• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Suter MMX500 = ΑΑ (Απόλυτη Αίσθηση)
Μοναδική εμπειρία στα Μέγαρα!
Τεστ-Μοντέλα 05/12/2016 - 22:16

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Ιωάννα Φιωτάκη IGF Productions

 

Η εκπληκτική Suter MMX500, μία από τις μόλις 99 που θα κατασκευαστούν, βρέθηκε στη χώρα μας και μαζί της ο Ελβετός κατασκευαστής της, ένας άνθρωπος με σημαντική ιστορία στο χώρο του MotoGP. Ο Eskil Suter έτρεχε από το 1991 έως το 1998 αρχικά στα 250cc και τον τελευταίο χρόνο στα 500. Παράλληλα το 1996 έφτιαξε την Suter Racing Tachnology (SRT) στην Ελβετία – όπου γεννήθηκε και ζει μέχρι τώρα – στην οποία εταιρία αναπτύσσει τεχνολογία για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες κυρίως. Το 1998 σε συνεργασία με την Swissauto σχεδίασαν και εξέλιξαν το πλαίσιο της MuZ500 με την οποία είχε αγωνιστεί εκείνη τη χρονιά και το 1999 η ομάδα έτρεξε με το πλαίσιο που έφτιαξε ο Suter που σταμάτησε τους αγώνες και αφοσιώθηκε στην SRT. Έκτοτε είναι πίσω από τα πλαίσια και την εξέλιξη πολλών μοτοσυκλετών MotoGP, SBK, Moto2 & Moto3. H Moto2 του Suter πήρε τα Πρωταθλήματα Κατασκευαστών το 2010, 11, 12 και το 2012 και των Οδηγών με τον Marc Marquez. H SRT ξαναγυρνά το 2017 στη μεσαία κατηγορία με 4 μοτοσυκλέτες και ένα νέο πλαίσιο.

Η δίχρονη V4 των 579cc, των 125 κιλών και των 195 ίππων!
Η δίχρονη V4 των 579cc, των 125 κιλών και των 195 ίππων!

Οι συμπλέκτες της Suter για αγωνιστική χρήση, αλλά και για χρήση σε μοτοσυκλέτες παραγωγής θεωρούνται οι καλύτεροι και αντιπρόσωπος στην Ελλάδα είναι η Wolf Racing του υπερδραστήριου Γιώργου Παρασκευά, ο οποίος κάλεσε τον Ελβετό για τη φοβερή παρουσίαση την οποία είχαμε την τύχη και τη χαρά να ζήσουμε.

Ο Eskil Suter μίλησε με καμάρι για την μοτοσυκλέτα του, αφού έκανε αρκετούς γύρους στην πίστα των Μεγάρων, για να σιγουρευτεί ότι όλα δουλεύουν ρολόι! “Κατασκευάσαμε την μοτοσυκλέτα ως μια μίξη των παλιών μοτοσυκλετών GP, που ήταν δίχρονες τετρακύλινδρες και δεν είχαν γίνει ποτέ διαθέσιμες για κανένα, αφού ήταν μόνο εργοστασιακές μοτοσυκλέτες και έτσι είπαμε ότι θα φτιάξουμε μια μηχανή που θα έχει και νέα τεχνολογία, μαζί με την παλιά δίχρονη και τα νούμερα από μόνα τους μιλούν για τη μοτοσυκλέτα: 125-127 κιλά, με σχεδόν 200 ίππους ισχύ. Αυτή είναι μια εκπληκτική αναλογία ιπποδύναμης ανά βάρος. Σίγουρα σήμερα με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό και με την μοντέρνα τεχνολογία πλαισίου, η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο ευκολοδήγητη, από ότι παλιά”, είπε δίνοντας το στίγμα της ΜΜΧ500.

“Το πλαίσιο για το δίχρονο είναι διαφορετικό, είναι μια πιο μακρυά μοτοσυκλέτα, είναι πιο κοντά σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP, ως προς τη γεωμετρία, αλλά ως προς την ακαμψία του πλαισίου και όλες αυτές τις παραμέτρους είναι αρκετά παρόμοιο με την Moto2! Ας πούμε ότι είναι ένας πολύ μαλακός σκελετός, που πρέπει να σου δίνει πολύ καλή πληροφόρηση από το τι συμβαίνει στο οδόστρωμα”, συνέχισε μιλώντας για το πλαίσιο της κατασκευής του.

Για τον κινητήρα μας είπε: “ξεκινήσαμε πάνω σε ένα λευκό χαρτί και φτιάξαμε έναν εντελώς νέο κινητήρα. Βέβαια δεν είναι όπως οι κινητήρες εκείνης της εποχής, γιατί με το σύστημα του ηλεκτρονικού ψεκασμού έχεις περισσότερη ελευθερία. Παλιά έπρεπε να βάλεις όλες τις βαλβίδες reed, δίπλα-δίπλα, λόγω των καρμπιρατέρ, ενώ τώρα με το injection έχεις τη δυνατότητα να το ανάμεσα στους κυλίνδρους, έτσι έχουμε περισσότερο χώρο εκεί. Με τον στροφαλοφόρο που γυρνάει ανάποδα και με το ότι πήγαμε λίγο πάνω από τα 500 κυβικά στα 576, με σκοπό να έχουμε καλύτερη ροπή για την πίστα, καταφέραμε να έχουμε τη φιλικότητα που θέλαμε”.

Μετά η συζήτηση πήγε και σε αυτά που προσφέρει η SRT σε κάθε μοτοσυκλετιστή: “Έχουμε το δικό μας σύστημα συμπλέκτη, που πιστεύω ότι είναι το καλύτερο στον κόσμο, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι πολλές εργοστασιακές ομάδες το χρησιμοποιούν στα Superbike. Στην Moto3 όλοι χρησιμοποιούν το σύστημά μας, έτσι αυτό είναι πολύ προσιτό και δίνει μεγάλο πλεονέκτημα, ακόμη και για τις μοτοσυκλέτες δρόμου και από άποψη ασφάλειας. Και βέβαια αν κάποιος έχει, πρώτα από όλα το πάθος και μετά μερικά χρήματα, μπορεί να αγοράσει την 500αρα μας και αν έχει λίγο περισσότερο χρόνο να περιμένει, στο μέλλον θέλουμε να κατασκευάσουμε μοτοσυκλέτες δρόμου με τη φίρμα μας!” κατέληξε ο Ελβετός.

Αμέσως μετά ήρθε η στιγμή που περιμέναμε με ανυπομονησία! Πήραμε τη θέση μας πάνω στην μοτοσυκλέτα με τον V4 κινητήρα των 576 κυβικών εκατοστών και αφήσαμε τον χαρακτηριστικό δίχρονο ήχο να μας συνεπάρει.

Βέβαια έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι το κόστος της έιναι 120,000€, η προσοχή ήταν αυτή που κυριάρχησε! Μέσα στην πίστα η μαγεία της πανάλαφρης κατασκευής, σε συνδυασμό με την εκπληκτική ιπποδύναμη, σου δίνει πρωτόγνωρα οδηγικά συναισθήματα! Απίστευτη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών, τρομερή ευκολία στην αλλαγή κατεύθυνσης στα εσάκια, είναι ό,τι καλύτερο έχουμε οδηγήσει στην μοτοσυκλετιστική μας ζωή!, χωρίς καμία υπερβολή.

Παρά τις όχι ιδανικές προδιαγραφές της πίστας μας, η αίσθηση είναι καλύτερη και από τις 12 MotoGP 4χρονες μοτοσυκλέτες που έχουμε οδηγήσει στην Βαλένθια!

Ήταν λοιπόν η πιο ευχάριστη μέρα μοτοσυκλέτας του 2016! Ευχαριστούμε Γιώργο Παρασκευά για την πρόσκληση, ευχαριστούμε Eskil Suter που έφτιαξες αυτό το έργο οδηγικής τέχνης!

 

Υ.Γ.: Αναλυτικότερα η ιστορία, με ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες στο τεύχος #77 του περιοδικού MOTOGP WORLD, που κυκλοφορεί σύντομα!

Με Eskil Suter και Γιώργο Παρασκευά, λίγο πριν μπούμε στην πίστα!
Με Eskil Suter και Γιώργο Παρασκευά, λίγο πριν μπούμε στην πίστα!
Οι δύο από τους τρεις Έλληνες που οδήγησαν την ΜΜΧ500! Δ.Δ. & Γ.Π.
Οι δύο από τους τρεις Έλληνες που οδήγησαν την ΜΜΧ500! Δ.Δ. & Γ.Π.

Επόμενο άρθρο »

Burasca 1200 Concept Bike

« Προηγούμενο άρθρο

Εκτυπώστε τη μοτοσυκλέτα σας!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ