• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dall'Igna: «Πρέπει να μειώσουμε την ταχύτητα, αλλά όχι τόσο πολύ»
Κίνδυνος η ταχύτητα των WSBK!!!
Νέα 29/08/2023 - 09:20

«Αυτή τη στιγμή, οι μοτοσυκλέτες του MotoGP είναι κατά μέσο όρο τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα πιο γρήγορες από αυτές του WSBK. Επομένως, έχουμε ένα συγκεκριμένο περιθώριο για να μειώσουμε την ισχύ, αλλά είναι περιορισμένο. Μπορούμε να αυξήσουμε τους χρόνους του γύρου στο MotoGP κατά ένα δευτερόλεπτο, αλλά όχι περισσότερο».

Έχει αναφερθεί στο παρελθόν ότι για το 2026 η MSMA συζητάει για μείωση του κυβισμού των μοτοσυκλετών του MotoGP από 1000 σε μόλις 850cc. Ο Gigi Dall’Igna εξήγησε στο Speedweek τι συμβαίνει επειδή υπάρχουν πολλά θέματα προς συζήτηση και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συμφωνία, ούτε για τον κυβισμό του κινητήρα, ούτε για την αεροδυναμική ή τα διάφορα συστήματα που επιτρέπουν το κατέβασμα της μοτοσυκλέτας στις ευθείες.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι για κάποιο χρονικό διάστημα το πνεύμα εντός της επιτροπής που συγκεντρώνει τους κατασκευαστές κάθε άλλο παρά χαλαρό ήταν.

Θυμόμαστε τη διαμάχη με το αμφιλεγόμενο φτερό σε σχήμα κουταλιού στον πίσω τροχό με διπλό πτερύγιο που έφερε στο Κατάρ η Ducati το 2019. Η Honda, η Aprilia, η Suzuki και η KTM αντιτάχθηκαν, αλλά όταν ο Dall’Igna εξήγησε ότι χρησιμοποιήθηκε απλώς για την ψύξη του πίσω ελαστικού, δεν κατάφεραν να το απαγορεύσουν.

Οι ανταγωνιστές της Ducati είχαν καλύτερη τύχη καθώς απαγόρευσαν το μπροστινό σύστημα χαμηλώματος για το 2023, το οποίο τώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο στην εκκίνηση. Μια απόφαση, πρέπει να πούμε, που έλαβε ο Carmelo Ezpeleta, ο οποίος έχει πάντα τον τελευταίο λόγο. Και αυτή τη στιγμή θέλει να μειώσει περαιτέρω το κόστος και την τελική ταχύτητα των πρωτοτύπων που πλέον ξεπερνούν τα 360 km/h σε ορισμένες πίστες.

Όσο για τη μείωση του κυβισμού του κινητήρα από τα 1000 στα 850 κ.εκ. «Τρία και μισό στα πέντε εργοστάσια είναι υπέρ, ένα και μισό κατά» αποκάλυψε ο Gigi, του οποίου η εξαιρετική Desmosedici κέρδισε δώδεκα από τους είκοσι Αγώνες MotoGP το 2022 και οκτώ στους δέκα ήδη το 2023 - με τη Ducati να έχει ασκήσει μεγάλη πίεση για να έχει 850cc.

Η KTM δεν αντιτίθεται αυστηρά στα 850cc, ειδικά επειδή το ρεκόρ τελικής ταχύτητας του Brad Binder με την KTM είναι 366.1 km/h. Αλλά οι Αυστριακοί έχουν αντιταχθεί μέχρι στιγμής στη μείωση της χωρητικότητας του κινητήρα, πιθανώς και για να ασκήσουν πίεση προκειμένου να αποκτήσουν πρόσθετες θέσεις MotoGP από την Dorna.

Η Aprilia, από την άλλη, είναι κατηγορηματικά αντίθετη. Ο Massimo Rivola υποστηρίζει ότι η ισχύς του κινητήρα μπορεί να μειωθεί με λιγότερη προσπάθεια χάρη στη μικρότερη επιτρεπόμενη μέγιστη διάμετρο εμβόλων και του βιοκαύσιμου που θα εισαχθεί το 2027.

«Είναι αλήθεια ότι τα 850cc είναι ένας εξωγήινος κινητήρας, δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου μοτοσυκλέτες παραγωγής αυτού του κυβισμού - παραδέχτηκε ο Dall’Igna - Αλλά στο MotoGP κατασκευάζουμε πρωτότυπα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και η τελική ταχύτητα θα μας δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον, αν δεν κάνουμε κάτι γι' αυτό. Η ταχύτητα είναι ήδη πολύ υψηλή. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι νέες ρυθμίσεις θα ισχύουν μέχρι το τέλος του 2031, για άλλα οκτώ χρόνια. Αν συνεχίσουμε με 1000 cc μέχρι τότε και ανεβάζουμε ταχύτητα κάθε χρόνο, θα έχουμε προβλήματα».

Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος οι άλλοι κατασκευαστές να ζητήσουν σε αντάλλαγμα τη μείωση ή και κατάργηση της αεροδυναμικής, με τη δικαιολογία ότι την έχουν όλοι, οπότε θα μπορούσε να υπάρξει μια συνολική ισοπέδωση.

«Τότε θα πρέπει επίσης να αφαιρέσουμε όλα τα φτερά από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στην Formula 1, γιατί τα έχουν όλοι – δήλωσε ο νούμερο ένα της Ducati Corse απορρίπτοντας την ένσταση. Είναι ένα επιχείρημα με το οποίο δεν συμφωνώ. Τα φτερά αυξάνουν την ασφάλεια στο MotoGP. Ποια είναι η πιο προβληματική φάση κατά τον έλεγχο μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας; Όταν ο μπροστινός τροχός δεν έχει επαφή με το έδαφος!».

Το θέμα της αύξησης των αναταράξεων όταν ακολουθεί ο αναβάτης τον αντίπαλο δεν πείθει τον Gigi.

«Είχαμε επίσης αυτή την αναταραχή στο παρελθόν όταν δεν υπήρχαν πτερύγια. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να μειώσουμε λίγο την ταχύτητα των μοτοσυκλετών για λόγους ασφαλείας. Αυτή είναι μια δέσμευση, νομίζω. Αλλά δεν πρέπει να εστιάσουμε πολύ στους χρόνους του γύρου, διαφορετικά τα τετρακύλινδρα Superbike 1000cc θα είναι πιο γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, οι μοτοσυκλέτες του MotoGP είναι κατά μέσο όρο τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτερες. Επομένως, έχουμε κάποιο περιθώριο να μειώσουμε την ισχύ, αλλά είναι περιορισμένο. Μπορούμε να αυξήσουμε τους χρόνους γύρων στο MotoGP κατά ένα δευτερόλεπτο, αλλά όχι περισσότερο».

Ο Dall’Igna είναι επίσης κατά της χρήσης ελαστικών με μικρότερη απόδοση.

«Είμαι αντίθετος γιατί τα ελαστικά είναι σημαντικό μέρος της ασφάλειας».

 

Επόμενο άρθρο »

Τραγωδία με δύο νεκρούς σε Αγώνα στην Βραζιλία

« Προηγούμενο άρθρο

MotoGP, τέλος της διαμάχης για τα όρια της πίστας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ