• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha R7 vs Aprilia RS 660 Extrema στην πίστα των Σερρών
Τεστ-Μοντέλα 20/06/2023 - 13:03

του Νεκτάριου Διατσίδη

συνεργάστηκε: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Σπύρος Πατμανίδης & Παναγιώτης Μανωλίτσης, Extreme Track Days

 

Δυο μοτοσυκλέτες σχεδιασμένες για χρήση στην πίστα με χαμηλό κόστος. Ποιες είναι οι διαφορές τους και ποια τα κοινά τους σημεία; Είναι η οδήγησή τους συναρπαστική όπως αυτή των μεγαλύτερων Supersport εντός της πίστας; Σε ποιους απευθύνονται αυτές οι δυο επιλογές; Είναι αρκετά αυτά που προσφέρουν ακόμα και στον έμπειρο αναβάτη;Θα απαντήσουμε σε όλα έχοντας στη διάθεσή μας την Yamaha R7 και Aprilia RS 660 Extrema για δύο μέρες στην πίστα των Σερρών. 

Είχαμε τη δυνατότητα να βρούμε τα κοινά σημεία αλλά και τις διαφορές τους όχι μόνο σε ιδανικές συνθήκες αλλά και σε δύσκολες με βροχή, που άλλοτε ήταν έντονη σταματώντας τις προσπάθειές μας και άλλοτε σιγανή, δίνοντας τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε και τη συμπεριφορά τους σε λίγο βρεγμένη άσφαλτο. Οι δυο αυτές μοτοσυκλέτες αποδείχτηκαν υπέρ αρκετές για να δώσουν την ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης εντός πίστας και μάλιστα στις Σέρρες στις ανοιχτές στροφές, όπου οι αντίστοιχες μεγαλύτερες σε κυβισμό και ισχύ Supersport έχουν τη δυνατότητα έντονης επιταχύνσεως στις εξόδους των στροφών, οι δύο αυτές μικρότερες δεν στέρησαν τη χαρά της οδήγησης, κάτι που είναι το βασικό ζητούμενο.

Σε μία κατηγορία που απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν να ξεκινήσουν την οδήγηση εντός πίστας με πλήρη ασφάλεια, αλλά και χαμηλό κόστος αγοράς της μοτοσυκλέτας, οι δύο αυτές επιλογές είναι ιδανικές με την R7 να αποτελεί την πιο προσιτή και την RS 660 την λίγο πιο εξειδικευμένη με περισσότερη ισχύ και δυνατότητες. Η κατηγορία αυτή δεν είναι μόνο η ιδανική για το ξεκίνημα της οδήγησης σε πίστα από οδηγούς με μικρή εμπειρία αλλά και λόγου κόστους οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν να χαρούν όλα τα χαρακτηριστικά που αυτές προσφέρουν.

Ξεκινώντας το Σάββατο που είχε καλό καιρό πρώτα με την R7 που φορούσε τα εξαιρετικά ελαστικά Continental Contisport Attack 4 διαστάσεων 120/70 ZR 17 εμπρός και 180/55 ZR 17 πίσω, άρχισα να κάνω τους πρώτους γύρους και χωρίς προσωπικά να έχω πολύ εμπειρία, πολύ εύκολα ακούμπησαν τα γόνατα στην άσφαλτο στις κλειστές στροφές ενώ και στις πιο ανοιχτές ήταν πολύ κοντά δείχνοντας το πόσο φιλική και σταθερή είναι για να κινείται σε γρήγορους ρυθμούς. Η Yamaha R7 έχει έναν δικύλινδρο κινητήρα 689 κ.εκ. με ισχύ 73.4 ίππων στις 8,750 σ.α.λ., μέγιστη ροπή 67 Nm στις 6,500 σ.α.λ. και με βάρος γεμάτη στα 188 κιλά. Kινείται με ευελιξία χωρίς να δείχνει αδύναμη, έχοντας άμεση απόκριση στο γκάζι και ροπή από χαμηλά. Oi μάζες της είναι συγκεντρωμένες στο κέντρο και σε αυτό συμβάλει το στενό πλαίσιο αλλά και το ψαλίδι πίσω με το οριζόντιο ρυθμιζόμενο αμορτισέρ που συνδυάζεται με μοχλικό σύστημα για καλύτερη λειτουργία. Το ρυθμιζόμενο εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι της KYB συμβάλει στη σταθερότητα και στο σωστό φρενάρισμα με τα φρένα να είναι και αυτά αποτελεσματικά. Κατά το φρενάρισμα στα κατεβάσματα ταχυτήτων ο συμπλέκτης με το σύστημα A&S αναλαμβάνει να διατηρεί το φρενάρισμα του πίσω τροχού σταθερό, ελέγχοντας την ολίσθηση του συμπλέκτη προς όφελος της πρόσφυσης του ελαστικού. Όλα τα παραπάνω συντελούν στην ευελιξία και τη σταθερότητα, ενώ και η θέση οδήγησης είναι ευνοϊκή για εύκολη τοποθέτηση του σώματος στις στροφές με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται εύκολη υπόθεση. Η μεγάλη ροπή επιτρέπει στις εξόδους των στροφών να ανοίγει λίγο η τροχιά της μοτοσυκλέτας αλλά χωρίς φόβο να γλιστρήσει ή να ανοιχτεί πολύ. Αυτή η συμπεριφορά είναι η ιδανική για τον λιγότερο έμπειρο αναβάτη καθώς δεν φοβίζει και του δίνει σιγουριά να κινηθεί στην ιδανική γραμμή, ενώ και ο πιο έμπειρος δεν θα δυσαρεστηθεί από έλλειψη δύναμης και ταχύτητας εξόδου από τις στροφές.

Η Aprilia RS 660 Extrema απευθύνεται και αυτή σε οδηγούς με λιγότερη εμπειρία και έχει την ιδανική σχέση βάρους και ισχύος, τόσο για τον μη έμπειρο οδηγό όσο και για τον έμπειρο, ο οποίος θα κινηθεί και πιο γρήγορα με αυτήν. Ο κινητήρας της RS 660 προέρχεται απευθείας από το MotoGP και αυτό με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Έχοντας τη σχεδίαση του πανίσχυρου κινητήρα του MotoGP η Aprilia με μικρές αλλαγές χωρίς να αλλάξει τα δεδομένα περνάει στην παραγωγή του κινητήρα της RSV4 με μικρότερο κόστος και με ακόμα μικρότερο κόστος χρησιμοποιεί τους δύο μόνο κυλίνδρους αυτού του κινητήρα για να παράγει τον δικύλινδρο της RS 660. Η απόδοση του για 659 κ.εκ. είναι 100 ίπποι στις 10,500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 67 Nm στις 8,500 σ.α.λ., ενώ το βάρος της γεμάτη είναι μόλις 180 κιλά, καθώς η έκδοση Extrema είναι 3 κιλά πιο ελαφριά από τις άλλες εκδόσεις με την εξάτμιση της SC, την καρίνα και το μπροστινό φτερό να είναι από ανθρακονήματα κάτι που ανεβάζει και την τιμή της. Το πλαίσιο, ο κινητήρας, το ρυθμιζόμενο πιρούνι της KYB και το πίσω ρυθμιζόμενο ψαλίδι χωρίς μοχλικό σύστημα στο πίσω αμορτισέρ, συμβάλουν στην ευελιξία και τη συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο, ενώ ιδιαίτερα γύρω από ένα νοητό άξονα περιστροφής διαμήκους της μοτοσυκλέτας, η μάζα είναι μικρή και συγκεντρωμένη λίγο καλύτερα από την R7, με αποτελέσματα που φαίνονται στην πράξη. Η RS 660 αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα και λίγο καλύτερα από την R7 και αυτό είναι το ζητούμενο σε αυτές τις μοτοσυκλέτες για να είναι ευκολοδήγητες και να συγχωρούν τα μικρά λάθη που μπορεί να κάνουν οι άπειροι οδηγοί. Για τους έμπειρους η ευχαρίστηση της ευελιξίας είναι αυτό που αναζητούν σε μία Supersport μοτοσυκλέτα. Οδηγώντας λίγους γύρους το Σάββατο την RS 660 με τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 ZR 17 μπροστά και 180/55 ZR 17 πίσω, η αίσθηση της ευελιξίας σε συνδυασμό με την περισσότερη ισχύ, τη μεγαλύτερη ευκολία χειρισμών και χάρις στο Aprilia Quick Shift στις αλλαγές ταχυτήτων και τα καλύτερα φρένα που απαιτούσαν λιγότερη δύναμη, γρήγορα έδωσαν την υπεροχή στο σύνολο της απόδοσης και της γενικής αίσθησης. Η θέση οδήγησης της RS 660 που είναι λιγότερο επιθετική από αυτήν της R7, είναι κάτι που βολεύει, για περισσότερη άνεση και λιγότερη κούραση μετά από πολλούς γύρους, αλλά σίγουρα είναι λιγότερο “αγωνιστική” από αυτήν της R7. 

Την επόμενη μέρα ο καιρός με την εμφάνιση της βροχής μείωσε τις διαθέσιμες ώρες για οδήγηση, αλλά προς το μεσημέρι με μικρά ανοίγματα και μικρές περιόδους να είναι στεγνή η πίστα, έγιναν τελικά δοκιμές και μάλιστα με πολύ ενδιαφέρον για τη συμπεριφορά των δύο μοτοσυκλετών. Η ιδανική γραμμή αρχικά στέγνωσε γρήγορα και για αρκετούς γύρους παρέμενε στεγνή βοηθώντας στην επίτευξη καλών χρόνων με την RS 660 που οδήγησα αρχικά και με την βοήθεια των ηλεκτρονικών, αλλά και την καταγραφή χρόνων και γωνιών πλαγιάσματος, βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο η οδήγηση ώστε να μειώνονται οι χρόνοι γύρων αποτελεσματικά. Στη συνέχεια κάποιες σταγόνες έπεφταν και έμεναν αραιά επάνω στην επιφάνεια της ασφάλτου η οποία προσέφερε γενικά πολύ καλό κράτημα και με τις σταγόνες αυτές δεν έχανε την πρόσφυσή της σε μεγάλο ποσοστό όπως θα συνέβαινε έξω στους δρόμους κακής ποιότητας. Με την πίεση για να κατέβουν οι χρόνοι έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες είχε ενδιαφέρον το πώς η ηλεκτρονική διαχείριση της πρόσφυσης δούλευε και πρόσφερε τη χαρά μικρών ολισθήσεων του πίσω ελαστικού στις εξόδους των στροφών δείχνοντας ότι και η ισχύς της RS 660 είναι αρκετή για το λίγο βάρος της μοτοσυκλέτας. Περνώντας αργότερα στην οδήγηση της R7 η οποία δεν είχε ηλεκτρονικό έλεγχο της πρόσφυσης και με τις σταγόνες που ήταν αυξημένες δείχνοντας πυκνές πλέον επάνω στην άσφαλτο, η πίεση για χρόνους και πολύ πλάγιασμα σταμάτησε, αλλά η οδήγηση συνεχίστηκε με τη σιγουριά της ροπής του κινητήρα και της άμεσης απόκρισης στο γκάζι να βοηθά στην πολύ καλή αίσθηση του συνόλου. Η σταθερότητα και η ευελιξία βοήθησαν επίσης. Όσο οι σταγόνες ήταν σε αυτή τη συνθήκη, στο άνοιγμα του γκαζιού δεν υπήρχε φόβος να γλιστρήσει απότομα ο πίσω τροχός, γιατί ο κινητήρας με τη μεγάλη ροπή και το ακανόνιστο διάστημα ανάφλεξης που προσφέρει ο στροφαλοφόρος των 270 μοιρών, συντελούσαν στην ομαλή διαχείριση της πρόσφυσης του ελαστικού. Αργότερα με τη βροχή πλέον να είναι πυκνή συνέβη και ένα μικρό γλίστρημα τελικά στον πίσω τροχό το οποίο σίγουρα με ηλεκτρονική διαχείριση θα ήταν πιο ομαλό αλλά και πάλι από τη στιγμή που επικρατούν αυτές οι συνθήκες η μηχανική λειτουργία όλων των παραπάνω είναι εντυπωσιακή.

Η σύγκριση αυτών των δύο μοτοσυκλετών έχει σκοπό την ανάδειξη όλων των χαρακτηριστικών εκείνων που περιμένει κυρίως ο νεοεισερχόμενος στην πίστα αναβάτης να βρει με τις διαφορές να είναι αντίστοιχες των τιμών αγοράς.

Η οδήγησή τους είναι συναρπαστική και κοντά σε αυτήν των μεγαλύτερων Supersport με την ευελιξία και τις καλές επιδόσεις λόγω μικρού βάρους να δίνουν συνολικά ευχαρίστηση στην πίστα. Πολύ ροπή για την R7 η οποία καλύπτει την περιορισμένη ισχύ, πολύ ροπή και για την RS 660 με ισχύ υψηλότερα και διάρκεια στην επιτάχυνση, εξαιρετικά τα πλαίσιά τους και οι αναρτήσεις, δυνατά φρένα, Quick Shift για την RS 660 και προαιρετικά για την R7 μόνο για τα ανεβάσματα ταχυτήτων, είναι τα χαρακτηριστικά που θέλει όποιος βρίσκεται εντός πίστας και αναζητά τη γρήγορη οδήγηση χωρίς άγχος και φόβο για λάθη. Κατάλληλες όχι μόνο για τους λιγότερο έμπειρους αλλά και για τους έμπειρους που θέλουν οικονομικά να αγοράσουν μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να ανεβάσει σφυγμούς κατεβάζοντας χρόνους. Η Yamaha R7 με χαμηλότερο κόστος στα 9,890€, προσφέρει οριακά ότι χρειάζεται και ο πιο έμπειρος αναβάτης ενώ η Aprilia RS 660 Extrema με κόστος 13,790€ ακόμα και στη βασική έκδοση (11,890€) με τη μικρότερη διαφορά τιμής είναι πλήρης και μπορεί να κερδίσει και τον έμπειρο αναβάτη με όλα τα χαρακτηριστικά που διαθέτει.

 

 

ARPILIA RS 660 EXTREMA

YAMAHA R7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Δικύλινδρος εν σειρά, με εναλλάκτη θερμότητας ψυκτικού υγρού-λαδιού, 2ΕΕΚ (DOHC) με αθόρυβη καδένα στη δεξιά πλευρά,τετραβάλβιδος. 

Δικύλινδρος εν σειρά, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος

ΚΥΒΙΣΜΟΣ

659 cc 

689cc

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

81 x 63.93 mm 

80.0 x 68.6 mm 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

13.5:1

11.5:1

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ

100 hp στις 10,500 σ.α.λ. 

73.4  hp στις 8,750 σ.α.λ. 

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ

 67.0 Nm (6.83 kgm) στις 8,500 σ.α.λ.

67.0 Nm (6.8 kgm) στις 6,500 σ.α.λ. 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κιβώτιο 6 σχέσεων με Aprilia Quick Shift (AQS) σε ανέβασμα και κατέβασμα 

Μόνιμης εμπλοκής, 6 ταχυτήτων 

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης με μηχανικό σύστημα περιορισμένης ολίσθησης 

Υγρός πολύδισκος με σύστημα περιορισμένης ολίσθησης Assist & Slipper (A&S) 

ΠΛΑΙΣΙΟ

Δυο δοκών αλουμινίου με αφαιρούμενο υποπλαίσιο στήριξης σέλας 

Περιμετρικό πλαίσιο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ

Ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 120 mm

Ανεστραμμένο πιρούνι με διαδρομή 130 mm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ

Ασύμμετρο ψαλίδι με διαδρομή 130 mm

Ψαλίδι με μοχλικό και διαδρομή 130 mm

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ

Δυο δίσκοι Ø320 mm

Δυο δίσκοι Ø298 mm 

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ

Μονός δίσκος Ø220 mm

Μονός δίσκος Ø245 mm 

ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΕΜΠΡΟΣ

120/70ZR17 Tubeless

120/70ZR17 Tubeless 

ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΠΙΣΩ

180/55ZR17 Tubeless

180/55ZR17 Tubeless 

ΒΑΡΟΣ ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ

180 kg

188 kg

 

Επόμενο άρθρο »

H Triumph παρουσίασε τις νέες, Entry Level, Speed 400 & Scrambler 400 X

« Προηγούμενο άρθρο

Τo νέο Urban Adventure Scooter ADX 125 της SYM ήρθε και ανακοινώθηκε η τιμή του

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ