Giorgio Barbier, Διευθυντής Moto Racing της Pirelli:
«Είμαστε ικανοποιημένοι από τη θετική συνεργασία και τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν. Η πρόσφυση, η ταχύτητα προθέρμανσης και η εμπιστοσύνη είναι τα πιο εκτιμημένα χαρακτηριστικά των νέων μας ελαστικών».
Για τη Δοκιμή χρησιμοποιήθηκαν οι τρέχουσες μοτοσυκλέτες με απενεργοποιημένες συσκευές ρύθμισης ύψους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, με μειωμένη δύναμη και τροποποιημένες αεροδυναμικά ώστε να προσομοιώσουν τη διαμόρφωση των μοτοσυκλετών 850cc που πρόκειται να κάνουν το ντεμπούτο τους το 2027.
Η Pirelli θα φέρει τη δική της φιλοσοφία ανάπτυξης στο MotoGP™: ελαστικά αποκλειστικής χρήσης για την κορυφαία κατηγορία, όπως απαιτούν οι κανονισμοί, αλλά κατασκευασμένα με τεχνολογίες και διαδικασίες από τη σειριακή παραγωγή στο εργοστάσιο στην πόλη Breuberg στην Γερμανία.
Η Pirelli ολοκλήρωσε τις αρχικές Δοκιμές με τα πρώτα πρωτότυπα ελαστικά MotoGP™. Η εταιρεία, η οποία θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής της κορυφαίας κατηγορίας από το 2027, αξιολόγησε τα ελαστικά μέσω των Αναβατών των Ομάδων Δοκιμών των πέντε κατασκευαστών που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα: Augusto Fernandez για την Yamaha, Daniel Pedrosa για την KTM, Takaaki Nakagami για την Honda, Lorenzo Savadori για την Aprilia και Michele Pirro για την Ducati.
Ο στόχος αυτής της 1ης Δοκιμής, η οποία πραγματοποιήθηκε στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli υπό κυρίως ηλιόλουστες και ξηρές συνθήκες με θερμοκρασία ασφάλτου μεταξύ 25 °C και 43 °C, ήταν η συλλογή πληροφοριών για τη συνέχιση της ανάπτυξης και τον καθορισμό των χαρακτηριστικών των εμπρός και πίσω ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στο MotoGP™.
Η Pirelli οργάνωσε και όρισε τις παραμέτρους και το πλάνο δοκιμών σε συμφωνία με τους κατασκευαστές και παρείχε 7 σετ ελαστικών σε κάθε ομάδα, σε δύο διαφορετικά μοντέλα για το εμπρός και τρία για το πίσω μέρος, στις τρέχουσες διαστάσεις που χρησιμοποιούνται στο MotoGP™ – δηλαδή 17 ίντσες διάμετρος για ζάντες με πλάτος 4” μπροστά και 6.25" πίσω. Τα νέα ελαστικά της Pirelli, όπως απαιτείται από τους κανονισμούς, δοκιμάστηκαν με τις μοτοσυκλέτες της τρέχουσας σεζόν, με απενεργοποιημένες συσκευές χαμηλώματος και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μειωμένες σε δύναμη, καθώς και με τις κατάλληλες αεροδυναμικές τροποποιήσεις ώστε να πλησιάσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαμόρφωση και τις επιδόσεις των νέων μοτοσυκλετών των 850cc, που θα χρησιμοποιηθούν στη νέα εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το 2027.
Τα ελαστικά της Pirelli για το MotoGP™ θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Breuberg, Γερμανία – το ίδιο εργοστάσιο που παράγει όλα τα ελαστικά radial για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες καθώς και ορισμένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα για χρήση στο δρόμο. Η επιλογή αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία της Pirelli να εφαρμόζει στο MotoGP™ τις ίδιες τεχνολογίες και παραγωγικές διαδικασίες που έχουν καθιερωθεί επί δεκαετίες, με στόχο τη βιωσιμότητα του έργου MotoGP™, την ποιότητα του προϊόντος και την ευκολία μεταφοράς τεχνολογίας και εμπειρίας από την κορυφαία αγωνιστική κατηγορία σε ελαστικά για καθημερινή χρήση.
Giorgio Barbier, Διευθυντής Αγώνων Μοτοσυκλέτας της Pirelli:
«Η Δοκιμή στο Misano ήταν το πρώτο βήμα της επιστροφής μας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι τόσο από την εξαιρετική συνεργασία που δημιουργήθηκε μεταξύ των μηχανικών μας και όλων των ομάδων και αναβατών, όσο και από την απόδοση των ελαστικών. Η Δοκιμή πραγματοποιήθηκε βάσει του προκαθορισμένου πλάνου, το οποίο περιλάμβανε και προσομοίωση Sprint αγώνα, ενώ τα πρώτα σχόλια είναι πολύ ενθαρρυντικά – αυτή η Δοκιμή παρείχε πλήθος δεδομένων που θα αναλυθούν για τη συνέχιση της ανάπτυξης των ελαστικών MotoGP™ της Pirelli. Τα χαρακτηριστικά που εκτιμήθηκαν περισσότερο είναι η πρόσφυση, η ταχύτητα προθέρμανσης και η αίσθηση εμπιστοσύνης. Έχουμε αποφασίσει να προσεγγίσουμε το MotoGP™ με την ίδια φιλοσοφία που μας έχει χαρακτηρίσει σε όλη την πορεία μας στους αγώνες μοτοσυκλέτας: τα ελαστικά θα είναι αποκλειστικά για την κορυφαία κατηγορία, όπως απαιτείται από τους κανονισμούς. Θέλουμε επίσης να αξιοποιήσουμε τις τεχνολογίες και τις διαδικασίες που έχουμε εξελίξει μέσα από τα χρόνια με τριπλό στόχο: να αποτελέσουμε παράδειγμα βιωσιμότητας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, να προσφέρουμε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας και ομοιογενούς κατασκευής και – τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό – να μεταφέρουμε άμεσα την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες που θα αναπτυχθούν στο MotoGP™ σε ελαστικά για χρήση στο δρόμο, προς όφελος των μοτοσυκλετιστών παγκοσμίως».
Η πενταετής συμφωνία που επιτεύχθηκε με την Dorna προβλέπει, εκτός από την προμήθεια ελαστικών για το MotoGP™ και την επέκταση έως το 2031 του υφιστάμενου συμβολαίου για τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα FIM Moto2™ και Moto3™, τα οποία θεωρούνται η σημαντικότερη «σχολή» ταλέντων στους αγώνες δύο τροχών παγκοσμίως, καθώς και για τα Talent Cups που αποτελούν μέρος του Road to MotoGP™, της παγκόσμιας πρωτοβουλίας που στηρίζει αγώνες και προγράμματα για νέους αναβάτες σε όλο τον κόσμο. Ο στόχος: περισσότερη προσβασιμότητα και ίσες ευκαιρίες.
Η Pirelli, για την ίδια πενταετία, θα παραμείνει επίσημος και αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για όλες τις κατηγορίες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Finetwork FIM JuniorGP™, Idemitsu Asia Talent Cup, Northern Talent Cup, Red Bull MotoGP Rookies Cup και FIM MiniGP World Series.
Με την προμήθεια ελαστικών για τις Moto2™ και Moto3™ από το 2024 και πλέον και για την κορυφαία κατηγορία των αγωνιστικών μοτοσυκλετών, η Pirelli γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής ελαστικών που προμηθεύει όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και τις πιο κορυφαίες διοργανώσεις μοτοσυκλετισμού στον κόσμο.
Αυτό το αποκλειστικό συμβόλαιο επισφραγίζει τη δέσμευση της Pirelli στους αγώνες μοτοσυκλέτας και γενικότερα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, στον οποίο η Ιταλική εταιρεία συμμετέχει από το 1907 – τη χρονιά που κατέκτησε το ράλι Παρίσι-Πεκίνο. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της Pirelli και πάντα είχε κεντρικό ρόλο στη στρατηγική της εταιρείας. Σήμερα, η Pirelli προμηθεύει ελαστικά σε περισσότερα από 350 πρωταθλήματα, τόσο σε δύο όσο και σε τέσσερις τροχούς, ενώ διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας ως αποκλειστικός προμηθευτής σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM Superbike. Η Pirelli συμμετέχει επίσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Motocross για δεκαετίες, έχοντας κατακτήσει 82 παγκόσμιους τίτλους και από το 2011 είναι Global Tyre Partner του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIA Formula 1™, ενώ προμηθεύει επίσης τα πρωταθλήματα FIA Formula 2, FIA Formula 3, Formula Regional European Championship by Alpine, GT World Challenge και πολλά Εθνικά πρωταθλήματα.