• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP και Motocross: Μια σχέση αγάπης…
… αλλά και «μίσους»
Νέα 30/06/2020 - 13:27

Η προπόνηση στο χώμα αποτελεί δίχως άλλο ένα αναπόσπαστο κομμάτι του κάθε αναβάτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, είτε αυτός είναι rookie είτε είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

 

Είναι μια αναγκαιότητα για τους περισσότερους, η οποία – όπως πολύ συχνά έχουμε δει στο παρελθόν – ελλοχεύει πολλούς κινδύνους.

 

Πριν από μερικές ημέρες, η Ducati έδωσε άδεια στον Andrea Dovizioso να πάρει μέρος στο τοπικό Πρωτάθλημα της Emilia Romagna, σε Αγώνα που έγινε στην Faenza.

 

Ήταν ύστερα από αίτημα του ίδιου του Dovi και η Ducati – γνωρίζοντας σαφώς τους κινδύνους – αναγκάστηκε να το αποδεχτεί. Στον Αγώνα όμως ο Ιταλός έσπασε την κλείδα του και τώρα αναρρώνει ύστερα από χειρουργείο που έκανε την περασμένη Κυριακή.

 

Για πολλοστή φορά το δέλεαρ και τα οφέλη που προσφέρει μια τέτοιου είδους δραστηριότητα, βάζουν σε κίνδυνο τη συμμετοχή ενός οδηγού στο MotoGP.

 

Ο γιατρός του Dovizioso είναι αισιόδοξος ότι «μπορεί» να συμμετάσχει στον πρώτο Αγώνα του 2020 σε δυο εβδομάδες περίπου από τώρα, ενώ την ίδια αισιοδοξία μοιράζεται και η Ducati.

 

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει σε τι βαθμό θα είναι έτοιμος ο επί τρία χρόνια δευτεραθλητής της μεγάλης κατηγορίας.

 

Συν τοις άλλοις, το φετινό ιδιαίτερο Πρωτάθλημα με τους συνεχιζόμενους Αγώνες δεν θα επιτρέψει στο σώμα του Dovizioso την απαιτούμενη ξεκούραση μετά από το πρώτο GP στις 19 Ιουλίου.

 

Γιατί, λοιπόν, μόλις δυο εβδομάδες πριν την έναρξη της σεζόν, ο Dovizioso ζήτησε την άδεια να πάρει μέρος στο συγκεκριμένο Αγώνα;

 

Ο βασικός λόγος ήταν για να παραμείνει σε φόρμα και για τα οφέλη που προσφέρει σε όλους η προπόνηση στο χώμα. Επιπλέον, όπως ο ίδιος εξήγησε, ήθελε να βρει και πάλι την αίσθηση που μόνο η συμμετοχή σε έναν Αγώνα σου δίνει.

 

Ο άλλος λόγος, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι όλοι οι αναβάτες των εργοστασίων που δεν έχουν προνόμια, δεν έχουν τη δυνατότητα να ανέβουν στις μοτοσυκλέτες τους βάσει κανονισμών.

 

Έτσι, ενώ ο Aleix Espargaro ή ο αδερφός του, ο Pol, για παράδειγμα, ήδη έχουν κάνει δυο τεστ με τις μοτοσυκλέτες της Aprilia και της KTM αντίστοιχα, οι συνάδελφοί τους έχουν ν’ ανέβουν στις δικές τους από τον Φεβρουάριο!

 

Ενδεχομένως, λόγω της ιδιαιτερότητας της σεζόν, να μπορούσε να δοθεί ειδικά άδεια μόνο για φέτος στους αναβάτες των Honda, Yamaha, Ducati και Suzuki να συμμετάσχουν και αυτοί σε ιδιωτικές δοκιμές με τις μοτοσυκλέτες τους.

 

Φυσικά ακόμα και η προπόνηση σε πίστα δεν διασφαλίζει κανέναν ότι δεν θα τραυματιστεί, τουλάχιστον λείπουν όμως αυτά τα άλματα και οι προσγειώσεις που έχουμε στο motocross.

 

Και από τέτοια άλματα και άσχημες προσγειώσεις έχουμε δει πολλούς τραυματισμούς οδηγών όλων των κατηγοριών στο παρελθόν.

 

Πριν από μερικές ημέρες τραυμάτισε τον αστράγαλό του ο Marco Bezzecchi, ενώ πριν από λίγους μήνες είχε χτυπήσει και πέρασε μια νύχτα στο νοσοκομείο ο Maverick Vinales.

 

Το 2017 οι περισσότεροι θα θυμούνται τον τραυματισμό του Valentino Rossi λίγο πριν το GP στο Mugello, ενώ την ίδια χρονιά είχε πάλι ατύχημα στο χώμα και δεν συμμετείχε καθόλου στο Γύρο του Misano!

 

Ο ίδιος ο Dovizioso είχε σπάσει και πάλι την κλείδα του μετά από προπόνηση στο χώμα το 2012, ενώ το 2015 ήταν ο Marc Marquez αυτός που έσπασε το δάχτυλό του πριν το GP στην Jerez, καταφέρνοντας παρ’ όλα αυτά ν’ ανέβει στο βάθρο.

 

Και η λίστα δεν έχει τελειωμό, με τραυματισμούς των Alex Rins και Jack Miller το 2017, ή του Andrea Iannone το 2016 και του Jorge Lorenzo πιο πρόσφατα (2019).

 

Πριν από μερικά χρόνια (2017) είχαμε και τον πολύ σοβαρό τραυματισμό του Max Biaggi, ο οποίος πέρασε δυο εβδομάδες στην εντατική για να βγει τελικά στα 46α γενέθλιά του νικητής και από αυτή τη μάχη.

 

Οι πτώσεις και οι τραυματισμοί είναι αρκετά συχνοί, ωστόσο είναι τέτοια και τα οφέλη, που τα εργοστάσια δεν μπορούν να απαγορεύσουν ρητά τη συμμετοχή των οδηγών τους σε τέτοιου είδους δραστηριότητες.

 

Μέση λύση δεν υπάρχει, ούτε κάτι άλλο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει την προπόνηση στο χώμα ή στην πίστα. Έτσι, αυτή η σχέση «αγάπης και μίσους» θα συνοδεύει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για πολλά χρόνια ακόμα.

Επόμενο άρθρο »

Διαγωνισμός Μένουμε Ασφαλείς και στο Δρόμο από τη Michelin και τον Όμιλο AKTO Art & Design

« Προηγούμενο άρθρο

Kornfeil: Αποσύρθηκε αλλά επιστρέφει!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα