• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Με Yamaha NIKEN, σε πίστα!
Εντυπωσιακή και στο όριο
Τεστ-Μοντέλα 22/08/2018 - 13:15

Οδηγεί ο Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφίες: Amazing Studio


 

Η Yamaha κάνει ένα σοβαρό βήμα προς το μέλλον με την ΝΙΚΕΝ και εμείς την πιέζουμε στο όριο, μέσα σε πίστα για να δούμε τη συμπεριφορά, μιας τόσο βαριάς κατασκευής, στα 263 κιλά πλήρης υγρών, με το όριο κλίσης να έρχεται όχι από τα ελαστικά, αλλά από τα μαρσπιέ και την κατασκευή! Ένα όριο που είναι πολύ ψηλά για μια σπορ-τουρισμού μοτοσυκλέτα.

Αλλά ας δούμε πρώτα την ΝΙΚΕΝ ως προς τα στοιχεία που την απαρτίζουν:

Yamaha Niken περιγραφή

Από τα κυρία τμήματα (Πλαίσιο, Κινητήρας με μετάδοση, Αναρτήσεις με φρένα, Περιφερειακός εξοπλισμός και Ηλεκτρονικά) που απαρτίζουν μια μοτοσυκλέτα, η Yamahaουσιαστικά είχε έτοιμο μόνο τον κινητήρα και χρειάστηκε να αναπτύξει από την αρχή το πλαίσιο και όλο το μπροστινό κομμάτι με τις αναρτήσεις, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης και τα ηλεκτρονικά που διαχειρίζονται τις λειτουργίες τους.

 

Πλαίσιο 

Το πλαίσιο LMW (Leaning Multi-Wheel) της Niken είναιεντελώς νέο και μοναδικό μιας και η έδραση του νέου μπροστινού συστήματος αλλά και οι φορτίσεις που αυτό μεταφέρει στο πλαίσιο είναι εντελώς διαφορετικές από ότι ξέρουμε μέχρι σήμερα. Είναι κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες και χυτά τμήματα, δείχνει εξαιρετικά στιβαρό και θα λέγαμε ότι είναι ένας συνδυασμός Diamont Frame με τον κινητήρα να κρέμεται και χωροδικτυώματος, ενώ το σεβαστών διαστάσεων ψαλίδι είναι αλουμινένιο.

 

Κινητήρας και μετάδοση

Ο κινητήρας είναι ουσιαστικά ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας της MT09 με 2EEK, τετραβάλβιδος σε διάταξη crossplane.Κυβισμός: 847 εκ.³ Μέγιστη ισχύς: 84.6 kW (115PS) @ 10,000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 87.5 Nm (8.9 kgm) @ 8,500 σ.α.λ.

Με λίγο βαρύτερο στρόφαλο, κοντύτερη μετάδοση και τις απαραίτητες ρυθμίσεις στη διαχείριση καυσίμου για πιο ομαλή απόδοση.

 

Αναρτήσεις και φρένα

Εδώ είναι ουσιαστικά και η απόλυτη διαφορά με ότι ξέραμε μέχρι σήμερα. Μπροστά έχουμε ένα σύστημα μοχλών που φροντίζει για την κλίση, με όριο τις 45 μοίρες, του μπροστινού συστήματος στις στροφές αλλά και τη διεύθυνση, κρατώντας τους τροχούς στην απαραίτητη θέση, με τη χρήση ενός συνδέσμου Άκερμαν, για να ακολουθούν ο κάθε ένας την ακτίνα του κύκλου που του αναλογεί. Τα καλάμια είναι 2 για κάθε τροχό με το ένα, ανά τροχό, να είναι ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς οπότε έχουμε συνολικά 4 USDκαλάμια. Οι μπροστινοί τροχοί είναι διαμέτρου 15” με ελαστικά 120/70 και έχει ο κάθε ένας το δικό του δισκόφρενο, διαμέτρου 298 χιλ. το μετατρόχιο, η απόσταση δηλαδή ανάμεσα στους δυο μπροστινούς τροχούς, είναι 410χιλ. Ο πίσω τροχός είναι 17” με ελαστικό 195/55 και δισκόφρενο διαμέτρου 292 χιλ. Το μονό σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και συνδέεται στο αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό σύστημα.   

 

Περιφερειακός εξοπλισμός

Πέρα από τους δυο μπροστινούς τροχούς, αυτό που κάνει τηνNikenνα ξεχωρίζει είναι η σχεδίαση του μπροστινού τμήματος με το φέρινγ να είναι χαμηλό και πλατύ για να καλύπτει τα δυο μπροστινά, συστήματα και το σύστημα κλίσης και διεύθυνσης, η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα είναι σχετικά συμβατική, μάλιστα είναι εφοδιασμένη και με πλαϊνό σταντ μιας και η Nikenδεν μπλοκάρει στη όρθια θέση και όταν είναι σταματημένη χρειάζεται στήριξη σαν κλασική μοτοσυκλέτα. 

 

Ηλεκτρονικά

Πιστεύουμε ότι η εξέλιξη του λογισμικού που κάνει την διαχείριση των δεδομένων από τους αισθητήρες της μοτοσυκλέτας για τα συστήματα TCS, QSS, A&S, D-MODE, Cruise Control και ABS,θα πρέπει να ήταν μια μεγάλη πρόκληση για τηνYamaha,μιας και λογικά οι αντιδράσεις της Nikenθα πρέπει να είναι αρκετά διαφορετικές από μιας δίκυκλης μοτοσυκλέτας.   


 

Μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά:

Εμπρός ελαστικά: 120/70 R 15

Πίσω ελαστικό: 190/55 R 17

Συνολικό μήκος: 2,150 χιλ.

Συνολικό πλάτος: 885 χιλ.

Συνολικό ύψος: 1,250 χιλ.

Ύψος σέλας: 820 χιλ.

Μεταξόνιο: 1,510 χιλ.

Βάρος (πλήρης υγρών): 263 κιλά


 

Στην πίστα 

Είναι τόσο μεγάλη η αίσθηση ασφάλειας που σου προσφέρει το μπροστινό, που από τον πρώτο γύρο, με τα λάστιχα κρύα η ΝΙΚΕΝ φθάνει το όριο για το οποίο είναι σχεδιασμένη για το δρόμο και οι μπίλιες των μαρσπιέ βρίσκουν στην άσφαλτο. Έτσι αμέσως τις αφαιρέσαμε και αμέσως μετά οι 45 μοίρες έγιναν περισσότερες, αφού τελικά το όριο ήρθε από τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ που έκλεισαν και έφθασαν στο τέρμα και από κει και πέρα μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλός που θα διώξει ολόκληρη τη μοτοσυκλέτα.

Το πίσω touring ελαστικό είχε φθάσει στο όριό του και στο δρόμο, αλλά στην πίστα τελείωσε για τα καλά, αλλά και τα δύο μπροστινά έφθασαν στο όριο, χωρίς όμως πουθενά να υπάρξει η υποστροφή που είχαμε σε γλιστερή άσφαλτο στο δρόμο. 

Φυσικά το μεγάλο μήκος και το βάρος δεν βοηθούν στις αλλαγές κατεύθυνσης, ούτε η θέση οδήγησης είναι σπορ, όμως η αίσθηση που σου δίνει είναι τρομερή και έχουμε την υποψία ότι θα δούμε τέτοιες κατασκευές με σπορ χαρακτήρα στο άμεσο μέλλον και ίσως στο όχι πολύ μακρινό μέλλον και σε αγώνες.

Περισσότερα για αυτήν την προοπτική, με άρθρο και για τα σχέδια και άλλων εταιριών, στο επόμενο τεύχος #93 του περιοδικού MOTOGP WORLD που θα κυκόφορήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου!

Επόμενο άρθρο »

Με την Triumph Moto2 στο Σίλβερστοουν

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε Ducati Panigale V4S στο Mugello

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ