• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε την Yamaha R1 του Πρωταθλητή
Η R1 που πήρε φέτος τον Τίτλο στα SBK
Τεστ-Μοντέλα 08/11/2018 - 16:24

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Γιώργος Νιαουνάκης, APEX Photography

 

O επικός 6ος Αγώνας της χρονιάς για το ΠΠΤ2018 έκλεισε με τoν Λευτέρη Πίππο Πρωταθλητή, με την Yamaha R1 που ετοίμαζε όλη τη χρονιά η ομάδα του με τη βοήθεια της Μοτοδυναμικής, της Ελληνικής αντιπροσωπείας των ιαπωνικών μοτοσυκλετών.

Η μοτοσυκλέτα φόρεσε υπερήφανα το νούμερο 1 στο φέρινγκ της και ήρθε στα Μέγαρα για να μας προσφέρει τη χαρά μίας δοκιμής με ολόφρεσκα ελαστικά Michelin Power Slick, που σύμφωνα με τον οδηγό της ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κλειδιά της επιτυχίας.

Η R1 που είναι βασισμένη στη μοτοσυκλέτα παραγωγής, έχει τις ελάχιστες βελτιώσεις που την κάνουν “αγωνιστική”, όπως μια εξάτμιση της Akrapovic, το αντίστοιχο πρόγραμμα χαρτογράφησης του κινητήρα, έχουν βέβαια αφαιρεθεί τα φώτα, τα φλας, το βεντιλατέρ από το ψυγείο, έχει φορεθεί ένα πολυεστερικό φέρινγκ, έχουν μπει ρυθμιζόμενα μαρσπιέ και όλα αυτά της δίνουν ένα βάρος στα 175 κιλά για 193 ίππους στον πίσω τροχό!

Οι ηλεκτρικές κουβέρτες έφεραν τη σωστή θερμοκρασία στα Michelin και όλα ήταν έτοιμα για μερικούς γύρους στην πίστα που φιλοξένησε τους 4 από τους 6 Αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος.

Ο κινητήρας όπως είναι ρυθμισμένος από την ομάδα έχει πολύ γραμμική απόδοση και ομαλή απόκριση στο γκάζι, κάτι που οφείλεται και στο σχετικά μακρύ γρανάζωμα που χρησιμοποιεί ο Λευτέρης. Το πίσω σλικ στις εξόδους δίνει την αίσθηση ότι είναι γαντζωμένο στην άσφαλτο και η επιτάχυνση είναι εξαιρετική, χωρίς περιττά σπιναρίσματα, παρά μόνο ένα μικρό ντριφτ σε 2-3 σημεία της πίστας, που όμως είναι αυτό που χρειάζεται για να εκτοξευτεί η R1 προς την επόμενη στροφή.

Στο φρενάρισμα όλα είναι κάτω από τον έλεγχο του οδηγού, η αίσθηση καλή και η αποτελεσματικότητα πολύ καλή. Η είσοδος στη στροφή αντίστοιχα γίνεται με ευκολία, ενώ ξέρεις κάθε στιγμή που βρίσκεται το μπροστινό σου. Μέσα στην στροφή η σταθερότητα εξαρτάται μόνο από τα σαμαράκια που υπάρχουν στην 8, όπου παρά τις ελαφριές – ενοχλητικές - ταλαντώσεις μπορείς και κρατάς τη γραμμή που θέλεις, ενώ και στη 10 με τη χαμηλή σχετικά πρόσφυση την ημέρα της δοκιμής, η μοτοσυκλέτα είναι πολύ σταθερή.

Στην αλλαγή κατεύθυνσης στις στροφές 3-4 και στις 8-9, το χαμηλό βάρος και η ισορροπία διευκολύνουν για εύκολη μεταφορά του σώματος από την αριστερή στη δεξιά πλευρά.

Συνολικά η R1 που πήρε το Πρωτάθλημα είναι μια φιλική Superbike, με ωραία αίσθηση της δύναμης που βγαίνει ομαλά και με εξαιρετικά ισορροπημένη συμπεριφορά στο φρενάρισμα και τις στροφές. Ίσως σε αυτήν την προσέγγιση της ομάδας, οφείλεται και το ότι ο Λευτέρης οδήγησε τόσο δυναμικά, μέχρι και τον τελευταίο γύρο, αφού μια πιο δυνατή αλλά και πιο ατίθαση μοτοσυκλέτα πάντα κουράζει περισσότερο τον οδηγό της.

Ευχαριστούμε τον Πρωταθλητή Λευτέρη Πίππο, την Michelin και βέβαια την Mοτοδυναμική Α.Ε.Ε. για την ωραία δοκιμή.

 

 

Επόμενο άρθρο »

EICMA: Aprilia RSV4 1100 Factory

« Προηγούμενο άρθρο

EICMA: BMW R1250GS

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ