• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΓΙΑΤΙ; ΓΙΑΤΙ; και τι πρέπει να γίνει;
Γιατί όλοι αυτοί οι οδηγοί δεν περνούν από το ΚΕ.Ψ.Α.;
Νέα 15/03/2021 - 12:51

Το τροχαίο που μας συγκλονίζει είναι αυτό με τον άτυχο μοτοσυκλετιστή, που προφανώς ΔΕΝ είδε ο οδηγός ασφαλείας βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου και κτύπησε εκτελώντας παράνομη στροφή. 

“Τελείωσε το παιδί μου, πάει. Νεκρός είναι”, λέει η μητέρα του 23χρονου.Θα δώσει τα όργανά του. Θα γίνει δωρητής οργάνων. Εγώ, αυτόν θέλω πίσω, δεν θέλω κάτι άλλο. Και είπα επειδή ήταν τόσο καλό παιδί και έδινε σε όλους, να δώσει τα όργανά του, να δώσει την ευτυχία του και την αγάπη του και την ευαισθησία του, σε κάποιον άλλον άνθρωπο. Και εύχομαι αυτοί οι άνθρωποι που θα πάρουν τα όργανά του να είναι νέα παιδιά, ζήτησα να είναι αλλά δεν μπορώ να διαλέξω και να ζήσουν ευτυχισμένα και να πάρουν έστω λίγο από την ευαισθησία του και να χαρούν”, είναι τα λόγια της τραγικής μητέρας που χάνει το σπλάγχνο της από ένα λάθος, από μια απερισκεψία, από μια έλλειψη προσοχής, ή ό,τι άλλο συνέβη στον επίσης τραγικό οδηγό του αυτοκινήτου. 

Τι σημασία έχει ποιανού βουλευτή ήταν οδηγός; Σημασία έχει ότι όφειλε το κράτος, πριν του αναθέσει μια τόσο υπεύθυνη θέση (στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας), να τον έχει εξετάσει και να τον έχει αξιολογήσει για το αν είναι ικανός για να οδηγεί σε μια τέτοια θέση.

Και υπάρχει τρόπος και είναι γνωστός σε όλους και μέσα από τα δημοσιεύματα πάρα πολλών περιοδικών αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, που έχουν συνεργαστεί με το ΚΕ.Ψ.Α. (Κέντρο Ψυχοτεχνικής-Αξιολόγησης-Πιστοποίησης οδηγών), που λειτουργεί στη χώρα μας από το 1998.

Σκοπός του ΚΕ.Ψ.Α. είναι η αξιολόγηση των οδηγών όλων των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως είναι των ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΟΣΕ, ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ, ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ, ΟΑΣΑ. Επίσης οδηγοί σχολικών λεωφορείων, ταξί, βυτιοφόρα με επικίνδυνα φορτία αλλά και ιδιώτες μπορούν να αξιολογηθούν και να κατανοήσουν αν και πόσο είναι ικανοί να οδηγούν αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. 

KE.Ψ.Α.
KE.Ψ.Α.

Το Κέντρο βέβαια λειτουργεί με τα διεθνή στάνταρτ και η αξιολόγηση γίνεται με απόλυτα επιστημονικό τρόπο, που μπορεί να δείξει αν κάποιος είναι ικανός ή όχι και σε ποια σημεία είναι που υστερεί. Μπορεί κάποιος να έχει αχρωματοψία και να μην βλέπει το πράσινο και κόκκινο των σηματοδοτών, μπορεί κάποιος να υστερεί στην περιφερειακή όραση και να μην αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω του, μπορεί κάποιος να έχει έλλειψη της απαραίτητης προσοχής υπό πίεση και υπάρχουν και αρκετοί άλλοι παράγοντες που αξιολογούνται, όπως και η σημαντική κινητική αντίδραση (αυτό που λέμε ανακλαστικά). 

Ζητούμε λοιπόν άμεσα να περάσουν από την ψυχοτεχνική αξιολόγηση και την απαραίτητη πιστοποίηση όλοι οι οδηγοί των βουλευτών, όλοι οι οδηγοί των δημόσιων λειτουργών που με χρήματα του κράτους έχουν οδηγό και φύλαξη, γιατί τα ποσοστά ανικανότητας των υποψήφιων οδηγών που αξιολογούνται για τα δημόσια μέσα μεταφοράς είναι στο 25%. Άντε λοιπόν να πούμε ότι επειδή συνήθως αυτοί οι οδηγοί είναι αστυνομικοί και έχουν καλή εκπαίδευση, να έχουν μικρότερο ποσοστό αποτυχίας, αλλά σίγουρα κάποιοι θα έχουν, ακόμη κι αν δεν το γνωρίζουν. Ή δεν θέλουν να το παραδεχτούν για να μην χάσουν κάποια θέση.

Προτείνουμε με την ευκαιρία και σε Διευθυντές οργανισμών και ιδιωτικών μεγάλων εταιριών, να περάσουν από την αξιολόγηση του ΚΕ.Ψ.Α. τους οδηγούς τους, όχι μόνο για να είναι πιο ήσυχοι οι ίδιοι στη μεταφορά τους, αλλά και για να μην γίνονται επικίνδυνοι για εμάς τους μοτοσυκλετιστές που κυκλοφορούμε στους δρόμους. 

Ιδρυτής και διευθυντής του ΚΕ.Ψ.Α. είναι ο δρ. Αναστάσιος Σταλίκας (ερευνητής, κλινικός - αθλητικός ψυχολόγος και στο www.kepsa.gr μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του. 

 

Γιατί να μην προλάβουμε τον επόμενο άτυχο που θα πέσει στις ρόδες ενός οδηγού που δεν έχει την ικανότητα να οδηγεί;

 

Με προσωπική κακή εμπειρία

Δημήτρης Διατσίδης

 

Υ.Γ. Ακόμη σχεδόν δύο χρόνια μετά ταλαιπωρούμαι και έχω μόνιμη μικρή αναπηρία στο δείκτη του δεξιού μου χεριού, επειδή ένας μεγάλης ηλικίας οδηγός δεν με είδε στην Μεσογείων και αποφάσισε να διασχίσει κάθετα το δρόμο με το αυτοκίνητό του...

 

Επόμενο άρθρο »

Η Ducati ποτέ δεν με έκανε να νιώσω σαν δεύτερος αναβάτης

« Προηγούμενο άρθρο

O Rossi και οι περισσότεροι οδηγοί εμβολιάστηκαν

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ