• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Showa και Nissin μαζί: Μια νέα εποχή για την απόδοση στο φρενάρισμα
Νέα Αγοράς 28/12/2024 - 13:59

Στη φετινή EICMA, η Hitachi Astemo – ηγέτης στην κατασκευή ανταλλακτικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών – παρουσίασε μια πρωτοποριακή δαγκάνα μπροστινού φρένου ”Fork Integrated Brake Caliper”. Αυτή η μοναδική ιδέα, που δημιουργήθηκε μέσω μιας συλλογικής προσπάθειας μεταξύ Showa και Nissin, παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση στον “λειτουργικό συντονισμένο σχεδιασμό”, όπου το πιρούνι και η δαγκάνα συγχωνεύονται απρόσκοπτα.

Η Hitachi Astemo, που ιδρύθηκε από τη συγχώνευση των Keihin, Showa και Nissin Kogyo, έχει επεκτείνει την τεχνογνωσία της για να συμπεριλάβει εξαρτήματα κινητήρα, φρένων και ηλεκτρονικά χειριστήρια, καθιστώντας την έναν εξέχοντα παγκόσμιο κατασκευαστή. Η συνεργασία αυτή είναι μια κοινοπραξία των μεγάλων κατασκευαστών Hitachi και Honda, με τον συνδυασμό αυτό να δίνει τη δυνατότητα για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων συστημάτων ασφαλείας των οχημάτων.

Το κεντρικό στοιχείο αυτής της νέας ιδέας είναι μια ασυνήθιστη δαγκάνα φρένων που σχεδιάστηκε με κοινή προσπάθεια της Showa, γνωστής για τα συστήματα ανάρτησης, και της Nissin, μια εταιρία ειδική στα φρένα. Αυτό το μοντέλο ενσωματώνει τον μπροστινό άξονα του πιρουνιού και τη δαγκάνα του φρένου, αυξάνοντας την περιοχή επαφής μεταξύ της βάσης του άξονα του πιρουνιού και της δαγκάνας κατά 30%. Αυτή η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ενισχύει την απαγωγή θερμότητας. Η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής ενισχύει τη διάχυση θερμότητας, ψύχοντας αποτελεσματικά το σύστημα πέδησης μεταφέροντας θερμότητα στο μπροστινό πιρούνι και μειώνοντας τη μέση θερμοκρασία της δαγκάνας κατά 5%.

Η ενιαία κατασκευή χωρίς βίδες στην ενσωμάτωση της δαγκάνας στο πιρούνι, μεταφέρει τις δυνάμεις της δαγκάνας έχοντας μειωμένο βάρος. Αυτό το ξεχωριστό πλεονέκτημα αυτού του σχεδίου με τη μείωση του βάρους, είναι μια νέα επανάσταση μετά από τη σημερινή ακτινική διάταξη των δαγκάνων με βίδες, η οποία μείωσε σημαντικά το βάρος από τις προηγούμενες διατάξεις όπου οι βίδες προσάρτησής της ήταν αξονικές.

Με τη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού και τη μείωση της ανάγκης για πρόσθετα εξαρτήματα στερέωσης, το μη αναρτημένο βάρος έχει μειωθεί κατά 200 γραμμάρια. Αυτή η βελτίωση όχι μόνο μειώνει το φορτίο αλλά και εξασφαλίζει επαρκή ακαμψία. Η δαγκάνα διαθέτει πολλαπλά πτερύγια για αύξηση της απαγωγής θερμότητας χωρίς να διακυβεύεται η ακαμψία, καθιστώντας την μια συναρπαστική καινοτομία στην τεχνολογία πέδησης.

Η Showa και Nissin, δουλεύοντας στενά και κατανοώντας τις αμοιβαίες λειτουργικές ανάγκες, έχουν δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό που ανυψώνει την απόδοση σε νέα επίπεδα. Η κοινή ανάλυση των δεδομένων και ο βέλτιστος σχεδιασμός των εξαρτημάτων των φρένων έχει οδηγήσει σε ένα χαρακτηριστικό νέο σχήμα δαγκάνας που μεγιστοποιεί την απόδοση διατηρώντας παράλληλα την ακαμψία.
 

Αισθητική και απόδοση: Ο σχεδιασμός ενσωματώνει τέλεια τα λειτουργικά στοιχεία, με αποτέλεσμα ένα οπτικό ελκυστικό και υψηλής απόδοσης προϊόν. Η προσέγγιση Armonized Function Design επέτρεψε την ανάπτυξη ενός προϊόντος που ευνοεί κάθε γραμμάριο, εξαλείφοντας τα περιττά εξαρτήματα στερέωσης και βελτιστοποιώντας τη δομή συναρμολόγησης. Αυτό οδήγησε σε μείωση βάρους και αυξημένη περιοχή επαφής μεταξύ της στήριξης του άξονα της ανάρτησης και σε συνδυασμό με την προσθήκη πτερυγίων εξασφαλίζουν σταθερή απόδοση πέδησης, διαχύνοντας αποτελεσματικά τη θερμότητα από τις δαγκάνες φρένων μέσω της επιφάνειας στήριξης του άξονα.

Η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια στο σχεδιασμό εξασφαλίζει ότι τα τακάκια των φρένων που ενσωματώνονται στη δαγκάνα συμβάλλουν στα χαρακτηριστικά μείωσης βάρους και μεταφοράς θερμότητας και είναι άμεσα εμφανή. Αυτός ο αρμονικός σχεδιασμός ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την αισθητική και τις επιδόσεις των σύγχρονων σπορ και αγωνιστικών μοτοσυκλετών.

 

Επόμενο άρθρο »

Κρίση KTM: επιτέλους καλά νέα από την Pierer Mobility!

« Προηγούμενο άρθρο

Κυκλοφόρησε το 122ο τεύχος του MOTOGP WORLD 

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ