• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
1199 Panigale: Οι πρώτες εντυπώσεις
Τεχνολογία που δουλεύει!
Τεστ-Μοντέλα 15/02/2012 - 23:49

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

 

Η Ducati κατάφερε εδώ και αρκετούς μήνες να μιλά όλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας, για το νέο της μοντέλο, την 1199 Panigale, που τουλάχιστον στα τεχνικά χαρακτηριστικά υποσχόταν πολλά, πάρα πολλά.

Και ήρθε η στιγμή της αλήθειας:

Η πρώτη παρουσίασή της για τεστ στους δημοσιογράφους όλου του κόσμου.

Το σκηνικό, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες είναι εντυπωσιακό – τουλάχιστον – και μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα φουτουριστικό! Το Yas Viceroy Hotel, κτισμένο πάνω από την ομώνυμη πίστα την Yas Marina Ciscuit, μια πίστα μήκους 5,550 μ., με 21 στροφές, 12 αροστερές και 9 δεξιές, που αρχικά μας φάνηκε “stop and go”, όπως είναι πολλές σύγχρονες πίστες της Formula 1, αλλά τελικά αποδείχτηκε μια ωραία πίστα με πολλά σημεία οδηγικής πρόκλησης.

 

Η 1199 λοιπόν, η πιο extreme Superbike που έχει παρουσιαστεί ποτέ, κλήθηκε να δώσει τα διαπιστευτήριά της σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον.

Ο πιο τεχνολογικά προηγμένος 2κύλινδρος κινητήρας των 1200cc και μαζί ο πιο δυνατός του κόσμου, με απόδοση 195 ίππους και ροπή 13.5 kgm, προσαρμόστηκε πάνω σε ένα monocoque σασί, για να δώσει ένα εκπληκτικό νούμερο βάρους, στα 164 κιλά κενή ή 177 κιλά, με όλα τα υγρά εκτός από βενζίνη, πετυχαίνοντας μια εκρηκτική αναλογία κιλών ανά ίππο.

Σύμφωνα με τα μοντέρνα πρότυπα το πακέτο συμπληρώθηκε από 7 τεχνολογίες ηλεκτρονικών που περιλαμβάνουν Traction Control, Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, Quick-Shift, Φρένο Κινητήρα, Ride-by-Wire, ABS με σπορ ρυθμίσεις και ένα απίστευτο έγχρωμο καντράν. Φυσικά πανάλαφρες ζάντες Marchesini στην έκδοση S που οδηγήσαμε εδώ στο Abu Dhabi και κορυφαία φρένα από την Brembo, ειδικά για την 1199, αλλά και το νέο Pirelli Supercorsa SP που έχει βγει ειδικά για αυτήν και θα αρχίσει να είναι διαθέσιμο και για άλλες μοτοσυκλέτες μετά από 6 περίπου μήνες. Και όλα αυτά ήδη δοκιμασμένα και εξελιγμένα με την βοήθεια του 3 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή SBK, Troy Bayliss, που οδήγησε βέβαια μαζί μας! (στην τελευταία φωτογραφία με τον απεσταλμένο μας).

 

Μέσα στην πίστα λοιπόν με την 1199 και από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις δύο πράγματα: Το πρώτο είναι η απίστευτη δύναμη στην τεράστια ευθεία των 1,200 μ., όπου φτάσαμε τα 283 χαω με την S και τα 295 χαω με μια έκδοση με τελικά εξατμίσεων και πρόγραμμα!

Το δεύτερο είναι η πανέυκολη αλλαγή κατεύθυνσης στα τρία εσάκια της πίστας, όπου το βάρος θύμιζε 600αρι και όχι 1200αρα!

Από κει και πέρα μόλις αρχίσαμε να πιέζουμε πρισσότερο τα φρένα έδειξαν την αξία τους, χωρίς να κουραστούν ποτέ, παρά το ότι είχαν δύο φοβερά σημεία φρεναρίσματος, το ένα από 295 σε 55 και το άλλο από 260 σε 60!

Το πιο σημαντικό όμως είναι η ευκολία με την οποία κινηθήκαμε με την 1199!

Χάλασε την κληρονομιά της Ducati που ήθελε τις Superbike δύσκολες και σκληρές;

Όχι, απεναντίας έγινε πολύ πιο εύκολη, χάρη στη νέα εργονομία με πιο άνετη και πιο μπροστά θέση οδήγησης και πιο ανοικτό τιμόνι, αλλά και με τις αλλαγές στην γεωμετρία, με μεγαλύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερο trail και με νέα κατανομή βάρους 52% μπροστά και 48% πίσω, όμοια με αυτήν της αγωνιστικής Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας 1198!

Ίσως ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι όλη αυτή η τεχνολογία δεν σε ξενίζει και την οδηγείς όπως μια κανονική μοτοσυκλέτα, που άνετα θα μπορούσε να θυμίζει την κλασσική λύση του περιμετρικού πλαισίου. Με άνετη θέση λοιπόν, πολύ λιγότερη προσπάθεια από ότι στις παλιότερες Ducati και με άψογη πληροφόρηση από τις πολύ καλές αναρτήσεις της Ohlins, μπορείς να συγκεντρωθείς στην οδήγηση και να πάρεις το καλύτερο από τα τρομερά τεχνικά χαρακτηριστικά, που τελικά μεταφράζονται σε επιδόσεις μέσα στην πίστα.

Η αίσθηση ικανοποίησης που σου αφήνει καθώς φρενάρεις – πλαγιάζεις – επιταχύνεις και φτάνεις σε εξωπραγματικές τελικές με ευκολία, είναι κάτι που ούτε εμείς, ούτε κανείς από τους δημοσιογράφους όλου του κόσμου που βρεθήκαμε στην πίστα αυτή, έχουμε νιώσει ποτέ, πάνω σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.

Η καλύτερη supersport μοτοσυκλέτα που έχει βγει ποτέ;

Ναι, χωρίς καμία αμφιβολία!

 

Υ.Γ. Θα επανέλθουμε αύριο με περισσότερα στοιχεία, καθώς αυτή είναι η πρώτη αίσθηση και βέβαια με περισσότερο φωτογραφικό υλικό.

Για την λεπτομερή ανάλυση, πρέπει να περιμένουμε το επόμενο τεύχος #31 του Απριλίου, καθώς τώρα μόλις κυκλοφορεί το επετειακό τεύχος #30!

 

Επόμενο άρθρο »

1199 Panigale: Φωτογραφικό αφιέρωμα 1

« Προηγούμενο άρθρο

Panigale 1199: Μια εκπληκτική Ducati

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα