• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP, τέλος της διαμάχης για τα όρια της πίστας
Νέα κερμπ σε Misano και Jerez
Νέα 28/08/2023 - 12:21

Ονομάζονται Misano 200N και έχουν αρνητικό κάμπερ -50 χλστ στο τελευταίο άκρο τους πριν τα όρια της πίστας, ακριβώς εκεί που χρειάζεται ώστε οι αναβάτες να μην ξεπερνούν αυτά τα όρια

Οι διαφωνίες για την είσοδο στο πράσινο θα μπορούσαν να έχουν τέλος σύντομα, όπως και οι ποινές μεγαλύτερου γύρου (Long Lap Penalty) που δίνονται πολύ συχνά τελευταία. Ή έτσι φαίνεται, αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες που εμφανίστηκαν στα tweets στο προφίλ του συνάδελφου μας Simon Patterson και δείχνει τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στην πίστα της Jerez όπου εγκαθιστούν τα νέα κερμπ που έχουν εγκριθεί από την FIM.

Από τις εικόνες φαίνεται ότι τα νέα κερμπ έχουν οδοντωτό προφίλ σαν αυτά που υπήρχαν το '70, με σχήμα που να αποθαρρύνει τις εξορμήσεις στο πλάι της πίστας εκτός και αν θεωρούμε δεδομένο, εκτός από την απώλεια πρόσφυσης, και τον κίνδυνο τυχόν απώλειας σφραγίσματος των δοντιών!

Στην πραγματικότητα, οι πρώτες εικόνες των υπό κατασκευή κερπμ είναι παραπλανητικές γιατί στα σχέδια που έχουν εγκριθεί από το FIM (και από την F1) στη σχεδίασή τους που οριοθετεί την άσφαλτο δείχνουν να έχουν αρνητικό κύρτωμα -50 χιλιοστά στο άκρο τους λίγο διαφορετικό. Αυτός ο σχεδιασμός συμβάλει στο να αποτρέπει την επίτευξη καλού κρατήματος σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου της πίστας, πριν το πράσινο (είτε γρασίδι είτε βαμμένη άσφαλτο), όπου η πρόσφυση του ελαστικού μειώνεται λόγω αυτής της αρνητικής κλίσης. Είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβάλουν ουσιαστικά στο να μην πραγματοποιούνται ανοίγματα της αγωνιστικής γραμμής μέχρι εκείνο το σημείο, ενώ επίσης συμβάλουν στο να «σηκώσει» πλέον ο αναβάτης λίγο τη μοτοσυκλέτα πριν βρεθεί εκτός πίστας και ίσως να γλιτώσει μία πτώση αν μετά υπάρχει βαμμένη άσφαλτος με λιγότερη πρόσφυση.

Όπως και αν φαίνεται εκ πρώτης όψεως, εξαιρουμένου του χόρτου, που είναι εξαιρετικά γλιστερό ειδικά σε περίπτωση βροχής ή του χαλικιού, αυτή θα πρέπει να είναι η καλύτερη λύση για να αποφευχθεί η βροχή των ποινών (με τις σχετικές αντιπαραθέσεις) που έχουμε δει τον τελευταίο καιρό. Τα επίμαχα κέρμπ είναι επίπεδα με αρνητική γωνία και η ανύψωση στο πλάι είναι σταδιακή. 

Έχουν επίσης ένα όνομα: Ονομάζονται Misano 200N επειδή το πρώτο σιρκουί που συμφωνήθηκε να γίνει μία πρώτη δοκιμή είναι το Misano όπου τοποθετήθηκαν στην 7η στροφή και στην τελευταία. Θα τα δούμε λοιπόν σύντομα σε δράση και επειδή εκτός από το GP στο Misano στις 10 Σεπτεμβρίου, ο τελευταίος Αγώνας Superbike θα πραγματοποιηθεί στην Jerez στις 29 Οκτωβρίου, όπου θα είναι επίσης τοποθετημένα τα ίδια κερμπ.

Με αυτή την ευκαιρία θα έχουμε την πρώτη εντύπωση από τους αναβάτες που θα μπορέσουν να περάσουν από πάνω τους επίτηδες για να ελέγξουν τις συνθήκες πρόσφυσης και να καταλάβουν αν... αξίζει να καταλήγουνε πάνω τους ή όχι. Στο μεταξύ, ελπίζουμε να έχουμε καλύτερες φωτογραφίες που θα μας επιτρέψουν να κατανοήσουμε την πραγματική κατασκευή των νέων... υπερβολικά αποτρεπτικών κέρμπ για το άνοιγμα της τροχιάς και της ιδανικής αγωνιστικής γραμμής.

Όσο τα κερμπ θα είναι ομαλά και χωρίς έναν τέτοιο σχεδιασμό, οι οδηγοί θα τα χρησιμοποιούν, ως προέκταση της πίστας, με αποτέλεσμα η αντιπαράθεση για το πάτημα εκτός των ορίων τους να συνεχίζεται.

 

Επόμενο άρθρο »

Dall'Igna: «Πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητα, αλλά όχι τόσο πολύ»

« Προηγούμενο άρθρο

Τραγωδία στο Mugello: νεκρός 52χρονος σε Αγώνα Ερασιτεχνών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ