Όπως και το 2024, έτσι και φέτος τα Πρωταθλήματα Αναβατών και Κατασκευαστών θα κριθούν στον τελευταίο γύρο του WorldSBK (Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike).
Για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος αγωνίζονται ο Toprak Razgatlioglu, με την υποστήριξη της BMW, και ο Nicolò Bulega, με την υποστήριξη της Ducati.
Στοιχεία GP:
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με 12 από τις 14 ομάδες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike, η πίστα Circuito de Jerez μήκους 4,423 μέτρων εμπίπτει στην κατηγορία των ιδιαίτερα απαιτητικών για το σύστημα πέδησης.
Σε μια κλίμακα από 1 έως 5, έχει κερδίσει δείκτη δυσκολίας 4, καθώς οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα 10 φορές ανά γύρο για σχεδόν 28 δευτερόλεπτα. Δύο ζώνες πέδησης ταξινομούνται ως Υψηλής δυσκολίας, 6 ως Μεσαίας και 2 ως Χαμηλής.
Η πιο δύσκολη στροφή:

Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Circuito de Jerez είναι η στροφή 6, που πήρε το όνομά της από τον Dani Pedrosa. Εκεί οι μοτοσυκλέτες Superbike επιβραδύνουν από τα 281 χλμ./ώρα στα 68 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 211 μέτρα ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 6 κιλών στη μανέτα φρένων. Η επιβράδυνση φτάνει τα 1,5 g και η πίεση του υγρού φρένων Brembo κορυφώνεται στα 12,8 bar.
Ο αποχαιρετισμός στον πιο επιτυχημένο αναβάτη:
Ο γύρος της Χερέθ σηματοδοτεί τον αποχαιρετισμό από τους αγώνες για τον Jonathan Rea, τον πιο επιτυχημένο αναβάτη στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike. 6 Παγκόσμιοι Τίτλοι, 119 νίκες σε αγώνες, 104 ταχύτεροι γύροι, 264 βάθρα και 44 pole positions μεταξύ 2008 και 2025.
Με εξαίρεση τις pole positions, όλα τα άλλα στοιχεία αποτελούν ρεκόρ που θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεπεραστούν, στοιχεία που δείχνουν την κυριαρχία του Βορειοιρλανδού αναβάτη και την αξιοσημείωτη μακροζωία του στο υψηλότερο επίπεδο, που αποδεικνύεται από 10 συνεχόμενες σεζόν (2014-2023) που τερμάτισε μέσα στις 3 πρώτες θέσεις της βαθμολογίας.

Πάντα εξελισσόμενος:
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, ο Rea έκανε το ντεμπούτο του με την Honda το 2008, πριν μετακομίσει στην Kawasaki το 2015, ενώ τις δύο τελευταίες σεζόν υπερασπίστηκε τα χρώματα της Yamaha.
Σε αυτά τα 17 χρόνια, ο Rea βασιζόταν πάντα στις δαγκάνες Brembo, οι οποίες έχουν εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Πρώτα ήρθε η δαγκάνα Evo, στη συνέχεια η Evo2 και τέλος η τελευταία έκδοση με εξωτερικά πτερύγια, ενίσχυση και σύστημα anti-drag.
Για να παραμείνεις στην κορυφή, αποφεύγοντας να σε πιάσουν οι αντίπαλοι - όπως έκανε ο ίδιος ο Rea - πρέπει πάντα να εξελίσσεσαι.

Πριν από 35 χρόνια:
Το 1990, ο εναρκτήριος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike πραγματοποιήθηκε στο Circuito de Jerez. Ο Raymond Roche, οδηγώντας την Ducati 851, πήρε την pole position και κέρδισε και τους δύο αγώνες.
Σημαντική ήταν η αρχή της νικηφόρας εποχής της Ducati, καθώς ο κατασκευαστής κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο Superbike εκείνη τη χρονιά.
Η 851 χρησιμοποιούσε δίσκους από ανθρακονήματα 273 χιλιοστών, που επιτρέπονταν από τους κανονισμούς της εποχής, και δαγκάνες δύο τεμαχίων με τέσσερα έμβολα, και οι δύο κατασκευασμένες από την Brembo, η οποία συνεργαζόταν με την Ducati από το 1988, την πρώτη χρονιά του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike.
