• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πόσα λεφτά δίνει η Dorna
Στα εργοστάσια και στις ομάδες του Πρωταθλήματος
Νέα 09/07/2023 - 20:19

Οι έξι τρέχουσες δορυφορικές ομάδες MotoGP (Gresini, Mooney VR46, Tech3, LCR, Pramac και RNF) υπέγραψαν νέες πενταετείς συμφωνίες με την Dorna Sports SL κατά τη διάρκεια της σεζόν 2021.

Η Dorna επιδοτούσε κάθε δορυφορική ομάδα MotoGP με δύο αναβάτες μέχρι το τέλος του 2021 με ετήσιες επιχορηγήσεις 6,5 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό περιλαμβάνει πληρωμές από την IRTA (τέλη εισόδου, έξοδα, ναύλα, μπόνους), η οποία τροφοδοτείται επίσης από τη Dorna.

Όταν ένας κατασκευαστής MotoGP προμηθεύσει μια δορυφορική ομάδα με μοτοσυκλέτες με επιτόκιο μίσθωσης 2,2 εκατομμυρίων, η Dorna θα ανταμείψει το εργοστάσιο με ένα επιπλέον εκατομμύριο για κάθε μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, αυτά τα ποσά ισχύουν μόνο για μία δορυφορική ομάδα. Έτσι, η Ducati λαμβάνει αυτή την επιχορήγηση μόνο για την ομάδα της Prima Pramac.


Μόνο τέσσερις από τους έξι κατασκευαστές έλαβαν χρήματα από τη Dorna μέχρι το τέλος του 2021, επειδή η Suzuki δεν είχε δορυφορική ομάδα και η Aprilia είχε μια κοινοπραξία με την Gresini Racing για επτά χρόνια από το 2017 έως το τέλος του 2021. 

Η Gresini Racing μάλλον έδωσε τα 6,5 εκατομμύρια στην Aprilia επειδή το εργοστάσιο πλήρωσε για το υλικό, την ανάπτυξη, τις αμοιβές οδηγών και τους μηχανικούς. Για την περίοδο των πέντε ετών από το 2022 έως το τέλος του 2026, η Aprilia Racing θα έχει δύο δορυφορικές μοτοσυκλέτες για πρώτη φορά από το 2004.

Δεδομένου ότι το συμβόλαιο που υπέγραψαν οι ομάδες επιτρέπει 22 αντί για 20 Grand Prix, οι επιχορηγήσεις της Dorna έχουν αυξηθεί σε περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Το ακριβές ποσό εξαρτάται από τον αριθμό των Grand Prix.


Κάθε εργοστάσιο MotoGP που δεν έχει δορυφορική ομάδα λαμβάνει 500.000 ευρώ - αυτό συνέβη για τη Yamaha για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν. Αυτό το μισό εκατομμύριο καταβλήθηκε στην KTM το 2017 και το 2018. 


Συνολικά, η Dorna μοιράζει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ στα εργοστάσια και τις ομάδες στις τρεις κατηγορίες Grand Prix. Συγκρίνοντας με την Formula 1, εκεί περίπου 950 εκατομμύρια δολάρια καταβάλλονται στις ομάδες κάθε χρόνο, επειδή τα έσοδα από τηλεοπτικά συμβόλαια, αμοιβές φιλοξενίας από τους διοργανωτές GP, διαφημίσεις και ούτω καθεξής είναι πολλαπλάσια.

O Ezpeleta αύξησε επίσης τις οικονομικές επιχορηγήσεις για τις ομάδες στη Moto3 και στη Moto2 για την περίοδο 2022 έως 2026, επειδή αυτά τα ποσά είχαν παγώσει για αρκετά χρόνια. Κυμαίνονταν από 180.000 έως 230.000 ευρώ ετησίως - ανάλογα με την επιτυχία.

Η Dorna επιδοτεί επίσης τους κινητήρες της Moto2 και τη μονάδα ECU για τις δύο μικρές κατηγορίες. Οι ομάδες χρεώνονται μόνο 20.000 ευρώ ανά οδηγό ετησίως για τους τρικύλινδρους κινητήρες Triumph 765 κ.εκ.

Η IRTA και η Dorna επιβαρύνονται επίσης με τα έξοδα για το πακέτο κινητήρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto3, τα οποία είναι 60.000 ευρώ ανά οδηγό (επιτρέπονται το πολύ 6 κινητήρες ανά οδηγό και σεζόν).

Επόμενο άρθρο »

Pirelli SC0 μπροστά και το νέο SCQ πίσω για τον αγώνα στην Imola

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Rossi αναφέρει πότε πήρε την απόφαση να αποσυρθεί

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ