• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κρίση KTM: επιτέλους καλά νέα από την Pierer Mobility!
Νέα Αγοράς 29/12/2024 - 18:08

Του Günther Wiesinger για το GΡone.com
Απόδοση/σχόλια: Δημήτρης Διατσίδης

 

Η κρίση στην ΚΤΜ και ειδικά στην εταιρία Pierer Mobility AG, της οποίας το 74.94%κατέχει η εταιρία Pierer Bajaj AG, στην οποία η Pierer Industrie AG έχει το 50.1% και το 49.9% οι Ινδοί, συνεχίζεται και ο Stefan Pierer ο ιδιοκτήτης της κύριας εταιρίας και μέτοχος 60 περίπου εταιριών ζορίζεται από τα επερχόμενα δικαστήρια που θα αποφανθούν τελικά μετά την τελική ακρόαση στις 25 Φεβρουαρίου του 2025, για το αν θα εγκρίνουν την αίτηση αναδιάρθρωσης της εταιρίας.
Ας δούμε το τι προκύπτει μετά τη συζήτηση που έγινε στις 20 Δεκεμβρίου και τα όσα έχουν ακολουθήσει έκτοτε.
Αρχικά ο διαχειριστής αφερεγγυότητας Peter Vogl δεν είναι αντίθετος με την έγκριση των σχεδίων της KTM για τη συνέχιση των πιο σημαντικών δραστηριοτήτων της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Stefan Pierer ο ίδιος σκοπεύει επίσης να συνεισφέρει προσωπικά στην αναδιάρθρωση πουλώντας ακίνητα και γη μέσω της Pierer Immoreal GmbH στο Βελς, μιας κτηματομεσιτικής εταιρίας της οποίας είναι ιδιοκτήτης.

Τους τελευταίους δύο μήνες, οι αρνητικές εξελίξεις έπεσαν βροχή για τους υπεύθυνους της KTM, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τους υπαλλήλους, τα μέλη των ομάδων, τους συνεργάτες, τους πιστωτές, τους πελάτες και τις τράπεζες δανειστές, σχεδόν κάθε μέρα.
Η ιστορία είναι ότι η τιμή της μετοχής κατέρρευσε, και στις 29 Νοεμβρίου 2024, η KTM AG (στο Ματιγχόφεν) και οι δύο θυγατρικές της, KTM Components GmbH (στο Μούντερφινγκ) και KTM Forschungs- und Entwicklungs-GmbH (Έρευνα και Ανάπτυξη) στο Ματιγχόφεν, αναγκάστηκαν να καταθέσουν αίτηση για διαδικασίες αφερεγγυότητας υπό δική τους ευθύνη, καθώς τα χρέη τους είχαν φτάσει τα 1.8 έως 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, αναφέρθηκε απόθεμα 130,000 αδιάθετων μοτοσυκλετών, καθώς η παραγωγή δεν μειώθηκε εγκαίρως παρά την αρνητική προοπτική.

Άλλες θυγατρικές επίσης έμειναν χωρίς χρήματα, και ο Αυστριακός κατασκευαστής μοτοσυκλετών αναγκάστηκε να πάρει την επώδυνη απόφαση να πουλήσει το 51.1% της μετοχής του στην Ιταλική πολυτελή μάρκα MV Agusta. Επιπλέον, δεν κατέστη δυνατή η καταβολή μισθών και δώρων Χριστουγέννων για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

Ωστόσο, από τις 19 Δεκεμβρίου, η τιμή της μετοχής της Pierer Mobility AG στο Χρηματιστήριο της Βιέννης έχει σχεδόν διπλασιαστεί, από 11.00 € σε 19.84 € σε μόλις λίγες ημέρες διαπραγμάτευσης. Η τιμή της μετοχής αυξήθηκε κατά 35% στη Βιέννη στις 20 Δεκεμβρίου, στη συνέχεια κατά 14.59% στις 23 Δεκεμβρίου και προχθές κατά το εντυπωσιακό 19.84%.

Οι επενδυτές και οι αγοραστές μετοχών φαίνεται να είναι πεπεισμένοι ότι η KTM AG θα ολοκληρώσει επιτυχώς τις διαδικασίες αφερεγγυότητας που έχουν προγραμματιστεί για τρεις μήνες υπό τη δική της ευθύνη. Τα ανακοινωμένα μέτρα μείωσης κόστους, το αυστηρό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, η μείωση του προσωπικού σε 3,700 υπαλλήλους και ο περιορισμός στην ετήσια παραγωγή 250,000 μοτοσυκλετών προορίζονται να αποτελέσουν μια βιώσιμη απάντηση στις μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.

Το γεγονός ότι η KTM AG κατέβαλε προχθές τους μισθούς του Δεκεμβρίου - αν και με καθυστέρηση - συνέβαλε επίσης στη βελτίωση του κλίματος.

Στη πρώτη συνάντηση των πιστωτών στις 20 Δεκεμβρίου, ανακοινώθηκε ότι τρεις επενδυτές σκοπεύουν να συνεισφέρουν συνολικά περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ στην αναδιάρθρωση, καθώς ο 68χρονος CEO Stefan Pierer αναζητά νέους συνεταίρους. Ο Ινδός μέτοχος με 48%, η Bajaj Auto, που κατασκευάζει την πλειονότητα των μοτοσυκλετών της Pierer Group έως 400 κ.εκ., θα κάνει τη δική του συνεισφορά για τη διάσωση της εταιρείας. Η Citigroup Global Markets Europe έχει αναλάβει την υποστήριξη του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών της Ευρώπης στη διαδικασία εύρεσης νέων επενδυτών. Ο Stefan Pierer ο ίδιος σκοπεύει επίσης να συνεισφέρει προσωπικά στην αναδιάρθρωση πουλώντας ακίνητα και γη μέσω της Pierer Immoreal GmbH στο Βελς. Αυτό ζητήθηκε ιδιαίτερα έντονα από μερικούς πολιτικούς και συνδικαλιστές στην Άνω Αυστρία.

Η βραχυπρόθεσμη χρηματοδοτική ανάγκη ανέρχεται σε περίπου 540 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό αντιστοιχεί στην ποσοστιαία συμμετοχή του 30% με την οποία οι πιστωτές (συμπεριλαμβανομένων 180 τραπεζών) θα αποζημιωθούν. Συνολικά, τα χρέη ανέρχονται σε 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τις πρώτες παρατηρήσεις, - όπως γράψαμε και στην εισαγωγή - ο διαχειριστής αφερεγγυότητας Peter Vogl δεν είναι αντίθετος με την έγκριση των σχεδίων της KTM για τη συνέχιση των πιο σημαντικών δραστηριοτήτων της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς η στρατηγική "Ready to Race" αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για τη μάρκα KTM και η δέσμευση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των θυγατρικών Husqvarna και GASGAS στον υψηλού επιπέδου αθλητισμό έχει ήδη μειωθεί ριζικά για το 2025. Η KTM έχει κερδίσει 13 Παγκόσμιους Τίτλους μοτοσυκλετών το 2024 – και συνολικά 348 από το 1974.

Η KTM AG τόνισε εκ νέου στις 20 Δεκεμβρίου ότι η συμμετοχή της στις Moto3, Moto2 και MotoGP θα συνεχιστεί όπως είχε προγραμματιστεί. Για το MotoGP, υπάρχουν συμβόλαια με την Dorna και τον ιδιοκτήτη της ομάδας Tech3, Herve Poncaral, έως το τέλος του 2026.

Οι Brd Binder και το υπερταλέντο Pedro Acosta είναι προγραμματισμένοι ως εργοστασιακοί αναβάτες για την Red Bull KTM Factory Team, ενώ οι Maverick Vinales και Enea Bastianini είναι υπό συμβόλαιο για την ομάδα Red Bull KTM Tech3.

Θετικά τα νέα λοιπόν και φαίνεται τελικά ότι θα βρεθεί η λύση, αφού στο θετικό κλίμα συμβάλουν αρκετοί παράγοντες, όπως η αγορά μετοχών από τον Maverick Vinales που δείχνει ότι πιστεύει στην επίλυση των προβλημάτων, αλλά και τις σοβαρές συζητήσεις του Lewis Hamilton για επένδυση στην αγωνιστική εταιρία Factory racing, που είναι μέρος του ομίλου και θα μπορούσε να βοηθήσει και οικονομικά όλον τον Όμιλο.

Εν αναμονή των εξελίξεων στις 24 Ιανουαρίου, όταν στη δεύτερη ακρόαση του δικαστηρίου με τους πιστωτές ο Pierer θα έχει να ανακοινώσει νέες προτάσεις μετά τις συνεχιζόμενες συζητήσεις με επενδυτές.
Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τη λίστα Forbes, o Stefan Pierer είναι ο #1804 δισεκατομμυριούχος με αποτίμηση 1.6 δις $ το 2023, μάλιστα κάνοντας το μεγάλο άλμα από το 2022 στο 2023 και σίγουρα θα υποχωρήσει σημαντικά στην κατάταξη τη στιγμή που θα κληθεί να ρευστοποιήσει μέρος της περιουσίας του ώστε να βγει από την κρίση η ΚΤΜ, την οποία θεωρεί “παιδί του”.

Επόμενο άρθρο »

Στην Καππαδοκία με ένα σκούτερ QJMOTOR ATR 125

« Προηγούμενο άρθρο

Showa και Nissin μαζί: Μια νέα εποχή για την απόδοση στο φρενάρισμα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ