• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
"Ήταν επικίνδυνο", "Ήταν η σωστή απόφαση", "Ήμουν θυμωμένος"
Οι αντιδράσεις των αναβατών για τον καθαρισμό της πίστας
Νέα 11/02/2022 - 19:01

Ήταν ένα λαμπερό παράδειγμα αναβατών των MotoGP που εργάζονταν μαζί για να σώσουν την πρώτη μέρα των δοκιμών Mandalika ή μια άδικη - και δυνητικά επικίνδυνη - απόφαση για να καλυφθεί η κακή προετοιμασία της πίστας;

Η βροχή το πρωί της Παρασκευής είχε συνδυαστεί με έντονη σκόνη για να δημιουργήσει συνθήκες λάσπης για την έναρξη της πρώτης μέρας δράσης των MotoGP στην Ινδονησία μετά τη Sentul το 1997.

Η κατάσταση της πίστας σύντομα έφερε την διακοπή ως αποτέλεσμα.

Όμως, καθώς οι προηγούμενες απόπειρες καθαρισμού της επιφάνειας αποδείχθηκαν ανεπαρκείς, πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση και τελικά οι αναβάτες είπαν να ολοκληρώσουν περίπου 20 γύρους στη βρώμικη πίστα μέχρι τις 3 μ.μ. για να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την κατάσταση.

"Είχαμε μια συνάντηση για να αποφασίσουμε είτε να προσπαθήσουμε να καθαρίσουμε την πίστα με ένα μηχάνημα ή να οδηγήσουμε τις μοτοσυκλέτες", επιβεβαίωσε ο Andrea Dovizioso, ο οποίος ήταν μεταξύ εκείνων που γνώρισαν την πίστα στις πρώτες δύσκολες συνθήκες.

"Κάθε αναβάτης δεν ήθελε πραγματικά να οδηγήσει γιατί βγήκα έξω πριν από τη συνάντηση και δεν μπορώ να εξηγήσω πόσο άσχημα ήταν. Αλλά είχαν ήδη προσπαθήσει να καθαρίσουν πριν από την έξοδό μου, στις στροφές 1 και 2, και δεν είδα οποιαδήποτε διαφορά μεταξύ αυτών των στροφών και των άλλων".

"Λοιπόν, η ερώτησή μου ήταν, εάν μπορείτε να καθαρίσετε με καλύτερο τρόπο (με μηχάνημα), τότε είναι καλύτερα να μην οδηγήσουμε (σήμερα) και να περιμένουμε μέχρι αύριο. Αλλά δεν νομίζω ότι υπήρχε η ευκαιρία να καθαριστεί με τον σωστό τρόπο… Δεν είχαμε άλλη ευκαιρία να οδηγήσουμε και έτσι καθαρίσαμε την πίστα".

Ως εκ τούτου, 24 αναβάτες MotoGP και οι μοτοσυκλέτες τους έγιναν οι πιο ακριβοί καθαριστές πίστας στον κόσμο.

"Όλοι φοβήθηκαν, αλλά στο τέλος ήταν η σωστή απόφαση", είπε ο Dovizioso. "Επειδή η πίστα έγινε αποδεκτή στην κανονική (αγωνιστική) γραμμή. Μπορέσαμε να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε την πίστα, οι γραμμές και ο χρόνος του γύρου ήρθαν πιο φυσιολογικά".

"Λοιπόν, ήταν η σωστή απόφαση, αλλά νομίζω ότι αυτά τα πράγματα δεν έπρεπε να συμβούν. Εννοώ ότι ήταν ξεκάθαρο πόσο βρώμικη ήταν η πίστα. Οι συνθήκες ήταν αξεπέραστες στην αρχή. Δεν έχω βρεθεί ποτέ σε αυτήν την κατάσταση. Είναι μια εντελώς διαφορετική κατάσταση από ό,τι αν συγκρίνουμε με την Αργεντινή. Υπήρχε σκόνη παντού. Ήταν απίστευτο".

Ο Brad Binder υποστήριξε την απόφαση να «κάνουν» τους αναβάτες να βγουν έξω και να καθαρίσουν την πίστα.

"Για μένα ήταν η σωστή απόφαση να αναγκάσουν όλους να οδηγήσουν. Καθάριζαν τις στροφές 1 και 2 με τον τρόπο που θα καθάριζαν ολόκληρη την πίστα, αλλά δεν ήταν τόσο καλό. Χρειάζεται καουτσούκ". είπε ο Νοτιοαφρικανός.

"Είναι ακόμα βρώμικα εκτός γραμμής και εύκολο να χάσεις το μπροστινό ή το πίσω μέρος, ειδικά στην αρχή. Ήταν πραγματικά δύσκολο να μάθεις την πίστα γιατί δεν ήσουν πραγματικά στην τέλεια γραμμή. Δεν μπορούσα να το εμπιστευτώ πάντα το φρενάρισμα στις στροφές. Όμως, ήταν μια καλή απόφαση να μας αφήσουμε όλους να οδηγήσουμε".

"Ο Fabio με προσπέρασε σήμερα το πρωί και είδα τη μοτοσυκλέτα του, νόμιζα ότι είχε πέσει επειδή ήταν γεμάτη σκόνη και λάσπη", είπε ο Takaaki Nakagami. "Αλλά για να είμαι ειλικρινής, γινόταν όλο και καλύτερες (οι συνθήκες) και ειδικά το απόγευμα, 3 μ.μ., 4 μ.μ., το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώθηκε πολύ. Έτσι στο τέλος ήταν καλό"

Ο ομόσταυλός του, Alex Marquez, είπε ότι είχε προτείνει να γίνει «υποχρεωτικό» για τους αναβάτες να βγουν έξω και να καθαρίσουν την επιφάνεια.

"Το πρωί ήταν πολύ βρώμικα. Όλοι περίμεναν κάποιον να καθαρίσει την πίστα ή κάτι τέτοιο, αλλά κανείς δεν βγήκε έξω. Έτσι έδωσα την ιδέα στην διεύθυνση αγώνα να κάνει υποχρεωτικό να γίνουν 20 γύροι ανά αναβάτη μέχρι κάποια ώρα. Έτσι κατέστησαν υποχρεωτικό να κάνουμε 20 γύρους πριν από τις 15:00", εξήγησε.

"Επομένως, εκείνη τη στιγμή, όλοι άρχισαν να καθαρίζουν την πίστα, οπότε ήταν αρκετά καλά. Η γραμμή είναι αρκετά καθαρή. Είναι αλήθεια ότι αν κάνεις ένα μικρό λάθος, είσαι εκτός της καθαρής γραμμής και μπορεί να πέσεις. Αλλά η γραμμή δεν είναι κακή, και το κράτημα από την άσφαλτο και την πίστα δεν είναι κακό. Ήταν πολύ βρώμικα. Αλλά πρέπει να πω από το επίπεδο πρόσφυσης, καθαρό κράτημα, δεν είναι κακό".

Ο Jorge Martin ήταν μεταξύ αυτών που έπεσαν την Παρασκευή, αλλά το έκανε μετά τον καθαρισμό της πίστας.

"Υπήρχε μια συνάντηση αλλά δεν ήμουν εκεί. Δεν ξέρω ακριβώς για τι μίλησαν. Όταν επέστρεψαν μας έβαλαν να οδηγήσουμε. Ήταν υποχρεωτικό να κάνουμε 20 γύρους πριν από τις 3", επιβεβαίωσε. "Ήμασταν όλοι στην πίστα οδηγώντας. Νομίζω ότι δεν ήταν ήταν ο πιο λογικός τρόπος αλλά ήταν ο πιο γρήγορος. Τελικά, δεν ήταν κακό. Ήταν πραγματικά επικίνδυνο στην αρχή. Αλλά είναι αυτό που είναι. Δεν συνέβη τίποτα τρελό που είναι καλό. Είχα την πτώση στο τέλος της ημέρας".

Ο Franco Morbidelli, ο οποίος χαρακτήρισε την απόφαση "γαμ***να επικίνδυνη", και ο Aleix Espargaro ήταν μεταξύ εκείνων που ένιωσαν έντονα ότι τα γεγονότα της Παρασκευής ήταν ένα βήμα πολύ μακριά.

"Η πίστα δεν ήταν αρκετά ασφαλής για οδήγηση. Καθόλου", δήλωσε ο Espargaro. "Είμαστε αρκετά συνηθισμένοι να φτάνουμε σε μια πίστα που έχει πολλή σκόνη. Θυμάμαι το Qatar τις Πέμπτες. Δεν πειράζει. Αλλά σήμερα δεν ήταν θέμα σκόνης. Σήμερα η πίστα ήταν αδύνατoν να οδηγηθεί . Ήταν εντελώς ανασφαλής".

"Η απόφαση που πήραν, οι ομάδες με την Dorna, να μας αναγκάσουν να οδηγήσουμε όλοι μαζί μόνο και μόνο για να καθαρίσουμε την πίστα, δεν μου άρεσε καθόλου. Ήμουν πολύ θυμωμένος. Προφανώς, λειτουργεί. Αν βάλεις 24 μοτοσυκλέτες η πίστα γύρο-γύρο θα καθαρίζει. Αλλά δεν είναι η λύση. Δεν είμαι εδώ για να καθαρίσω καμία πίστα".

"Πρώτον, δεν ήταν ασφαλές να οδηγείς", πρόσθεσε. "Δεύτερον, το μόνο άτομο που μπορεί να με ωθήσει να οδηγήσω είναι ο Massimo (Rivola) και ίσως ο (Διευθύνων Σύμβουλος της Piaggio) Colaninno επίσης. Κανείς άλλος δεν έχει το δικαίωμα να με πιέσει να βγω στην πίστα. Ειδικά σε μια δοκιμή. Αν είναι ασφαλές θα οδηγήσω. Ακόμα κι αν δεν είναι ασφαλές, αποφασίζω πότε θα πάω".

Ο Espargaro πρότεινε επίσης ότι η αμφιλεγόμενη απόφαση είχε επηρεαστεί από την πίεση των κατασκευαστών που χρειάζονται πάρα πολύ όλο τον διαθέσιμο χρόνο πίστας.

"Έχω επτά ελαστικά. Αν θέλω να πάω ή να περιμένω... Γιατί πρέπει να καθαρίσω την πίστα για τους άλλους; Υπήρχαν ορισμένοι κατασκευαστές που πίεσαν πολύ για να πάνε στην πίστα γιατί χρειάζονται περισσότερο χρόνο από εμάς", είπε.

Ο Ισπανός τελικά συμμετείχε στον καθαρισμό της πίστας, αλλά μόνο για να δείξει αλληλεγγύη με τους συναθλητές του.

"Εντάξει. Εννοώ, δεν ήταν δίκαιο. Αλλά μετά είδα όλους τους συντρόφους μου στα MotoGP να οδηγούν σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες. Ένιωσα άσχημα για αυτούς. Έτσι αποφάσισα να βγω και εγώ. Αλλά ήμουν πολύ θυμωμένος και πολύ στενοχωρημένος".

Εκτός από τη λάσπη, ο Dovizioso και ο Alex Marquez αποκάλυψαν ότι είχαν χτυπηθεί από μικρές πέτρες.

"Το χειρότερο μέρος είναι η πρώτη και η τελευταία στροφή. Είναι σαν διαφορετική άσφαλτος, και στη πρώτη στροφή, (δείχνει ένα μεγάλο κόκκινο σημάδι στο λαιμό του όπου τον χτύπησε μια πέτρα) μπορείτε να δείτε μια πέτρα, για παράδειγμα", είπε ο Alex Marquez. .

"Ήμουν πίσω από κάποιον, και είναι απίστευτο. Ένιωθα σαν να ήταν όπλο ή κάτι τέτοιο. Μπουμ! Στο λαιμό μου. Είναι κάπως έτσι".

"Η πρώτη στροφή είναι η χειρότερη γιατί η άσφαλτος είναι τόσο κακή και μερικές πέτρες πέφτουν από τον αναβάτη που έχεις μπροστά, αλλά από την τελευταία ώρα και μετά ήταν καλύτερα. Έτσι είναι όπως είναι, την καθαρίσαμε σήμερα, οπότε ελπίζουμε αύριο θα έχουμε καλό καιρό και μπορούμε να κάνουμε πολλούς γύρους με μια ωραία πίστα".

"Ναι, υπάρχει ένα άλλο σημείο για το οποίο πρέπει να μιλήσουμε αύριο στην Επιτροπή Ασφάλειας, που είναι η άσφαλτος (πέτρες), παντού είναι έτσι", πρόσθεσε ο Dovizioso.

"Όταν ακολουθείς άλλους αναβάτες πονάς, γιατί σε κάθε στροφή σε χτυπάνε οι μικρές πέτρες. Άρα ίσως αυτό να είναι πρόβλημα, δεν ξέρω".

Επόμενο άρθρο »

Mandalika Test

« Προηγούμενο άρθρο

Quartararo: Δεν είχαμε πολλά νέα πράγματα να δοκιμάσουμε

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ