• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δοκιμάζουμε την Daytona 310 T2
Τεστ-Μοντέλα 12/07/2021 - 01:49

Daytona 310 T2 η πλούσια πλην τίμια Adventure Touring

 

Η αναγέννηση της μεσαίας κατηγορίας, 250 – 500 κ.εκ. On Off μοτοσυκλετών ή Adventure Touring όπως είναι γνωστές σήμερα προσφέρει - στους αναβάτες που ψάχνουν μια ελαφριά, ευέλικτη και προσιτή μοτοσυκλέτα για διπλή χρήση πόλη και ταξίδι - μια γκάμα σύγχρονων μοτοσυκλετών προδιαγραφών Euro5.

Η 310 της Daytona είναι μια από αυτές και μάλιστα είναι διαθέσιμη σε 2 εκδόσεις την Τ2 της δοκιμής και την έκδοση “δρόμου” την Τ1 με χυτές ζάντες 17” και μονόμπρατσο ψαλίδι.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της 310 Τ2 είναι η σύγχρονη σχεδίαση, ο πλούσιος εξοπλισμός και η προσιτή τιμή, ειδικά να τη συγκρίνουμε με τις κατά 1.000 – 2.000€ υψηλότερες τιμές μοτοσυκλετών με ανάλογο κυβισμό ή επιδόσεις.

 

Πριν ακόμα πάρουμε την 310 Τ2 στα χέρια μας ρίξαμε μαι ματιά στα χαρακτηριστικά του μοντέλου στη σελίδα της εταιρίας και αυτό που μας έκανε εντύπωση, ήταν ο πληρέστατος στάνταρ εξοπλισμός, που περιλαμβάνει μέχρι και σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης χαμηλής πίεσης των ελαστικών άλλα και άλλες λειτουργίες που συναντάμε μόνο σε σημαντικά ακριβότερες και μεγαλύτερου κυβισμού Adventure μοτοσυκλέτες.

Εντυπωσιακή επίσης είναι και η σύγχρονη σχεδίαση που δίνει και την αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας.

Στην πρώτη επαφή από κοντά αυτό που μας άρεσε ήταν ο σύγχρονος κινητήρας που μας ξάφνιασε όχι τόσο με την πολύ καλή ροπή του, αναμενόμενη για μονοκύλινδρο κινητήρα άλλα και την ελαστικότητα που θύμιζε περισσότερο δικύλινδρο κινητήρα.

 

Ο εξοπλισμός, που ήδη από τα χαρακτηριστικά μας εντυπωσίασε περιλαμβάνει: Σύστημα Keyless με μικρού μεγέθους ηλεκτρονικό χειριστήριο που τοποθετείται σε λουράκι για Smart Watch, για να το έχετε πάντα μαζί σας και λειτουργεί από απόσταση 1,5 μέτρου.

Προβολέα με ενσωματωμένα φώτα (DRL) και φώτα LED.

Διακόπτες με κρυφό φωτισμό κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα φέρινγκ.

Ντουλαπάκι πίσω από το τιμόνι για κάρτες ή ψιλά.

Διπλή θύρα ταχείας φόρτισης USB QC3.0, με έξοδο ισχύος 18W/θύρα.

Ηλεκτρικό άνοιγμα τάπας ρεζερβουάρ, άνοιγμα σέλας και ηλεκτρικό ξεκλείδωμα τιμονιού.

Ακόμα και οι προστατευτικές χούφτες χεριών, η σχάρα από κράμα αλουμινίου με ενσωματωμένες χειρολαβές και οι ενσωματωμένες προστατευτικές μπάρες, από χαλύβδινους σωλήνες 29mm, είναι στον στάνταρ εργοστασιακό εξοπλισμό!

 

Σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υπάρχει η επιλογή δυο χαρτογραφήσεων με δύο λειτουργίες, την “Ε” (eco) για εξοικονόμηση καυσίμου και την “S” για γρήγορη "sport" λειτουργία.

Στην επιλογή E (eco) όταν ο κινητήρας περάσει τις 7.000 στροφες το πρόγραμμα παρεμβαίνει αυτόματα αλλάζοντας τη χαρτογράφηση σε sport.

Επίσης η έγχρωμη TFT οθόνη οργάνων, ρυθμιζόμενης φωτεινότητας, έχει ενδείξεις ταχύμετρου, στροφόμετρου, θερμοκρασίας κινητήρα, στάθμης καυσίμου, σχέσης κιβωτίου, μέσης ταχύτητας και κατανάλωσης, ακόμα και ένδειξη πίεσης ελαστικών.

Το σύστημα ελέγχου ελαστικών παρακολουθεί την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών και ειδοποιεί σε περίπτωση υψηλής ή χαμηλής πίεσης και θερμοκρασίας.

 

Η 310T2 είναι εξοπλισμένη με ένα σύγχρονο τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο κινητήρα 312κ.εκ με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και λίπανση ξηρού που αποδίδει ισχύ 35,4 ίππων στις 9.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 30Nm στις 7.500 σ.α.λ.

Η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό της BOSCH.

Ο συμπλέκτης είναι μονόδρομος (ολίσθησης) κάνοντας το φρενάρισμα κινητήρα ήπιο και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας πιο σταθερή και προβλέψιμη σε απότομο κατέβασμα ταχυτήτων, ενώ δίνει πιο ελαφριά αίσθηση στη μανέτα του συμπλέκτη.

  

Και όλα αυτά με τιμή στα 4.495€ και πρόσθετη δυνατότητα επέκτασης της εγγύησης στα 4 χρόνια!

 

Με όλα τα παραπάνω η έκπληξη θα ήταν να μην μας ικανοποιήσει η 310 T2 και όπως ήταν αναμενόμενο όλα ήταν όπως περιμέναμε.

Ο κινητήρας σύγχρονος δυνατός με ευχάριστη λειτουργία και ο συνδυασμός κιβωτίου με τον πολύ μαλακό μονόδρομο συμπλέκτη άριστος.

Η συμπεριφορά των φρένων, του ABS της Bosch και των αναρτήσεων, με εξαίρεση τα ελαστικά, είναι ισορροπημένη και ικανοποιητικότατη για τη χρήση της μοτοσυκλέτας.

Οι επιδόσεις, τελική σε ευνοϊκές συνθήκες 160 χιλ./ώρα, άνετα 130 χιλ./ώρα με 2 άτομα και αποσκευές σε ελαφριά ανηφόρα και η μικτή κατανάλωση 4,5 – 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα (αυτονομία πάνω από 350 χιλ.) είναι επαρκέστατες για το ρόλο της μοτοσυκλέτας.

Η θέση οδήγησης είναι καλή με μόνο θέμα το ύψος σέλας για αναβάτες κάτω από 170 εκ,  η θέση του συνεπιβάτη ειναι επίσης άνετη αλλά θα θέλαμε τα μαρσπιέ να ειναι λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένα. 

Η προστασία από τον άνεμο ειναι καλή και η ρυθμιζόμενη ζελατίνα διευκολύνει την κατάσταση βοηθώντας στην καλύτερη προστασία από τον άνεμο στην επάνω θέση στις μέσες ταχύτητες και στους λιγότερους στροβιλισμούς στις μεγάλες ταχύτητες όταν είναι στη χαμηλή θέση.

 

Όλα καλά; Υπάρχει κάτι που ενδεχομένως απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές της Daytona 310 T2 και δεν απαντήσαμε; 

Αυτό που πιστεύουμε ότι απασχολεί, και εμάς αρχικά απασχολούσε, είναι τα θέματα της αξιοπιστίας, της αντοχής στο χρόνο και της υποστήριξης μιας μοτοσυκλέτας από ένα λιγότερο γνωστό κατασκευαστή.

Απαντάμε λοιπόν σε αυτό το ερώτημα αναφέροντας αυτά που εμείς είδαμε τα τελευταία 3 χρόνια σε μοτοσυκλέτες της Daytona που πέρασαν από τα χέρια μας.

Τίποτα δεν έσπασε, όλα λειτουργούσαν με τον ίδιο τρόπο από την αρχή μέχρι το τέλος του τεστ και σε μια περίπτωση που δανειστήκαμε ένα από τα πρώτα κομμάτια, που είχε αρκετά χιλιόμετρα στη πλάτη του, προσέξαμε ότι η λειτουργία του άλλα και η όψη του δεν έδειχναν σημάδια πρόωρης “γήρανσης”.

Τέλος για το θέμα της υποστήριξης αξίζει να πούμε δυο λόγια για την Γκοργκόλης ΑΕ την εταιρία που υποστηρίζει και εγγυάται τις μοτοσυκλέτες της Daytona.

Η Γκοργκόλης ΑΕ ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια της θρυλικής MEGO που κατασκεύαζε Ελληνικά δίκυκλα μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 80.

Στις αρχές της δεκαετίας του 90, μετά από μια σύντομη περίοδο ενασχόλησης με την εισαγωγή μεταχειρισμένων, η Γκοργκόλης Α.Ε. ξεκίνησε την εισαγωγική δραστηριότητα με τα προϊόντα των εργοστασίων, Daytona, Modenas και SYM, μια δραστηριότητα που συνεχίζει με επιτυχία (1η σε πωλήσεις στην Ελληνική αγορά) μέχρι σήμερα σχεδόν 30 χρόνια μετά.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος Μονοκύλινδρος Υγρόψυκτος, 312cc με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες.

ΙΣΧΥΣ : 35,4ps /9500rpm (Δίπλωμα A2)

ΡΟΠΗ: 30Nm /7500rpm

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: EFI (BOSCH)

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικός μονόδρομος συμπλέκτης - Κιβώτιο 6 σχέσεων - Τελική μετάδοση με αλυσίδα.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 3.9 l/100km (WMTC3)

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 19 L

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός δίσκος 300mm – Πίσω δίσκος 230mm - ABS

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Εμπρός ανεστραμμένο Πιρούνι 110mm – Πίσω Monoshock (146mm)

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Εμπρός 110/80-19 Τubeless – Πίσω 160/60-17 Τubeless.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ): 2080 x 850 x 1320

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ: 168mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 820mm

ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) 193 kg

Επόμενο άρθρο »

Aνανεωμένο MAXSYM TL 508

« Προηγούμενο άρθρο

Δείτε την αναλυτική παρουσίαση του νέου Honda Monkey

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ