σύστημα της CFMoto, που θα ρυθμίζεται μέσω της ECU της μοτοσυκλέτας, η θέση οδήγησης θα μπορούσε να προσαρμοστεί αυτόματα ανάλογα με το riding mode – προσφέροντας μια πιο άνετη και όρθια στάση στη λειτουργία δρόμου και μια πιο επιθετική θέση στη λειτουργία σπορ.

Φυσικά, η τεχνολογία αυτή απέχει αρκετά από το να βγει στην αγορά. Ωστόσο, όπως έδειξε και η Damon με το (ακόμα υποθετικό) HyperSport μοντέλο της, πρόκειται για κάτι που ενδιαφέρει τους κατασκευαστές. Το αν θα δούμε τελικά το σύστημα της CFMoto στους δρόμους παραμένει άγνωστο, καθώς αυτά τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας μπορεί απλώς να είναι μια προσπάθεια των μηχανικών της CFMoto να "κατοχυρώσουν την εργασία τους" για να αποτρέψουν άλλους από το να κλέψουν την ιδέα ή να τους προλάβουν αν έχουν μία παρόμοια στο μυαλό τους.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Multistrada V4 Voyagers 2025: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 1ος Διεθνής διαγωνισμός

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα