• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
15ος Αγώνας - GP Καταλονίας (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Aprilia Racing παρουσιάζει την περιορισμένης παραγωγής RSV4 X-GP
Νέα Αγοράς 06/09/2025 - 09:57

Η πέμπτη γενιά της σειράς X, η νέα RSV4 X-GP, αποτελεί ένα αεροδυναμικό επίτευγμα: η πρώτη εργοστασιακή μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο με leg wings και tail wings – χαρακτηριστικά που υπάρχουν μόνο στην πρωτότυπη RS-GP που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.

Η απόλυτη έκφραση της τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στο Noale, η RSV4 X-GP έχει την πιο άμεση σύνδεση με το MotoGP, φέρνοντας για πρώτη φορά τη στήριξη της σέλας σε δομή από ανθρακονήματα (structural carbon seat support).

Με τα επίσημα γραφικά της ομάδας MotoGP, είναι η πιο ισχυρή RSV4 που έχει κατασκευαστεί ποτέ – 238 ίπποι για μόλις 165 κιλά, προσφέροντας έναν λόγο ισχύος/βάρους που εγγυάται άνευ προηγουμένου εμπειρία οδήγησης.


Η RSV4 X-GP παρουσιάστηκε στο Grand Prix της Καταλονίας και είναι η ειδική έκδοση που δημιουργήθηκε άμεσα από την τεχνογνωσία αιχμής της Aprilia Racing στο MotoGP και θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 30 μονάδων, για να γιορτάσει τα 10 χρόνια από το ντεμπούτο της RS-GP στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Και έτσι, η Aprilia Racing εδραιώνει το Διεθνώς αναγνωρισμένο μοντέλο X με την RSV4 X-GP, την πέμπτη γενιά ενός έργου που είναι το μοναδικό του είδους στον κόσμο. Ξεκίνησε το 2019 με την RSV4 X, στη συνέχεια με την Tuono X το 2020, ακολουθούμενη το 2022 από την προηγμένη RSV4 X Trenta και το 2024 με την RSV4 X ex3ma. Όλα αποκλειστικά μοντέλα, που ξεχωρίζουν από εκείνο το «X» (σε αναφορά στον λατινικό αριθμό 10) που αντιπροσωπεύει το απόλυτο κορυφαίο επίπεδο που μπορεί να επιθυμήσει κανείς για μια μοτοσυκλέτα διαθέσιμη στο ευρύ κοινό σε όρους τεχνολογίας και απόδοσης.

Είναι ένα αεροδυναμικό έργο τέχνης, ένας τομέας όπου η Aprilia Racing έχει πάντα αναγνωριστεί ως σημείο αναφοράς στο MotoGP. Στην πραγματικότητα, η RSV4 X-GP προέρχεται άμεσα από την RS-GP25 στη μορφή της, ειδικά ξεκινώντας από το σχεδιασμό του πίσω μέρους, ικανό να αναπαράγει πιστά τη ροή του αέρα. Το πιο εξέχον νέο χαρακτηριστικό ολόκληρου του πακέτου αεροδυναμικής – προερχόμενο από το MotoGP – είναι τα «leg wings», μια τεχνολογία που έχει αναπτύξει και κατοχυρώσει με πατέντα αποκλειστικά η Aprilia Racing, καθώς και τα «tail wings», που εισήχθησαν μόλις πριν λίγους μήνες στην RS-GP25. Ο συνδυασμός των leg wings και των tail wings προσθέτει αεροδυναμικό φορτίο στα στάδια φρεναρίσματος και στροφής, καθώς και το εμπρόσθιο φτερό, προφανώς, με το μοναδικό σχήμα του, την κάτω αεροτομή και τις αεροτομές που δουλεύουν στις στροφές. Αυτή η εξέλιξη με επίκεντρο την αεροδυναμική συνοδεύεται από ένα μοναδικό στοιχείο, ειδικά από τα αγωνιστικά πρωτότυπα: την δομική υποστήριξη της σέλας με ανθρακονήματα, κατασκευασμένη από την PAN Compositi, με ενσωματωμένα δομικά, αεροδυναμικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Μια ακόμη σχεδιαστική βελτίωση αυτού του νέου στοιχείου είναι η «sandwich structure type» επεξεργασία των ανθρακονημάτων, δηλαδή ένας ιδιαίτερος τρόπος τοποθέτησης των ανθρακονημάτων ώστε να είναι εξαιρετικά ελαφριά, διατηρώντας παράλληλα την επιθυμητή ακαμψία. Όλα αυτά κάνουν τη δυναμική συμπεριφορά του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας ακόμα πιο παρόμοια με εκείνη του αγωνιστικού πρωτοτύπου, αυξάνοντας την πρόσφυση και εξασφαλίζοντας μια πιο άμεση σύνδεση μεταξύ της απόδοσης του πίσω ελαστικού και των αισθήσεων του αναβάτη. Το πακέτο ολοκληρώνει η διπλή εξάτμιση SC Project προερχόμενη από το MotoGP, σχεδιασμένη να μεγιστοποιεί την απόδοση και να προσφέρει έναν αγωνιστικό ήχο.

Με αεροδυναμική τεχνολογία ground effect, που αναπτύχθηκε και κατοχυρώθηκε με πατέντα αποκλειστικά από την Aprilia Racing, η RSV4 X-GP διαθέτει μια ιδιαίτερη μορφή του φέρινγκ στα πλάγια που μειώνει την πίεση του αέρα μεταξύ του εδάφους και του πλαϊνού τμήματός του όταν η μοτοσυκλέτα γέρνει σε μια στροφή, τόσο ώστε να δημιουργεί μια κάθετη δύναμη που σπρώχνει τη μοτοσυκλέτα προς το έδαφος.

Όλα τα φέρινγκ είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα από την PAN Compositi χρησιμοποιώντας τις ίδιες διαδικασίες που ακολουθούνται για τις μοτοσυκλέτες του MotoGP, ώστε να διατηρηθεί όσο το δυνατόν πιστότερα στο πρωτότυπο της Aprilia Racing. Σε σύγκριση με την RSV4, η νέα έκδοση επιτρέπει πενταπλάσιο κάθετο φορτίο αεροδυναμικής πίεσης στην ευθεία, αυξάνοντας τη σταθερότητα και την ακρίβεια οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα μειώνει την ανύψωση του εμπρόσθιου μέρους και τριπλασιάζει το φορτίο με τη μοτοσυκλέτα γερμένη στις στροφές, με τεράστια οφέλη στην πρόσφυση.

Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό που κάνει την RSV4 X-GP μοναδική είναι τα ειδικά χρώματα που θυμίζουν την RS-GP25, ένας φόρος τιμής σε μια νικηφόρα μοτοσυκλέτα που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει τις τελευταίες εξελίξεις του project της Aprilia Racing MotoGP.

Οι τεχνικές προδιαγραφές περιγράφουν μια αληθινή αγωνιστική μοτοσυκλέτα MotoGP. Ο κινητήρας 1099 cc 65° V4 με αγωνιστικές προδιαγραφές SBK έχει προετοιμαστεί από το αγωνιστικό τμήμα της Aprilia και τώρα αποδίδει εξαιρετική μέγιστη ισχύ 238 HP στις 13,750 rpm (με μέγιστο όριο στροφών κινητήρα στις 14,100) και μέγιστη ροπή στρέψης στον στροφαλοφόρο 131 Nm στις 11,750 rpm. Αυτή η απόδοση επιτυγχάνεται χάρη σε συγκεκριμένη ρύθμιση του V4 που περιλαμβάνει επίσης αυξημένο λόγο συμπίεσης, καθώς και τη χρήση του υψηλής διαπερατότητας αγωνιστικού φίλτρου αέρα Sprint Filter, των αεραγωγών airbox intake trumpets με αγωνιστικές προδιαγραφές, της διπλής εξάτμισης τιτανίου MotoGP replica της SC Project και του ξηρού συμπλέκτη STM.

Η ECU που διαχειρίζεται όλους τους ενεργούς ηλεκτρονικούς ελέγχους διαθέτει το σύστημα Aprilia Racing APX, ένα αποκλειστικό εξάρτημα και η τελευταία εξέλιξη αυτού που ήταν πρωταγωνιστής στα πρωταθλήματα WSBK που κέρδισε ο Biaggi και η RSV4. Η ECU διαθέτει στρατηγικές λειτουργίας ταυτόσημες με αυτές που εφαρμόζονται στις RSV4 που χρησιμοποιούνται σε αγώνες και με πλήρως ρυθμιζόμενες παραμέτρους για να προσαρμοστεί σε διαφορετικά στυλ οδήγησης και συνθήκες πίστας, με δυνατότητα συλλογής δεδομένων για ανάλυση απόδοσης. Ειδικότερα, το σύστημα APX επιτρέπει τη ρύθμιση της μείωσης ανύψωσης εμπρόσθιου τροχού και της ισχύος, του traction control και του φρεναρίσματος του κινητήρα για κάθε ταχύτητα ξεχωριστά. Το σύστημα APX ολοκληρώνεται με ενσωματωμένο σύστημα GPS.

Το διπλό πλαίσιο αλουμινίου cradle, που πάντα αντιπροσώπευε με θαυμαστό τρόπο την τέχνη της Aprilia στην κατασκευή μοτοσυκλετών με ευέλικτη και αυστηρή αρχιτεκτονική σασί, ενισχύεται με μηχανικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Öhlins με ειδική ρύθμιση, όπου ξεχωρίζει το εξελιγμένο πιρούνι υπό πίεση, ενώ το σύστημα φρένων Brembo περιλαμβάνει μπροστινή τρόμπα 19x16 συνδυασμένη με επεξεργασμένες δαγκάνες GP4 MS εξοπλισμένες με τακάκια Z04 που συγκρατούν 5.5” DP 330 “T Drive” δίσκους, ενώ στο πίσω φρένο ξεχωρίζει η νίκελ δαγκάνα.

Η Aprilia RSV4 X-GP κινείται πάνω σε ζάντες Marchesini που είναι σφυρήλατες από μαγνήσιο, μαζί με τα ίδια slick ελαστικά της Pirelli που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα World Superbike (125/70 CS-1 μπροστά και 200/65 SC-X πίσω).

Η χαρακτηριστική προσοχή στη λεπτομέρεια της Aprilia Racing σε αυτό το μοντέλο είναι ανυπέρβλητη. Και τα δύο φτερά είναι από ανθρακονήματα. Τα κουμπιά στο δεξί μέρος του τιμονιού είναι αγωνιστικα από την Jetprime, τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, η μανέτα συμπλέκτη, η τάπα καυσίμου και τα προστατευτικά του σασί και της μανέτας του μπροστινού φρένου, είναι από την Spider και μαζί με την πλάκα τιμονιού που φέρει τον αριθμό παραγωγής της μονάδας είναι όλα από κατεργασμένο αλουμίνιο. Τα υπερμεγέθη ψυγεία νερού και λαδιού έχουν τεχνολογία WSBK, ενώ η μετάδοση περιλαμβάνει πίσω γρανάζι τιτανίου και ελαφρύτερο εμπρόσθιο γρανάζι από PBR, καθώς και αλυσίδα RK 520.

Κάθε μία από τις 30 μονάδες Aprilia RSV4 X-GP, διαθέσιμες στην Ευρωπαϊκή αγορά σε κόστος 90,000 + ΦΠΑ, μπορεί να κρατηθεί αποκλειστικά online από τον Σεπτέμβριο μέσω της σελίδας FACTORYWORKS.APRILIA.COM. Οι αγοραστές θα έχουν επίσης την επιλογή να παραλάβουν τις μοτοσυκλέτες τους από την Aprilia Racing, με μια αποκλειστική επίσκεψη στο Αγωνιστικό Τμήμα στο Noale. Εκτός από την αριθμημένη περιορισμένης παραγωγής RSV4, θα λάβουν επίσης ένα φορητό υπολογιστή Yashi με προεγκατεστημένο λογισμικό για τη διαχείριση των παραμέτρων της ECU και των ηλεκτρονικών στρατηγικών, ένα ειδικό NFT για την ψηφιακή πιστοποίηση γνησιότητας και άλλο περιεχόμενο μέσω τεχνολογίας blockchain, θερμαινόμενες κουβέρτες ελαστικών IRC, σταντ RCB τιτανίου μπροστά και πίσω, ένα πατάκι και κάλυμμα μοτοσυκλέτας.

Η Aprilia RSV4 X-GP είναι μέρος του προγράμματος Factory Works που ξεκίνησε η Aprilia Racing. Πρόκειται για ένα project που σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε εσωτερικά στο Αγωνιστικό Τμήμα του Noale για να κάνει διαθέσιμη την ίδια τεχνολογία που αναπτύχθηκε στους αγώνες σε όσους επιθυμούν να ανταγωνιστούν σε κορυφαία επίπεδα σε πρωταθλήματα με εργοστασιακές μοτοσυκλέτες παραγωγής ή για όσους θέλουν να έχουν μια RSV4 ή μια Tuono V4 με απόλυτη κορυφαία απόδοση.

 


MASSIMO RIVOLA, CEO APRILIA RACING
«Δέκα χρόνια μετά την επιστροφή της στο MotoGP, η Aprilia Racing θέλησε να γιορτάσει αυτή τη στιγμή με μια πραγματικά ξεχωριστή X, αντλώντας όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από το MotoGP και μεταφέροντας πολλές από τις αρχές της RS-GP25 σε μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα παραγωγής. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα μοναδικό, όμορφο και εξαιρετικά συναρπαστικό προϊόν, ικανό να προσφέρει ιδιαίτερες αισθήσεις – εκείνες που μόνο οι αγωνιζόμενοι αναβάτες ξέρουν να αξιοποιούν στο έπακρο, αλλά που μπορεί να αντιληφθεί ξεκάθαρα ακόμα και ένας ερασιτέχνης ενθουσιώδης. Είναι ένα προϊόν για λίγους εκλεκτούς, το οποίο ενσωματώνει όλο το πάθος, την τεχνολογία και την τεχνική αγάπη της Aprilia Racing για τους αγώνες».

 

FABIANO STERLACCHINI, ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ APRILIA RACING
«Με την RSV4 X-GP θέλαμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά στο πρόγραμμά μας, το οποίο στοχεύει στο να φέρει την πιο προηγμένη τεχνολογία στα χέρια των πελατών μας. Οι μηχανικοί μας δημιούργησαν κάτι που είναι πολύ περισσότερο από μια εξέλιξη του εξαιρετικού X project. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που γεννήθηκε από καθαρό DNA του MotoGP. Πολλά χαρακτηριστικά το αποδεικνύουν αυτό: η αεροδυναμική με τα leg και tail wings που προέρχονται απευθείας από την RS-GP25, η δομική στήριξη της σέλας από ανθρακονήματα – με τεχνολογία αντίστοιχη με εκείνη των μοτοσυκλετών MotoGP – και ένας εξαιρετικός λόγος βάρους/ισχύος. Πολλά εξαρτήματα – ορατά και μη – είναι είτε νέα είτε έχουν βελτιστοποιηθεί, με μοναδικό στόχο τη μέγιστη απόδοση και μια εμπειρία οδήγησης που ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

 

APRILIA RSV4 X-GP ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  

Μοτοσυκλέτα RSV4 1100 Factory 2025 κατασκευασμένη από την Aprilia Racing, μη νόμιμη για δρόμο, τροποποιημένη ως εξής:

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V4 65°, 1099 cc με αγωνιστικές προδιαγραφές SBK

ΕΞΑΤΜΙΣΗ: SC-Project Titanium Full-System Exhaust MotoGP Replica 4x2 balance pipe

AIRBOX: MY25 Throttle body και ειδικά διαμορφωμένες εισαγωγές αέρα (intake trumpets)

ΦΙΛΤΡΟ ΑΕΡΑ: Υψηλής διαπερατότητας αγωνιστικό Sprint Filter - τεχνολογία MotoGP

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ (ECU): APX Aprilia Racing με ειδικές ρυθμίσεις και σύστημα GPS

ΨΥΓΕΙΑ (ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΛΑΔΙΟΥ): Υπερμεγέθεις αγωνιστικά - τεχνολογία SBK

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Πίσω γρανάζι από τιτάνιο και ελαφρύτερο εμπρόσθιο γρανάζι από PBR (σχεδιασμένο από την Aprilia Racing)

ΑΛΥΣΙΔΑ: RK 520

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ ΣΤΟΝ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟ: 238 HP @ 13,500 rpm

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ ΣΤΡΕΨΗΣ ΣΤΟΝ ΣΤΡΟΦΑΛΟΦΟΡΟ: 131 Nm @ 11,000 rpm

ΜΕΓΙΣΤΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: 14,100 rpm

ΖΑΝΤΕΣ: Marchesini σφυρήλατες από μαγνήσιο Mg M7R GENESI (μπροστά 17’’x3.5’’ – πίσω 17’’x6’’)

ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΡΕΝΩΝ: Δαγκάνα Brembo Monoblock GP4 MS, τρόμπα Brembo PR19x16, τακάκια Z04

ΕΜΠΡΟΣΘΙΟΙ ΔΙΣΚΟΙ ΦΡΕΝΩΝ: Brembo DP 330 “T Drive”, πάχος 5,5mm

ΠΙΣΩ ΔΑΓΚΑΝΑ ΦΡΕΝΟΥ: Νικελ

ΠΙΡΟΥΝΙΑ: Öhlins FKR με μηχανικό έλεγχο, υπό πίεση. Ρυθμιζόμενο σε: προφόρτιση ελατηρίου, υδραυλική απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς (με ειδική ρύθμιση).

ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ: Öhlins TTX monoshock με μηχανική διαχείριση piggyback, προερχόμενο από το MotoGP, πλήρως ρυθμιζόμενο σε: προφόρτιση ελατηρίου, μεταξόνιο και υδραυλική απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς(με ειδική ρύθμιση).

STABILIZER ΤΙΜΟΝΙΟΥ: Öhlins, ρυθμιζόμενο

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Dry clutch από STM

ΤΡΙΠΛΟΙ ΣΦΙΓΚΤΗΡΕΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ : Αγωνιστικοί, ελαφρύτεροι, κατεργασμένοι CNC

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ: Αγωνιστικοί από Jetprime

ΜΑΝΕΤΑ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ: Αγωνιστική από Spider

ΜΑΡΣΠΙΕ: Αγωνιστικά, ρυθμιζόμενα από Spider

ΦΕΡΙΝΓΚ: Προδιαγραφές MotoGP, πλήρες carbon από PAN Compositi

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ: Carbon εμπρόσθιο και under wing, cornering wings, leg wings, tail wings από PAN Compositi

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕΛΑΣ: Δομική υποστήριξη carbon, από PAN Compositi

ΦΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ ΑΛΥΣΙΔΑΣ: Πλήρες carbon

ΧΡΩΜΑ: “RS-GP25”

CNC ΜΕΡΗ: Τάπα ρεζερβουάρ, προστασίες σασί και μανέτα φρένου, από Spider

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Pirelli Slick Diablo SBK εμπρός SC-1 125/70, πίσω SC-X 200/65

ΒΑΡΟΣ ΧΩΡΙΣ ΥΓΡΑ: 165 κιλά

 

 

Επόμενο άρθρο »

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το BMW Motorrad Vision CE

« Προηγούμενο άρθρο

Τιμή προσφοράς για το ηλεκτρικό scooter ZEEHO AE8S+

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα