• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
12ος Αγώνας - GP Τσεχίας (Brno)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Rivas στοχεύει να ξεπεράσει το φράγμα των 400mph (643χλμ/ώρα) στα Bonneville Motorcycle Speed Trials
Αγώνες 22/07/2025 - 13:36

Όταν ο Chris Rivas διανύσει τη μεγάλη απόσταση από το σπίτι του στην Φλόριντα έως την Γιούτα για να συμμετάσχει στους παγκοσμίου φήμης Αγώνες ταχύτητας Bonneville Motorcycle Speed Trials, που είναι προγραμματισμένοι για τις 23-28 Αυγούστου, θα έχει τετρακόσιους πολύ καλούς λόγους για αυτό το επικό ταξίδι. Μόλις δεθεί μέσα στο πιλοτήριο της BUB Seven Streamliner, ο 57χρονος θα επιχειρήσει να οδηγήσει την μοτοσυκλέτα των 2997 κ.εκ. με υπερτροφοδοτούμενο V-4 κινητήρα σε μια απίστευτη ταχύτητα 400 μιλίων ανά ώρα (643,738 χλμ/ώρα) και ταυτόχρονα να καταρρίψει το επίσημο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας FIM για μοτοσυκλέτα.

Το σημερινό ρεκόρ των 376,156 mph (605,697 χλμ/ώρα) σημειώθηκε από τον Rocky Robinson πάνω σε μια Suzuki Hayabusa 2600 στο Bonneville το 2010 και ο Rivas – οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον θρύλο Denis Manning – δεν θέλει απλώς να το ξεπεράσει, αλλά να το συντρίψει.

«Όλοι αναζητούν τα 400 μίλια την ώρα», λέει ήρεμα και αποφασιστικά. «Πρόκειται για την επίτευξη που κανείς άλλος δεν έχει καταφέρει».

Ο Manning και η BUB Seven Streamliner έχουν κρατήσει το ρεκόρ άλλες δύο φορές στο παρελθόν με τον Chris Carr αναβάτη – πρώτα το 2006 και ξανά το 2009, με τη δεύτερη απόπειρα να φτάνει τα 367,382 mph (591,244 χλμ/ώρα), ρεκόρ που διατηρήθηκε για 366 ημέρες πριν το καταρρίψει ο Robinson.

Πρώην πρωταθλητής Drag Racing, ο Rivas – του οποίου η κόρη, Cayla, κατέχει επίσης πολλά ρεκόρ – δεν είναι άγνωστος στις υψηλές ταχύτητες και είναι γνωστός για τη δουλειά του με τις Harley-Davidson, έχοντας χτίσει μια επιτυχημένη επιχείρηση γύρω από την παραγωγή υψηλών επιδόσεων εξαρτημάτων κινητήρα για τον εμβληματικό Αμερικανό κατασκευαστή. Η ικανότητά του να αποδεικνύει όσα λέει είναι τεκμηριωμένη, καθώς κατέχει αρκετά Εθνικά ρεκόρ, συμπεριλαμβανομένου ενός εντυπωσιακού ρεκόρ ταχύτητας 244 mph (392,68 χλμ/ώρα) πάνω σε μία Harley-Davidson Dyna Glide.

Cayla Rivas, Bonneville Motorcycle Speed Trials © Jean Turner

«Μεγάλωσα σε ένα απόλυτα Αμερικανικό σπίτι όπου δουλεύαμε πάνω σε hot-rods και παλιά αυτοκίνητα και είχα έναν θείο που ήταν παθιασμένος με τις Harley-Davidson. Πάντα με ενδιέφερε και στη συνέχεια ανακάλυψα ότι μπορούσες να πας πιο γρήγορα με μια μοτοσυκλέτα με λιγότερα χρήματα από ένα αυτοκίνητο. Αγόρασα την πρώτη μου Harley-Davidson το 1992 – ένα φτηνό μικρό Sportster μοντέλο – και άρχισα να την πειράζω και να κάνω αλλαγές για να την κάνω όσο το δυνατόν πιο γρήγορη».

«Μετά από έναν χρόνο την πήγα σε μια πίστα Drag Racing και ανακάλυψα ότι μπορούσα να κάνω χρόνους κοντά στα 12 δευτερόλεπτα (με περίπου 110 mph) σταθερά. Είχα πάει πιο γρήγορα με αυτοκίνητα, αλλά σε εκείνα είχαμε ξοδέψει χιλιάδες δολάρια, ενώ στη μοτοσυκλέτα χρειάστηκαν μόνο μερικές μικρές ρυθμίσεις. Έκανα λίγη ακόμη προσπάθεια και έφτασα στα 11 δευτερόλεπτα, μετά στα 10 και έπειτα στα .

«Την τελευταία φορά που έτρεξα το τέταρτο του μιλίου με μοτοσυκλέτα ήταν 6,9 δευτερόλεπτα και 192 mph, οπότε ουσιαστικά έφτασα στην κορυφή του παιχνιδιού».

Παρόλο που το Drag Racing και τα Land Speed Trials ενώνονται στην αναζήτηση της απόλυτης ταχύτητας, ο Rivas τονίζει ότι τα δύο αθλήματα απαιτούν διαφορετικές μοτοσυκλέτες, με τις Land Speed να είναι πιο βαριές, με πιο στενά ελαστικά και πλαίσια σχεδιασμένα ώστε να επιτρέπουν την κυκλοφορία του αέρα γύρω από το χαρακτηριστικό "τορπιλοειδές" αμάξωμα.

«Στο Bonneville υπάρχει σίγουρα κάτι όπως “πολλή ιπποδύναμη”. Στο Drag Racing ανοίγεις τέρμα το γκάζι και δεν το αφήνεις μέχρι το τέλος. Στο Bonneville πρέπει να παίζεις συνεχώς με το γκάζι για να διατηρείς σταθερή πρόσφυση. Προερχόμενος από το Drag Racing, ήταν μια απότομη καμπύλη μάθησης και έπρεπε να μάθω να οδηγώ τη μοτοσυκλέτα με διαφορετικό τρόπο».

Ακόμα και με ύψος 1.70 μέτρα και βάρος λίγο πάνω από 77 κιλά, το πιλοτήριο της BUB Seven Streamliner είναι στενό για τον Rivas, αν και τουλάχιστον η θέση οδήγησης είναι παρόμοια με αυτή στο Drag Racing.

«Με το ζόρι χωράω μέσα. Είσαι ξαπλωμένος εντελώς πίσω στο κάθισμα με τα πόδια μπροστά σε μια πολύ ξαπλωμένη θέση. Φοράς ζώνη επτά σημείων με πυρίμαχη στολή. Για μένα είναι ίσως η ασφαλέστερη μορφή αγώνων που έχω κάνει».

Οι Αγώνες ταχύτητας Bonneville Motorcycle Speed Trials είναι προγραμματισμένοι φέτος για τις 23-28 Αυγούστου.

 

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Pecco Bagnaia και η ομάδα Ducati Lenovo επισκέπτονται την έδρα της Brembo

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα