• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Φτεράκια στην Ducati, εξάτμιση στην ΚΤΜ
Τι καινούργιο είδαμε στο Silverstone
Νέα 05/08/2022 - 21:48

H Ducati είναι ξεκάθαρα ο κορυφαίος τεχνικός καινοτόμος των MotoGP εδώ και πολλά χρόνια, καθώς ήταν η πρώτη που ανέπτυξε πραγματικά αεροδυναμικά φτερά στις μοτοσυκλέτες της, καθώς και τις συσκευές ύψους οδήγησης που βρέθηκαν στο επίκεντρο πολλών συζητήσεων τον περασμένο χρόνο. 

Και την Παρασκευή στο Silverstone στα τελευταία στάδια των ΕΔ2, η Ducati έστειλε τον Enea Bastianini και τον Jorge Martin στην πίστα με ένα σετ τεσσάρων μικρών φτερών – δύο εκατέρωθεν – τοποθετημένα στην ουρά των μοτοσυκλετών και των δύο αναβατών.

Η διαμόρφωση και στις δύο μοτοσυκλέτες ήταν ελαφρώς διαφορετική και δεν είναι ακόμη σαφές ποιες ακριβώς είναι οι προθέσεις της Ducati με αυτήν την τελευταία εξέλιξη.

Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ότι η Ducati αναζητά περισσότερο πίσω φορτίο για να βοηθήσει ίσως στις στροφές.

Ο Martin, ο οποίος ήταν 13ος στο τέλος των δοκιμών, λέει ότι κέρδισε σε τελική ταχύτητα με τα νέα αεροδυναμικά μέρη, αλλά διαπίστωσε ότι έχασε την ευκινησία.

"Λοιπόν, δεν είναι μόνο φτερά, είναι και το μπροστινό φέρινγκ", είπε ο Martin όταν ρωτήθηκε σχετικά με την τελευταία αναβάθμιση αεροδυναμικών της Ducati. "Αλλά το βασικό ήταν το πίσω μέρος. Δεν μπορώ να σας πω πολλά, προσπάθησα το απόγευμα και δεν ήμουν τόσο γρήγορος το απόγευμα όταν δοκίμασα το φέρινγκ".

"Λοιπόν, γενικά δεν ξέρω. Πρέπει να αναλύσουμε και να καταλάβουμε αν πρέπει να τα κρατήσουμε ή να τα βγάλουμε. Ένιωσα ότι ήταν λίγο πιο δύσκολο στην αλλαγή κατεύθυνσης, αλλά στην ευθεία ήταν καλύτερα. Στο τέλος της ημέρας, είναι μια ισορροπία και πρέπει να καταλάβουμε σε ποια πλευρά να πάμε".

 

Η αξιολόγηση του Bastianini έδωσε περισσότερες ενδείξεις για το τι μπορεί να αναζητά η Ducati με τα νέα φτερά, καθώς ο αναβάτης της Gresini σημείωσε ότι απέκτησε καλύτερη σταθερότητα στο φρενάρισμα.

"Το συναίσθημα είναι καλό για τη στιγμή", είπε ο Bastianini, ο οποίος ήταν όγδοος την Παρασκευή. "Αύριο, πρέπει να προσπαθήσουμε να μάθουμε αν είναι καλύτερα ή όχι, γιατί έπρεπε να επιστρέψω στο κανονικό και αφού το δοκιμάσουμε ξανά (θα δούμε) γιατί είναι σημαντικό να καταλάβουμε αν είναι καλύτερο ή όχι".

"Αλλά η πρώτη μου εντύπωση είναι ότι είναι καλύτερο στο φρενάρισμα, είναι πιο σταθερό και επίσης για την ταχύτητα δεν είναι κακό. Πιστεύω ότι για αύριο είναι καλό για τις κατατακτήριες".

"(Η Ducati είπε) σε αυτό το κομμάτι (θα με βοηθούσε). Νομίζω ότι το φρενάρισμα είναι το πιο δυνατό σημείο αυτών των φτερών".


Δεν ήταν μόνο η Ducati που κέντρισε το ενδιαφέρον για τις μοτοσυκλέτες της την Παρασκευή στο Silverstone, καθώς η KTM παρουσίασε για πρώτη φορά ένα νέο σχέδιο εξάτμισης σε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο.

Η εξάτμιση, η οποία εκτείνεται κατά μήκος της πλευράς της μοτοσυκλέτας και μέχρι την ουρά, δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στο τεστ της Jerez. 

Ο νέος σωλήνας, σύμφωνα με τον Miguel Oliveira, έχει να κάνει περισσότερο με την παροχή άνεσης παρά την πλήρη απόδοση, καθώς μειώνει τους κραδασμούς.

"Προσπαθήσαμε να κερδίσουμε λίγο περισσότερες επιδόσεις από την εξάτμιση και προσπαθήσαμε να μην έχουμε τόσο πολλούς κραδασμούς και αυτό είναι βασικά αυτό που νιώσαμε", είπε ο Πορτογάλος αναβάτης. "Η εξάτμιση πραγματικά δεν δίνει πολλά σε σύγκριση με την παλιά στην ταχύτητα και στην ισχύ. Αλλά δίνει μια καλή αίσθηση. Ναι, φαίνεται ότι (είναι περισσότερο για την άνεση)".

"Προτιμώ την νέα γιατί φαίνεται πιο "ομαλή", και επίσης ο ήχος είναι διαφορετικός και μας δίνει λίγη περισσότερη άνεση με αυτόν τον τρόπο".

Ο πιο δυνατός ήχος που παρείχε η εξάτμιση ήταν ένα αίτημα των αναβατών μετά τη δοκιμή στη Jerez, καθώς η προηγούμενη έκδοση αποδείχθηκε πολύ αθόρυβη, γεγονός που τους δυσκόλευε να καταλάβουν τι ακριβώς έκανε η μοτοσυκλέτα τους όταν οδηγούσαν μαζί με άλλους αναβάτες.

"Είναι λίγο περίεργο γιατί δεν είναι τόσο θορυβώδης, ήταν πολύ πιο ήσυχη και μερικές φορές δεν είσαι σίγουρος αν έχεις την σωστή ταχύτητα ή κάτι επειδή ο τόνος ήταν τόσο χαμηλός που νιώθεις ότι έκανες κάτι λάθος", σημείωσε ο Brad Binder.

Επόμενο άρθρο »

Silverstone: Moto3 ΕΔ3

« Προηγούμενο άρθρο

Η δύσκολη επιλογή του Cecchinello

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα