• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test Aprilia SRV850
Power Games
Τεστ-Μοντέλα 21/12/2012 - 15:14

Οδηγούμε στην Τοσκάνη το δυνατότερο σκούτερ! Ή μήπως δεν είναι σκούτερ; Λέτε να έγινε μόδα η υβριδική κατάσταση των δίτροχων που θέλουν να συγκεράσουν τους δύο αυτούς κόσμους;

 

Παιχνίδια δύναμης δεν γίνονται μόνο σε πολιτικό ή στρατιωτικό επίπεδο – αυτά μπορούν να βλάπτουν πολλούς – αλλά και σε επίπεδο μοτοσυκλετών και σκούτερ. Η πιο δυνατή, η πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα, συνήθως χαίρει εκτίμησης και ο οδηγός της μπορεί να καυχιέται για πολλά... Τα σκούτερ λοιπόν δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από αυτό το παιχνίδι. H Piaggio έχει στην γκάμα της από το 2007 το mega-scooter Gilera GP800, που μόνο από τα αρχικά του παραπέμπει στην κορυφαία κατηγορία αγώνων και τώρα ήρθε η ώρα και η πιο σπορ μάρκα του ομίλου να αποκτήσει το δικό της σούπερ-δυνατό σκούτερ. Στην ουσία δεν είναι ένα νέο δίτροχο, αλλά μια εξέλιξη του GP800 με λίγες διαφορές, που όμως κάνουν την ...διαφορά.

Το design είναι σαφώς πιο σπορ και σαφώς πιο κοντά στην όψη της RSV4, της Superbike με την οποία κέρδισαν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οι Ιταλοί. Ο τριπλός προβολέας, οι εισαγωγές αέρα κάτω από το φως, το φέρινγκ που είναι σχεδιασμένο σε αεροσήραγγα, είναι τα στοιχεία που κάνουν το SRV 850 να μοιάζει με την μοτοσυκλέτα με την οποία πήρε τον Τίτλο ο Max Biaggi.

Το εμπρός φτερό και οι καθρέφτες με ενσωματωμένα τα φλας, ακολουθούν το αγωνιστικό στυλ της Aprilia, όπως επίσης το τιμόνι, με τα δύο αλουμινένια μπράτσα και οι χειρολαβές πίσω που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του. Τα γραφικά του πίνακα οργάνων θυμίζουν μεν Aprilia Racing, αλλά θεωρούμε ότι δεν υπάρχει ανάγκη για στροφόμετρο σε ένα σκούτερ που λόγω της αυτόματης μετάδοσης καταργεί ουσιαστικά την ανάγκη για την ματιά στο στροφόμετρο που χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα. Θα προτιμούσαμε η κεντρική οθόνη LCD που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο μεγάλα αναλογικά όργανα, να ήταν μεγαλύτερη και να καταλάμβανε το χώρο του στροφόμετρου. Η σέλα είναι μεγάλη – τεράστια θα λέγαμε - έχει σπορ σχεδίαση και προσφέρει μεγάλη άνεση για οδηγό και συνεπιβάτη. Το λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνεται από το πίσω φωτιστικό σώμα με τεχνολογία led, που έχει έρθει από την Dorsoduro 1200.


H στατική μας επαφή


Στην Τοσκάνη βρεθήκαμε λοιπόν, με αφετηρία και τερματισμό το γραφικό Porto Ercole, όπου έγινε η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του μεγαλύτερου και δυνατότερου σκούτερ της Aprilia, που είναι και το δυνατότερο της αγοράς με 76 ίππους στις 7,750σαλ (από 75 του GP800) και με ροπή 76.4Nm (7,8 kgm) στις 6,000σαλ (από 73 στις 5,750σαλ), ροπή τεράστια η οποία έρχεται στο 90% από τις 3,000σαλ, μόλις!, από τον V-2 κινητήρα. Είναι ο πρώτος και μοναδικός δικύλινδρος V-90° κινητήρας που έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο δίκυκλο! Έχει κυβισμό 839,3 cc για την ακρίβεια, είναι υγρόψυκτος, εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό ψεκασμό, με 4 βαλβίδες και δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Δύο νέοι αισθητήρες λάμδα επιτρέπουν στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα να βελτιστοποιήσει τη διαχείριση του μίγματος καυσίμου, προς όφελος της κατανάλωσης, της καλύτερης λειτουργίας στο ρελαντί, καθώς και προοδευτικότερης απόδοσης και ροπής στις μεσαίες στροφές.

Οι τεχνικοί της Aprilia έβαλαν προσεκτικά το χεράκι τους και άλλαξαν λίγο τις ρυθμίσεις του κινητήρα, ώστε να πετύχουν αυτές τις διαφορές απόδοσης, όχι τόσο σε νούμερα, όσο σε αίσθηση, σε σχέση με το GP800. Επίσης ο στρόφαλος και ο άξονας μετάδοσης έχουν σχεδιαστεί ώστε να έχουν περιστροφική κίνηση αντίθετη από αυτή των τροχών, προκειμένου να υπάρχει μια μείωση της περιστροφικής αδράνειας και της γυροσκοπικής επίδρασης και έτσι με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται ο χειρισμός και επιτυγχάνεται γρηγορότερη είσοδος στις στροφές, σύμφωνα με την Ιταλική εταιρία.

Το ψαλίδι από αλουμίνιο που εδράζεται στο πλαίσιο, συνδέεται μέσω μοχλικού συστήματος με ένα αμορτισέρ της SACHS, οριζόντια τοποθετημένο, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε επτά θέσεις, συνδυασμός που εξασφαλίζει στην θεωρεία σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ παράλληλα η ανάρτηση του κινητήρα στο πλαίσιο με σινεμπλόκ δεν επιτρέπει τους παραγόμενους κραδασμούς να μεταδίδονται στον αναβάτη. Η τελική μετάδοση γίνεται μέσω μιας αλυσίδας της διάσημης κατασκευάστριας Regina. Η 2-σε-1 εξάτμιση, δεν στηρίζεται στο πλαίσιο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κραδασμοί.

Η μεγάλη ισχύς απαιτεί και ένα άκαμπτο πλαίσιο και στην συγκεκριμένη περίπτωση το διπλό σωληνωτό πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής. Οι προσομοιώσεις και οι δοκιμές στο δρόμο έχουν δείξει ότι το SRV 850, σε πλήρη ισχύ, έχει ένα συντελεστή σταθερότητας παρόμοιο με μια μοτοσυκλέτα (1 rad/sec) και σχεδόν διπλάσιο από ένα συμβατικό σκούτερ! Η υψηλή ακαμψία έχει επιτευχθεί, παρά την μείωση του βάρους του SRV 850 κατά 5 κιλά στον τομέα αυτό! Στο μπροστινό μέρος βρίσκουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι της Kayaba, 41χιλιοστών. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες από την ομάδα της Aprilia, ενώ οι ζάντες 16" μπροστά και 15" πίσω, είναι στις ίδιες διαστάσεις με αυτές του GP800, όπως και τα radial ελαστικά, με διαστάσεις 120/70 και 160/60, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από δύο δαγκάνες 2 εμβόλων της χρυσής σειράς της Brembo και δύο 300χιλ. semi-floating ατσάλινους δίσκους, ενώ στο πίσω τμήμα υπάρχει μια δαγκάνα με δύο αντικριστά έμβολα και ένας ατσάλινος δίσκος 280 χιλ. Τα σωληνάκια που διαθέτουν μεταλλικό πλέγμα και οι μανέτες που μπορούν να ρυθμιστούν σε 4 θέσεις, είναι στοιχεία που φανερώνουν την μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί στο σύστημα των φρένων. Επίσης υπάρχει χειρόφρενο που λειτουργεί με ένα πρακτικό μοχλό στην δεξιά πλευρά της ποδιάς, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για ένα τόσο μεγάλο δίτροχο!


Στους δρόμους της Τοσκάνης


Πάμε λοιπόν να δούμε πως συμπεριφέρεται το βάρους 249 κιλά (κενό) σκούτερ, στην περιοχή του Porto Ercole. Από την αρχή η δύναμη και η ροπή είναι εμφανείς και σε μια ευθεία της διαδρομής είδαμε 210χαω στο κοντέρ!, νούμερο εντυπωσιακό. Το πιο σημαντικό είναι ότι μετά τα 150 έως τα 190 το SRV850 “τραβάει” δυνατά και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν εντυπωσιακά γρήγορα. Άρα πραγματικά πρόκειται για το δυνατότερο.

Στις ανοικτές στροφές το πλαίσιο αποδείχθηκε ικανοποιητικότατο, προσφέροντας μεγάλη σταθερότητα και μας έβαλε σε σκέψεις, για το πόσο κοντά σε αίσθηση μοτοσυκλέτας βρισκόμαστε πια. Αυτό που λέγαμε στην αρχή για την υβριδική κατάσταση που φέρνει τους δύο κόσμους των σκούτερ και των μοτοσυκλετών πιο κοντά. Στο μυαλό μας ήρθε και το παράδειγμα του Honda Integra που ακολουθεί μια παρόμοια φιλοσοφία, αλλά με 24 λιγότερους ίππους.

Από κει και πέρα στις πολλές κλειστές στροφές της διαδρομής, παρά το μεγάλο μεταξόνιο και το βάρος η συμπεριφορά είναι ανέλπιστα καλή και το ίδιο η σταθερότητα, για σκούτερ. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές και απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς να έχουν καμία αρνητική επίπτωση στο κράτημα. Επίσης οι αλλαγές κατεύθυνσης σε απανωτές στροφές έγιναν εύκολα, αλλά σαφώς χρειάζονται δύναμη από τον οδηγό, λόγω των 249 κιλών. Στα κομμάτια αυτά οι μικρότεροι τροχοί σε σχέση με μια μοτοσυκλέτα, έδειξαν την αξία τους, χωρίς - λόγω των έξυπνων ρυθμίσεων των αναρτήσεων – να υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα με τις πολλές ανωμαλίες των δρόμων της διαδρομής που είχαν επιλέξει οι οικοδεσπότες μας. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και καλή αποτελεσματικότητα, αλλά δεν μας εντυπωσίασαν, ανάλογα με τις περγαμηνές της “Χρυσής” σειράς Brembo. Η θέση οδήγησης είναι καλή και δεν μας κούρασε, παρά το ότι ήμασταν πάνω από 4 ώρες πάνω στην άνετη δύο επιπέδων σέλα. Η προστασία από το φέρινγκ είναι καλή, αλλά στις ψηλές ταχύτητες πρέπει να σκύψεις ή διαφορετικά να καταφύγεις στην σειρά των εξτρά αξεσουάρ, όπου προσφέρεται ψηλότερη ζελατίνα.


Σε γενικές γραμμές οι εντυπώσεις μας είναι θετικές και θεωρούμε ότι η Aprilia πέτυχε σε αυτά που θέλησε να δώσει, κρατώντας την 1η θέση στην ισχύ ανάμεσα στα mega-scooter της αγοράς. Το εντυπωσιακό design επιβάλλει την παρουσία του SRV850 και από κει και πέρα στην πράξη αποδείχθηκε ανάλογα δυναμικό. Ακόμη όμως θα μείνουμε με την απορία για το πόσο μπροστά μπορεί να είναι στην κατηγορία των σκούτερ και πόσο κοντά σε μια μοτοσυκλέτα...

 

Επόμενο άρθρο »

BRIDGESTONE BATTLAX S20

« Προηγούμενο άρθρο

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ TRIAL 2013 GAS GAS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ