• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Jerez Live: Απίθανη η Aprilia RSV4 aPRC
Σε βοηθάει να ξεπεράσεις τα όριά σου
Τεστ-Μοντέλα 28/10/2010 - 10:19

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

 

Απίστευτα ωραία πίστα η Jerez, αγαπημένη για πολλούς οδηγούς του MotoGP, ίσως η καλύτερη και για μας, οπότε το σκηνικό της πρώτης παγκόσμιας παρουσίασης της νέας Aprilia RSV4 aPRC είναι το ιδιανικό.

Τα αρχικά «aPRC» σημαίνουν: Αprilia Performance Ride Control, που με τη σειρά του αναφέρεται στην ύπαρξη Traction Control (Έλεγχος Πρόσφυσης), Wheelie Control (Έλεγχος Σούζας), Launch Control (Βοήθημα για Εκκίνηση), Quick Shifter (Σύστημα Αλλαγής Ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και χωρίς κλείσιμο του γκαζιού).

Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια μοτοσυκλέτα των WSBK παίρνει τώρα στην παραγωγή, διαθέσιμα για κάθε κοινό θνητό, την ηλεκτρονική τεχνολογία που εξελίσσεται μέσα στους αγώνες. Όλα αυτά τα βοηθήματα είναι σημαντικά πια στους αγώνες και έχουν αλλάξει τον τρόπο οδήγησης. Στη μεταφορά τους για το δρόμο και τα track day έχουν αποκτήσει ένα χαρακτήρα μεγαλύτερης ασφάλειας, αλλά με ένα πρωτοποριακό τρόπο που επιτρέπει στα χαμηλά στάδια ενεργοποίησης του traction control, την πλαγιολίσθηση, όσο αυτή δεν γίνεται επικίνδυνη για πτώση.

Όλα αυτά τα δοκιμάσαμε λοιπόν στην πίστα της Jerez, κάτω από ιδανικές συνθήκες και θερμοκρασίες από 20 – 28ο βαθμούς Κελσίου.

 

Πρώτα – πρώτα το TC έχει 8 σκάλες ενεργοποίησης, εύκολα προσβάσιμες και εν κινήσει από δύο κουμπιά στο αριστερό μας χέρι. Οι 8,7,6 είναι σαφώς για βροχή και ίσως τους γλιστερούς δρόμους της Ελλάδας. Το κόψιμο της ροπής είναι άμεσο και δεν σε αφήνει να χρησιμοποιήσεις το γκάζι. Στα στάδια 5 και 4 τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα και στο 4 μπορείς να πας πραγματικά γρήγορα χωρίς σοβαρό πρόβλημα κοψίματος της δύναμης. Άλλωστε το σύστημα έχει δύο τρόπους ενεργοποίησης σε πρώτο στάδιο (στο 90% των περιπτώσεων) της παταλούδας στην εισαγωγή ώστε ομαλά και μαλακά να μειώσει τη δύναμη και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις αλλάζει την προπορεία στο μπουζί και κόβει τελείως τη ροπή. Στο 3,2 το σύστημα σε αφήνει να πλαγιολισθένεις αρκετά και να χρησιμοποιείς τη δύναμη ώστε να έχεις ώθηση προς τα μπροστά. Στο 1 πια ο έλεγχος είναι ελάχιστος και πε΄ρα από αυτό υπάρχει η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης, που δεν θα το συνιστούσαμε σχεδόν σε κανέναν. Πολύ καλό λοιπόν και μάλιστα χωρίς να είναι «on-off» η επέμβασή του, αλλά σταδιακή και πολύ ομαλή, κάτι που δεν έχει ο ανταγωνισμός.

 

Το κοντρόλ σούζας είναι κάτι που βοηθάει στο να μειωθούν σε τρία στάδια οι ανεπιθύμητες σούζες, πράγμα καλό για έναν γρήγορο γύρο, ειδικά στο στάδιο 1, της μικρότερης επέμβασης.

Τώρα το σύστημα εκκίνησης στα στάδια 3 και 2, που μας άφησαν οι άνθρωποι του εργοστασίου να δοκιμάσουμε, δεν είναι κάτι πολύ σπουδαίο. Ανοίγεις τέρμα το γκάζι και αφήνεις σταδιακά τον συμπλέκτη και αυτό ρυθμίζει τη δύναμη ώστε να κάνεις μια καλή εκκίνηση. Στο στάδιο 1 είναι πολύ πιο άμεσο, αλλά αυτό θα το δούμε όταν την οδηγήσουμε στην Ελλάδα.

Τέλος το Quick Sifter, δουλεύει άψογα, βοηθώντας στο να κερδίζεις χρόνο στις αλλαγές.

 

Όλα αυτά μαζί μας έδωσαν μεγάλη αυτοπεποίθηση και προσπαθήσαμε να ξεπεράσουμε κάποια όρια. Τελικά τα καταφέραμε, με ταχύτερο χρόνο στο 1’57.50, τη στιγμή που με άλλες Superbike παραγωγής στην συγκεκριμένη πίστα είχαμε ταχύτερο γύρο στο 1’59.24.

Αυτά μάλιστα με ένα λάστιχο που ναι μεν είναι φτιαγμένο ειδικά για αυτήν την μοτοσυκλέτα, αλλά είναι ένα λάστιχο δρόμο και όχι ένα λάστιχο μαλακής γόμας, που θα μπορούσε να μας δώσει λίγο περισσότερη πρόσφυση. Πάντως το Pirelli Supercorsa SP των 200/55-17 μας άφησε άριστες εντυπώσεις και στη σκληρή χρήση της πίστας.

 

Γενικά θεωρούμε ότι η νέα Aprilia RSV4 aPRC είναι μια ιδανική μοτοσυκλέτα για πίστα και μόλις αρχίσεις να εμπιστεύεσαι τα προηγμένα ηλεκτρονικά της, μπορείς να «γυρίσεις» τόσο γρήγορα που θα εκπλήξεις τον εαυτό σου! Ίσως αυτό να είναι και το μεγάλο ατού στην μάχη της κορυφαίας κατηγορίας που φαίνεται ότι έχει ανάψει για τα καλά από πέρυσι. 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Παρουσίαση στην Ελλάδα της Triumph Tiger 800

« Προηγούμενο άρθρο

Jerez Live: H Aprilia RSV4 aPRC είναι εδώ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ