• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Στο πνεύμα της εποχής η Suzuki GSR 750
Μια «γυμνή» πολυτάλαντη μοτοσυκλέτα
Τεστ-Μοντέλα 12/10/2011 - 23:04

Κείμενο: Μαρίνος Κούλης 

Συνεργάστηκε: Δημήτρης Διατσίδης

 

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

 

«Οικονομικές, εύχρηστες μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού» είναι το project των ημερών και αφορά όλους τους κατασκευαστές, φυσικά και τη Suzuki που τα τελευταία χρόνια είναι στο πλάι του μέσου καταναλωτή προσφέροντας προσιτά και αξιόπιστα μοντέλα. Η νέα πρόταση στη μεσαία κατηγορία naked ακούει το όνομα GSR 750 και όπως είναι αναμενόμενο έχει καταβολές από την 600 αλλά και από την GSX-R750.

Η εμφάνισή της είναι σπορ και φρέσκια δίχως να γίνεται επιθετική, σημαντική όμως είναι και η ομοιότητά της με την Kawasaki Ζ 750 που ίσως μπερδέψει τους φανατικούς «σουζουκάκηδες». Όμορφα όργανα, άνετη σέλα, όρθια θέση οδήγησης και καμία προστασία από το αέρα (αλλιώς τι naked θα ήταν…) συνθέτουν ένα άρτιο σύνολο που δύσκολα θα δυσαρεστήσει το μάτι. Η διχρωμία ευπρόσδεκτη, τα χρώματα κλασικά πλέον για την εποχή. Η 750 έχει χάσει λίγο από την ταυτότητα της σειράς, αφού η εξάτμιση μετακόμισε στην παλιά της θέση. Προσωπικά μου αρέσει περισσότερο αφού το τελικό είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο.

Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα από το ιδανικό για μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης, όμως ένεκα απουσίας φέρινγκ, όσο θα αντέξει ο οδηγός άλλο τόσο θα μπορέσει να πολεμήσει και την αντίσταση του αέρα ο συνεπιβάτης.

Η μοτοσυκλέτα αυτή δεν έχει να επιδείξει καινοτομίες αλλά αξιόπιστες συνταγές που έχουμε πολλές φορές συναντήσει σε άλλα μοντέλα. Οι αλλαγές που δέχθηκε η 750 (πέρα από τον ισχυρότερο κινητήρα) δείχνουν πως η Suzuki άκουσε τους πελάτες της 600 που ήθελαν καλύτερες αναρτήσεις αλλά έκανε και τις περικοπές της όσον αφορά το υλικό του πλαισίου και τα φρένα.

Το πλαίσιο της 750 είναι εντελώς νέο. Είναι ατσάλινο με διατομή σχήματος “D” (κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία από τα στρογγυλής διατομής) και ακολουθεί τη σχεδίαση τύπου δοκών. (Στην 600 το πλαίσιο ήταν από αλουμίνιο). Ομοίως και το βαμμένο σε μαύρο ματ ψαλίδι που είναι ατσάλινο αλλά δεν στερείται ακαμψίας.

Η εξάτμιση βρίσκεται στη δεξιά μεριά και όχι κάτω από την ουρά όπως στην 600. Η ουρά είναι επανασχεδιασμένη και αποτελεί ένα από τα λίγα στοιχεία που εκφράζουν τις όποιες επιθετικές προθέσεις του αναβάτη. Το σύστημα εξαγωγής διαθέτει καταλύτη αλλά και ρυθμιζόμενη βαλβίδα εξαγωγής προκειμένου να είναι πιο ήσυχη χαμηλά αλλά και πιο αποδοτική στις χαμηλό-μεσαίες στροφές. Το σύστημα αυτό συνεργάζεται με το Puls Air της Suzuki (σύστημα εμπλουτισμού καυσαερίων) για καλύτερη απόδοση του κινητήρα και χαμηλότερους ρύπους.

Οι αναρτήσεις αναβαθμίστηκαν σε σχέση με την 600. Είναι Kayaba (ΚΥΒ) με χρυσό αντεστραμμένο πιρούνι που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση, ενώ το αμορτισέρ πίσω εδράζεται σε μοχλικό - κάτι θετικό αφού ο ανταγωνισμός (πλην του Z750) για λόγους οικονομίας πλέον έχει επιλέξει απευθείας στήριξη στο ψαλίδι.

Περικοπές έχουμε στο σύστημα φρένων με δίσκους 310mm μπροστά και διέμβολες δαγκάνες που επαρκούν για καθημερινή χρήση, δεν προσφέρουν όμως ιδιαίτερη δύναμη.

 

Ο κινητήρας προέρχεται από την GSX-R 750 τελευταίας γενιάς και έχει παρόμοιες διαστάσεις με την 600 κάτι που περιορίζει τις εξωτερικές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Η συμπίεση έχει χαμηλώσει ελάχιστα (12.3 από 12.5) και οι αυλοί εισαγωγής είναι μακρύτεροι, ενώ η κεφαλή είναι επανασχεδιασμένη και ελαφρώς ψηλότερη από του GSX-R. Οι διαστάσεις εμβόλων και οι κύλινδροι έχουν αλλάξει και ο κινητήρας πλέον έχει διάμετρο Χ διαδρομή 72Χ46 από 70Χ48.6 στην GSX-R προκειμένου να είναι πιο αποδοτικός χαμηλά από ότι στις ψηλές στροφές.

Στην πράξη η 750 είναι εύκολη και φιλική. Η θέση οδήγησης είναι βολική με εύκολη πρόσβαση (815mm ύψος), ενώ η απόσταση από το τιμόνι θα διευκολύνει και τους ψηλότερους αναβάτες που δε δείχνουν παράταιροι πάνω της. Τα όργανα με τη μεγάλη οθόνη και τις ενδείξεις ταχυτήτων είναι ευανάγνωστα και πρακτικά ενώ το μασκάκι προσφέρει κάλυψη μόνο αν «δαγκώσεις» το τιμόνι.

Η μοτοσυκλέτα που είχα στη διάθεσή μου είχε μόλις 22 χιλιόμετρα οπότε το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν λογικά σφιχτό με καλές διαδρομές στο λεβιέ δίχως κενά. Ο κινητήρας που προέρχεται από την 750 γενιάς 2003, είναι πιο υποτετράγωνος από ότι στις GSX-R, οπότε λογικά θα περίμενα περισσότερη ροπή χαμηλά. Αντί αυτού, η απόδοση χαρακτηρίζεται από συνεχή παροχή ισχύς δίχως κορυφές. Η απόκριση είναι άριστη και το γκάζι «γλυκό», όπως το προτιμούν οι περισσότεροι αναβάτες. Δύναμη υπάρχει, χωρίς σκαλοπάτια, εξάρσεις και με λογική διάρκεια. Ούτε υποτονικό ούτε «καυτό». Ο μεγάλος αδερφός της GSR 600 είναι ισχυρότερος αλλά λογικός και μυαλωμένος αρκετά ώστε να χρησιμοποιεί τη δύναμή του εκεί που χρειάζεται…

Η πραγματική αξία της μοτοσικλέτας εμφανίζεται στη φράση «καλά αναρτώμενη». Όντως το σετ της KYB είναι εκτός από καλαίσθητο και ιδιαίτερα αποδοτικό αφού κρατά τα 211 κιλά της 750 στη σωστή θέση στο δρόμο. Με την ευκολία που σε μεταφέρει στο περίπτερο για …τσίχλες, με την ίδια ευκολία σου επιτρέπει να ξύνεις γόνατο έχοντας μόλις… 24 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Όχι πως τα ελαστικά της Bridgestone είναι τόσο σούπερ, αλλά οι αναρτήσεις σε βοηθούν να καταλάβεις τι γίνεται κάτω από τα πόδια σου και κρατάνε πιστά τη γραμμή που θα υποδείξεις στην GSR. Το γεγονός πως δεν διαθέτουν ρυθμίσεις (πέρα της προφόρτισης) δεν υπάγεται στην περίπτωση οικονομίας αλλά στην περίπτωση «έχουμε διαλέξει εμείς για εσένα ένα σετάρισμα ρυθμίσεων κατάλληλο για όλα. Εσύ απλά οδήγα…»

Όσοι τώρα θελήσουν να κάνουν και πίστα, θα βρουν τις αναρτήσεις αποδοτικές και ασφαλείς προκειμένου να διασκεδάσουν – όχι να κάνουν χρονόμετρο. Στην ίδια λογική και τα φρένα. Επιλέγοντας την έκδοση με ABS, επιλέγεις (σωστά) τη μέγιστη ασφάλεια. Αν όχι, τότε το πακέτο της Nissin μπορεί να μη σε εξιτάρει αισθητικά (και να είναι κάτι λιγότερο από της 600 που φοράει 4έμβολες και μεγαλύτερους δίσκους), αλλά θα ανταπαξέλθει σε αστικές συνθήκες και σβέλτες εξορμήσεις σε ορεινούς δρόμους, αρκεί να μην θέλεις να πιέσεις με επαναλαμβανόμενα φρένα τελευταίας στιγμής. Έχουν σχεδιαστεί για Κ.Σ. (κανονικές συνθήκες) όχι για «αστικές αλητείες» και πίστα…

 

Τελικά η GSR 750 είναι στο ρυθμό της εποχής. Καταφέρνει να είναι απόλυτα εύχρηστη, ορατή αλλά άοσμη, ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί πολυτάλαντη, παρά τις «στενότερες» οικονομικές φετινές γραμμές των εταιριών. Μπαίνει σφήνα ανάμεσα στις F800, Ζ750 και της FZ8 με όπλο την καλή τιμή και τη φρεσκάδα της, αφήνοντας το δίλημμα στην αισθητική και τις τάσεις του καταναλωτή.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suzuki GSR 750

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Σφακιανάκης ΑΕΒΕ

ΕΓΓΥΗΣΗ: 1 ΕΤΟΣ

ΤΙΜΗ: 8,995 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΥΠΟΣ: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 749

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ X ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): 72 X 46

ΣΥΜΠΙΕΣΗ (:1): 12,3

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌΣ ΨΕΚΑΣΜΌΣ

ΣΎΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ: 4 ΣΕ 1

ΛΙΠΑΝΣΗ: ΥΓΡΟ ΚΑΡΤΕΡ ΑΝΤΛΙΑ ΛΑΔΙΟΥ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ: ΜΙΖΑ

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: ΥΓΡΟΣ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΣ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 6 ΣΧΈΣΕΩΝ ΜΕ ΑΛΥΣΊΔΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ: ΤΥΠΟΣ ΔΟΚΩΝ ΧΑΛΥΒΑ

ΚΑΣΤΕΡ (°): 25,15

ΊΧΝΟΣ (mm): 102

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 1.450

ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm): 815

ΒΑΡΟΣ (kg): 211 (215 ABS)

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ/ ΡΕΖΕΡΒΑ (lt): 17,5

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:

ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΎΠΟΣ / ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm): USD 41mm KYB / ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ

ΠΙΣΩ: ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ / ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ:

ΜΠΡΟΣΤΑ 120/70-ZR17,

ΠΙΣΩ 180/55-ZR17

ΦΡΕΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ: 2 Χ 310mm 2 ΈΜΒΟΛΑ NISSIN (ABS)

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ: 1Χ 240mm 1 ΕΜΒΟΛΟ NISSIN (ABS)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣIΟΥ (HP/RPM): 106/10.000

ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣIΟΥ (KGR/RPM): Δ/Α

 

Επόμενο άρθρο »

Τα «επαναστατικά» scooter QUADRO στην Ελλάδα!

« Προηγούμενο άρθρο

Misano: H BMW S1000RR στην πίστα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ