• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Κρίση KTM: εγκρίθηκε μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου περίπου 50%
Νέα Αγοράς 29/01/2025 - 12:51

Επιμέλεια: Δημήτρης Διατσίδης
Αρχικό κείμενο: Günther Wiesinger για το Gpone.com

 

Εγκρίθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για την Pierer Mobility και ο Stephan Zöchling, CEO της Remus, διορίστηκε νέος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

Αυτό είναι το επόμενο σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία αναδιάρθρωσης της KTM AG και επιτεύχθηκε προχθές το πρωί κατά τη διάρκεια της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης στην Munderfing. Οι μέτοχοι ενέκριναν την αναγκαία αύξηση κεφαλαίου. Η συνεδρίαση κράτησε μόλις μία ώρα και είκοσι λεπτά. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της μητρικής εταιρείας της KTM, Pierer Mobility, έγιναν γνωστά: αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου και αύξηση του κεφαλαίου. Και τα δύο θέματα πήραν το πράσινο φως από τους μετόχους.

Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Josef Blazicek, υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του και ο Stephan Zöchling εντάχθηκε στο συμβούλιο. Ο Zöchling είναι συνιδιοκτήτης του επιτυχημένου και παγκοσμίως δραστηριοποιημένου κατασκευαστή συστημάτων εξάτμισης, Remus, και είναι επίσης CEO της Remus, καθιστώντας τον μακροχρόνιο επιχειρηματικό συνεργάτη της KTM. Το συμβούλιο θα αποφασίσει σε ξεχωριστή συνεδρία αν ο Zöchling θα επικυρώσει το να αναλάβει και τη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου.

Κατά τη διάρκεια της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, αποφασίστηκε επίσης η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της KTM AG. Για τον λόγο αυτό, θα εκδοθούν έως 16,898,267 νέες μετοχές χωρίς ονομαστική αξία. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 33,796,535 μετοχές της Pierer Mobility στο Χρηματιστήριο της Βιέννης. Η νέα έκδοση, επομένως, αντιστοιχεί σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου περίπου 50%.

Η τιμή της μετοχής τη Δευτέρα ήταν περίπου 18.20 ευρώ ανά μετοχή. Τον Ιανουάριο του 2025, οι μετοχές είχαν ήδη κερδίσει 14.20% στην αξία τους. Με τη σημερινή τιμή η αύξηση αυτή θα φέρει στα ταμία της εταιρίας περίπου 307 εκατομμύρια €.
Από την έναρξη της διαδικασίας πτώχευσης στις 29 Νοεμβρίου, ήταν σαφές ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία Pierer Mobility AG χρειάζεται φρέσκο χρήμα για τις επιχειρηματικές της μονάδες, προκειμένου να αναδομηθεί η KTM, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στην Ευρώπη. Ήταν ήδη σαφές τον Δεκέμβριο ότι απαιτούνται 540 έως 600 εκατομμύρια ευρώ για να επιτευχθεί ο στόχος του 30%. Αυτό το ποσό επρόκειτο να συγκεντρωθεί από υφιστάμενους μετόχους, όπως η Bajaj Auto και η CFMOTO, ενώ βρέθηκαν περίπου 20 άλλοι επενδυτές που εξέφρασαν ενδιαφέρον για την αναδιάρθρωση της KTM. Συνολικά, αναμενόταν νέο κεφάλαιο ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ την περασμένη εβδομάδα.

Ο διαχειριστής της αναδιάρθρωσης της KTM AG, Peter Vogl, δεν ήθελε να αναφέρει πιθανούς ενδιαφερόμενους στη γενική συνέλευση την περασμένη Παρασκευή. Ωστόσο, εκτός από τη Bajaj και την CFMOTO, τουλάχιστον η εταιρεία επενδύσεων FountainVest Partners από το Χονγκ Κονγκ είχε ενδείξεις ως πιθανός επενδυτής, ενώ και η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Citigroup είχε αναζητήσει άλλους επενδυτές εκ μέρους του Ομίλου Pierer.

Η Pierer Mobility AG ανήκει κατά περίπου 75% στην Pierer Bajaj AG, στην οποίο ο CEO της KTM, Stefan Pierer, κατέχει το 50.1%, ενώ ο Ινδός συνεργάτης, Bajaj Auto, κατέχει το 49.9%.

Απομένει να φανεί αν το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα εγκριθεί στις 25 Φεβρουαρίου, μετά από 90 ημέρες διαδικασίας πτώχευσης. Το νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, ο Zöchling, διαμαρτυρήθηκε ότι πολλές τράπεζες απαιτούν ποσοστό που είναι σημαντικά υψηλότερο από το 30%. Συνολικά, οι υποχρεώσεις της προβληματικής εταιρείας κυμαίνονται μεταξύ 1.8 και 2.2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στις 180 τράπεζες που χρωστάνε περίπου 1.4 δισεκατομμύρια ευρώ, ο Όμιλος Pierer προσφέρει το νομικό ελάχιστο ποσοστό 30% του συνολικού χρέους. Ο οργανισμός Bloomberg ανέφερε ότι το αμερικανικό hedge fund Whitebox – το οποίο προσπαθεί να αγοράσει τραπεζικές επιταγές από την ημέρα της κήρυξης της πτώχευσης – έχει ανακοινώσει την αντίθεσή του στο σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Ο Stefan Pierer έχει επανειλημμένα τονίσει ότι θα αγωνιστεί για να σώσει το έργο της ζωής του. Αποσύρθηκε στο παρασκήνιο την περασμένη εβδομάδα και αμέσως παρέδωσε τον ρόλο του CEO στον συνεργάτη του στο συμβούλιο, Gottfried Neumeister.

Οι προγραμματισμένες πωλήσεις του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων X-BOW και επίσης της ποδηλατικής μάρκας FELT, καθώς και η ακύρωση της εξαγοράς της MV Agusta, αναμένεται να φέρουν νέο χρήμα στα ταμεία. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει επίσης ότι η KTM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τις δραστηριότητες του μηχανοκίνητου αθλητισμού με 40 εργοστασιακούς αναβάτες ως εργαλείο μάρκετινγκ.

«Η άποψη που επικράτησε είναι ότι η KTM δεν είναι μόνο ικανή να αναδιαρθρωθεί, αλλά αξίζει και να αναδιαρθρωθεί», εξήγησε ο CEO Gottfried Neumeister την Παρασκευή. «Η KTM έχει ήδη γράψει πολλά εκπληκτικά κεφάλαια στον τομέα των μοτοσυκλετών από την κατάκτηση του πρώτου παγκόσμιου Τίτλου το 1974 με τον Gennadi Moissejew στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μotocross 250cc, και είμαστε σίγουροι ότι πολλές ακόμη αξιοσημείωτες ιστορίες θα ακολουθήσουν», δήλωσε ένας διευθυντής της KTM, με αυξανόμενη εμπιστοσύνη, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Το ζήτημα είναι να γίνουν οι αναμενόμενες εισροές χρημάτων, να παραχωρηθούν και ποσοστά από τον Pierer (o οποίος στην κεντρική φωτογραφία βρίσκεται στην Ινδία για ένα από τα μοντέλα της ΚΤΜ μαζί με τον Ινδό εκπρόσωπο της Bajaj) και αν η Bajaj αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο να δούμε αν θα προχωρήσει και σε άλλες αλλαγές, εκτός από αυτές που αναφέρονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης. Πολλά ερωτηματικά δεν έχουν ακόμη απαντηθεί, αλλά φαίνεται ότι το “νερό μπήκε στο αυλάκι” και μέχρι τέλη Φεβρουαρίου θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το μέλλον της Αυστριακής μάρκας.

 

Επόμενο άρθρο »

Η Royal Enfield Scram 440 έρχεται!

« Προηγούμενο άρθρο

Νέα XMAX 300 Tech MAX και XMAX 300 Tech MAX+ μοντέλα 2025

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ