• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δείτε την αναλυτική παρουσίαση του νέου Honda Monkey
και την ιστορία του μοντέλου από το 1961
Τεστ-Μοντέλα 10/07/2021 - 01:47

Νέα Monkey και Super Cub

H Honda παρουσίασε στα τέλη του προηγούμενου μήνα τις νέες εκδόσεις Euro5 των μοντέλων Super Cub και Monkey, η Σαρακάκης αντιπροσωπία της Honda στην Ελλάδα έδωσε τώρα στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία των νέων εκδόσεων που ειναι εξοπλισμένες με νέους πιο οικονομικούς κινητήρες, έχουν δεχθεί αλλαγές και στο κιβώτιο ταχυτήτων, έχουν βελτιωμένο πλαίσιο και ειναι διαθέσιμα σε 2 νέα χρώματα.

Monkey

Το νέο Monkey, γνωστό στην χώρα μας σαν Μπόμπος λόγω των μικρών διαστάσεων της αρχικής έκδοσης που πρωτοκυκλοφόρησε το 1961 ή σαν Ζετάκι, επανεμφανίστηκε στη γκάμα της Honda το 2018 και για το 2021 είναι εξοπλισμένο με νέο το κινητήρα προδιαγραφών Euro5 με απόδοση 9,4 ίππων στις 6.750rpm και μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm. Το κιβώτιο τώρα έχει 5 σχέσεις, από 4, και ο συμπλέκτης είναι χειροκίνητος. Η κατανάλωση και εδώ παραμένει εξαιρετικά χαμηλή στα 1,5 λίτρα/100 χλμ. Νέα ειναι επίσης, τα πίσω αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης σε 2 θέσεις, ο χρωματικός συνδυασμός Pearl Glittering Blue και τώρα η σχάρα είναι στο στάνταρ εξοπλισμό. Το νέο Monkey με τις “μαζεμένες” διαστάσεις το μικρό βάρος και τους τροχούς 12” καταφέρνει να συνδυάζει το μοναδικό στυλ του πρώτου μοντέλου με σταθερότητα και επιδόσεις μιας μικρής μοτοσυκλέτας. 

Το Honda Super Cub, γνωστό στην Ελλάδα σαν Παπί ή Παπάκι, ειναι το δίκυκλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο και έχει κατασκευαστεί σε περισσότερες από 100 εκατομμύρια μονάδες από το 1958 που ξεκίνησε η παραγωγή του. Η τελευταία έκδοση 2021 του Super Cub ειναι τώρα διαθέσιμη με διπλή σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη, η προηγούμενη Ευρωπαϊκή έκδοση ήταν μονοθέσια, αναβαθμισμένες αναρτήσεις και νέο εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα με κατανάλωση μόλις 1,5L / 100kM που διατηρεί το ημιαυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων. Σε ότι αφορά την εμφάνιση τώρα θα ειναι διαθέσιμο και σε μια νέα χρωματική επιλογή Matte Grey με κόκκινη σέλα που θυμίζει την 1η έκδοση του 1958.

Δείτε την αναλυτική παρουσίαση της Honda για το πολυαγαπημένο Monkey, που θα ειναι διαθέσιμο από τον Αύγουστο του 2021.

 


22YM HONDA MONKEY 125

 

Μετά την επιτυχημένη επιστροφή του το 2018, το θρυλικό Monkey της Honda ανανεώνεται για το 2022, με ένα νέο, αερόψυκτο κινητήρα, κιβώτιο 5 σχέσεων και συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5. Ελατήρια δύο σταδίων για τα διπλά πίσω αμορτισέρ αυξάνουν το επίπεδο άνεσης, ενώ μια σωληνωτή ατσάλινη σχάρα εντάσσεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

 

1η άφιξη στην Ελλάδα τον Αύγουστο 2021.

 

Εισαγωγή

Το Honda Monkey – ο θρυλικός ‘μπόμπος’ που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 - πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η αξιαγάπητη σχεδίαση, οι λιλιπούτειες διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και ο απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας του εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του στα ύψη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey - είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Απολαυστικό και εύκολο στο χειρισμό, κατόρθωσε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όπως και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

 

 

 

Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου

Το 2018, ήταν και πάλι η εποχή του Monkey. Εμπνευσμένο από το ρετρό στυλ του αρχικού μοντέλου (αλλά και με την πρακτικότητα και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας 125cc του 21ου αιώνα) το ολοκαίνουργιο Monkey έφερε το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών. Τώρα, για το 2022, το Monkey αποκτά έναν αναβαθμισμένο κινητήρα, μεγαλύτερο κιβώτιο, βελτίωση στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, νέο χρώμα και βελτιώσεις στα σημεία, κάνοντας πιο απολαυστική την εμπειρία για τον αναβάτη και ανεβάζοντας τον πήχη στην καθημερινή χρηστικότητα.

 

Κύρια χαρακτηριστικά

Κινητήρας

  •  -  Νέος, αερόψυκτος κινητήρας 124cc αποδίδει ισχύ 6.9kW (9,4 Ps) και ροπή 11Nm
  •  -  Προσθήκη κιβωτίου 5-σχέσεων βελτιώνει την ταχύτητα του ταξιδιού
  •  -  Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EURO5

Το Monkey έχει ένα νέο, διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα 124cc SOHC (προερχόμενο από το MSX Grom) με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 6,9kW (9,4 Ps) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.

Και η οδήγηση ενός Monkey γίνεται ακόμα πιο απολαυστική. Ένα νέο στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ο ανανεωμένος καταλύτης, αν και μικρότερος διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης έχει αλλάξει σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ έχει τώρα έναν θάλαμο αντί τρεις προς όφελος των επιδόσεων και της χροιάς του ήχου.

Banana Yellow
Banana Yellow

Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, που αντικαθιστά το παλιότερο 4-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.

Pearl Nebula Red
Pearl Nebula Red

Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 L/100km (WMTC mode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκκοράκι με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εγγυάται την αποδοτική διαχείριση του καύσιμου μίγματος.

 

Πλαίσιο & στυλ

  •  -  Ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο (USD) πιρούνι και ελαστικά διαμέτρου 12”
  •  -  Δύο πίσω αμορτισέρ με ελατήρια δύο σταδίων διαχειρίζονται κακοτράχαλους δρόμους
  •  -  Πίσω σχάρα, τώρα στάνταρ εξοπλισμός
  •  -  Βάρος πλήρες υγρών (wet weight) 104kg, μεταξόνιο 1.145mm και ύψος σέλας 775mm
  •  -  Το κλασικό στυλ Monkey συνεχίζεται, ως μία διαχρονική έκφραση εξατομίκευσης

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τις ποικίλες συνθήκες που συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο σχεδιαστικό θέμα, χωρίς έντονες ακμές, που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.

Pearl Glittering Blue **ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΟ 2022**
Pearl Glittering Blue **ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΟ 2022**

Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι έχει διαδρομή 100mm και φέρει προηγμένο φινίρισμα Alumite. Τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm.

Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το μεταξόνιο είναι 1,145mm με κάστερ και ίχνος στις 25° και 82mm αντίστοιχα, και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος πλήρες υγρών (Wet weight) είναι 104kg, και το ύψος σέλας 775mm. Η σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Το κλασικό στυλ Monkey (ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο σιλανσιέ με χρωμιωμένο προστατευτικό κάλυμμα, φαρδιά ελαστικά, μαλακή σέλα και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας) αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο και προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν εκείνους που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που αναπολεί το παρελθόν, αλλά και τη νέα γενιά.

Οι πιο μεγάλοι αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και τη δεκαετία του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσικλέτα, ενώ οι νέοι αναβάτες, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν στα μάτια των φίλων τους. Αυτό πάντως που ενώνει τους πάντες, είτε οδηγούν ένα Monkey ή απλώς περνούν δίπλα του, είναι ο παράγοντας ‘χαμόγελο’. Είναι το είδος μοτοσυκλέτας που σε κάνει να χαμογελάς.

Για το 2022, μια κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα – κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg – είναι στάνταρ εξοπλισμός. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D Classic Wing λογότυπο της Honda.

Το 2022 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρία χρώματα:

  •  -  Pearl Glittering Blue **ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΟ 2022**
  •  -  Banana Yellow
  •  -  Pearl Nebula Red

 

 

Ηλεκτρονικά συστήματα

  •  -  Ψηφιακό στρογγυλό όργανο LCD
  •  -  Full premium LED φωτισμός
  •  -  Έλεγχος IMU μειώνει την ανύψωση του πίσω τμήματος κατά το φρενάρισμα
  •  -  ΣύστημαΑπάντησηςγια εύκολη αναγνώριση

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση: ένα ψηφιακό full-LCD στρογγυλό όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που ‘γνέφει’ με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), χιλιομετρητές (ολικός και δύο μερικοί) και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων. Όλα τα φώτα είναι LED, το κλειδί κυματοειδούς σχήματος (που επίσης φέρει το έμβλημα Classic Wing περιλαμβάνει σύστημα ‘απάντησης’ με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο ABS λειτουργεί με μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) για να περιορίζει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα.

 

Ορόσημα Monkey

1961

Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και κινητήρα 49cc ισχύος 3,1kW (4,2 Ps)

 

 

 

 

1963

Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξάγεται σε Β. Αμερική και Ευρώπη.

 

 

 

1967

Το πρώτο μοντέλο που πωλήθηκε στην Ιαπωνία – με αναδιπλούμενη σέλα

 

 

 

1970

Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1978

Το πρώτο μοντέλο με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας

 

 

1984

Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ‘Gold’

 

 

 

1987

Μοντέλο ‘R’ με πλαίσιο twin tube και υδραυλικό εμπρός δισκόφρενο

 

 

1991

Μοντέλο ‘Baja’, off-road στυλ με δύο προβολείς

 

 

 

 

2004 Special

Με χρώματα βασισμένα στην CB750F που κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα Daytona 100 με αναβάτη τον Freddie Spencer

 

 

 

2009 Monkey Ltd.

Η πρώτη έκδοση με ψεκασμό καυσίμου, ρουλεμάν στο κοκοράκι βαλβίδων και έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο

 

 

 

2017

Νέα επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια πωλήσεων στην Ιαπωνία

 

 

2018

Το νέο Monkey 125, ανανεωμένο για τον 21ο αιώνα, κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους

 

 

 

Τεχνικές Προδιαγραφές 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος

Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος

Κυβισμός

124cc

Διάμετρος x Διαδρομή

50 x 63.1mm

Λόγος Συμπίεσης

10.0:1

Μέγιστη Ισχύς

6.9Kw (9,4 Ps) / 6.750rpm

Μέγιστη Ροπή

11Nm/5.500rpm

Χωρητικότητα Λαδιού

1,1 λίτρα

ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ

 

Ψεκασμός

PGM-FI ηλεκτρονικός

Χωρητικότητα ντεπόζιτου

5,6 L

Κατανάλωση καυσίμου

1.5 L/100km

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

 

Μίζα

Ηλεκτρική

Μπαταρία

12V 3.5Ah

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

Τύπος συμπλέκτη

Υγρός πολύδισκος

Τύπος κιβωτίου

5 σχέσεων

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Τύπος

Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς

ΠΛΑΙΣΙΟ

 

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)

1.710 x 755 x 1.030mm

Μεταξόνιο

1.145mm

Γωνία Κάστερ

25°

Ίχνος

82mm

Ύψος Σέλας

775mm

Απόσταση από το Έδαφος

175mm

Ακτίνα Στροφής

1.9m

Βάρος

104kg

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Τύπος Εμπρός

Ανεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm

Τύπος Πίσω

Δύο αμορτισέρ, διαδρομή 102mm

ΤΡΟΧΟΙ

 

Ζάντα Εμπρός

Χυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα

Ζάντα Πίσω

Χυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα

Ελαστικό Εμπρός

120/80-12M/C 65J

Ελαστικό Πίσω

130/80-12M/C 69J

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU)

Πίσω

Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm

ΦΩΤΑ

 

Προβολέας

LED

Πίσω Φως

LED

 

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και υπόκεινται σε αλλαγές χωρίς προειδοποίηση

Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές λαμβάνουν μέρος σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.

 

Επόμενο άρθρο »

Δοκιμάζουμε την Daytona 310 T2

« Προηγούμενο άρθρο

Νέο Honda Super Cub 125 μοντέλο 2022

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ