• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αποκλειστικό: Οδηγούμε τα METZELER SPORTEC™ M9 RR
Αποστολή στην πίστα Ascari
Τεστ-Μοντέλα 26/02/2020 - 16:06

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Metzeler

Εξοπλισμός αναβάτη: κράνος Shoei X-Spirit III Bianca, φόρμα IXS, Μπότες SIDI

 

Στην περίφημη πίστα Ascari στην περιοχή Ronda της Ανδαλουσίας έγινε η παρουσίαση των νέων Supersport ελαστικών της Metzeler, των METZELER SPORTEC™ M9 RR και πέρα από την καλύτερη πίστα δοκιμών της Ισπανίας, είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε και στους δρόμους γύρω από αυτήν. 

Τα νέα Μ9RR είχαν ένα δύσκολο στόχο από την αρχή: Να ξεπεράσουν την εξαιρετική απόδοση των M7RR που κυριάρχησαν στην κατηγορία τα τελευταία 4 χρόνια. Η εμπειρία όμως που κερδίζεται μέσα από τους Αγώνες όπως το Tourist Trophy Isle of Man, βοήθησε να κατασκευαστεί ένα ελαστικό που έχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, δίνει καλά χαρακτηριστικά οδηγησιμότητας και είναι ασφαλές σε απρόσμενες καταστάσεις, σε βρεγμένη άσφαλτο ή άσφαλτο με διαφορετικά επίπεδα κρατήματος.

Απευθύνεται σε κατόχους supersport και γυμνών (naked) μοτοσυκλετών που αγαπούν την σπορ οδήγηση και χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα τους καθημερινά και σε όλες τις συνθήκες, από τη ζούγκλα της πόλης στη γρήγορη οδήγηση, στις εκδρομές του Σαββατοκύριακου και ακόμη και τη χρήση σε πίστα. 

Και θέλει να τα καταφέρνει παντού και σε κάθε περίπτωση καλά, εξ' ου και το σλόγκαν “SPORTEC™ M9 RR: RIDE THE UNEXPECTED”, που σημαίνει ότι με τα Μ9 θα οδηγείς καλά και σε απρόσμενες συνθήκες.

Χρησιμοποιήθηκε οι τεχνολογία διπλής γόμας “two-compound” και η χρήση πυριτίου είναι πια καθολική και στο μπροστινό και στο πίσω λάστιχο. Η χάραξη στο κέντρο και η σλικ επιφάνεια στα πλάγια δίνουν σταθερότητα στην ευθεία και σιγουριά στο πλάγιαμσα στη μέγιστη κλίση, αντίστοιχα. 

Το πυρίτιο (Silica) στη γόμα βοηθάει επίσης στο γρήογρο ζέσταμα, ακόμη και σε βρεγμένους ή κρύους δρόμους. Η χρήση του είναι 24% περισσότερη στο κέντρο του πίσω ελαστικού, σε σχέση με το SPORTEC M7™ RR! Το μπροστινό χρησιμοποιεί τις ίδιες γόμες όπως το πίσω για πιο ομοιογενή συμπεριφορά.

Για να τα πετύχει αυτό η METZELER βασίστηκε στην εμεπιρία από την τεχνολογία των υλικών που την ονομάζει “CCM” (Compound Continuous Mixing) και είναι μια αποκλειστική πατενταρισμένη διαδικασία μίξης της γόμας. 

Στο σχεδιασμό της χάραξης το Ελληνικό - π – το οποίο υιοθέτησε η Μetzeler εδώ και αρκετά χρόνια, διατηρείται με μικρές βελτιώσεις. Οι αυλακώσεις στο κέντρο προέρχονται από την τεχνολογία που αναπτύχθηκε για τους Αγώνες Road Races. 

Ο σκελετός επίσης είναι 6% σκληρότερος από το Μ7 και δίνει και πάλι καλά χαρακτηριστικά απόσβεσης σε ανωμαλίες του δρόμου, ενώ συγχρόνως δίνει περισσότερη σταθερότητα και ακρίβεια στην οδήγηση.

Όλα αυτά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε οδηγώντας μέσα στην πίστα στο στεγνό για 5 20λεπτα, με Triumph Speed Triple, Aprilia Tuono Factory (2 φορές), Kawasaki Z1000 & BMW S1000RR, στο βρεγμένο με Yamaha R1 και στους δρόμους της περιοχής με Honda CBR1000RR, KTM 1290GT & BMW XR1000. 

Στο στεγνό το ζέσταμα του ελαστικού είναι φοβερό, με 12 βαθμούς θερμοκρασία ασφάλτου το πρωί μετά τον 1ο γύρο στην μήκους 2.6χλμ στεγνή διαδρομή της πίστας, “ξύναμε” γόνατα στην άσφαλτο, ενώ στη μήκους 1.3χλμ βρεγμένη διαδρομή χρειάστηκαν 3 γύροι για να νιώσουμε την ασφάλεια που χρειάζεται και να αρχίσουμε να πιέζουμε και σε πλάγιασμα αλλά και στα φρένα. 

Αντίστοιχα στους δρόμους – που είχαν καλή ποιότητα ασφάλτου – τα Μ9 ζεστάθηκαν γρήγορα και τα πλαγιάσματα ήταν φοβερά, αν σκεφτεί κανείς ότι βρισκόμασταν σε διαδρομή που δεν γνωρίζαμε. 

Τελικά τα Μ9 είναι βελτιωμένα σε όλους τους τομείς σε σχέση με τα Μ7 και μάλιστα έχοντας και σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κάτι που οφείλεται στις νέες γόμες και την τεχνολογία CCM που αναφέραμε παραπάνω. Επίσης σημαντικό είναι ότι μπορείς να μετακινείσαι με γρήγορους ρυθμούς στο δρόμο και να μπαίνεις σε μια πίστα, να πλαγιάζεις στο όριο και η φθορά τους να είναι πολύ μικρότερη από αυτή τον καθαρόαιμων αγωνιστικών ελαστικών. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τα ελαστικά του;

 

Υ.Γ. Πολύ αναλυτικότερα τα τεχνικά θέματα των ελαστικών, η γκάμα και άλλες πληροφορίες,στο τεύχος 16 του περιοδικού MOTOGP WORLD που θα κυκλοφορήσει το επόμενο Σάββατο 7 Μαρτίου με την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος.

Επόμενο άρθρο »

Tαξίδι με BMW R1250RS

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha MT-10: φωτογραφικό αφιέρωμα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα