• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Aprilia RSV4 1100 Factory & RSV4 RR
Με νέο κινητήρα 217 ίππων!
Τεστ-Μοντέλα 17/01/2019 - 12:46

Δελτίο Τύπου


APRILIA RSV4 1100 FACTORY KAI RSV4 RR

Η Aprilia RSV4 είναι πάντα σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά τις σπορ προδιαγραφές και τις επιδόσεις. Είναι το καλύτερο παράδειγμα του τί μπορείς να πετύχεις, αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία ενός κυρίαρχου αγωνιστικού τμήματος όπως είναι αυτό της Aprilia, το οποίο στη σύντομη ιστορία του έχει κατακτήσει 54 παγκόσμιους τίτλους, τους επτά από αυτούς στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SBK. Εμπειρία που αποκτήθηκε στις πίστες και μεταφέρθηκε ατόφια σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, για να προσφέρει στον αναβάτη της, την ίδια συναρπαστική αίσθηση που προσφέρουν οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που προετοιμάζονται από την Aprilia Racing.

Ασύγκριτη σε σχεδιασμό και εφαρμοσμένη τεχνολογία, η RSV4 διαθέτει έναν κινητήρα 65° V4 που πρώτη φορά τοποθετήθηκε σε εργοστασιακή supersport μοτοσυκλέτα παραγωγής. Διαθέτει, επίσης, ένα πλαίσιο απόγονο μιας δυναστείας που έχει κατακτήσει 18 τίτλους και 143 αγώνες Grand Prix στην κατηγορία 250 GP, ενώ είναι εφοδιασμένη με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα και τη δυναμική απόδοση της μοτοσυκλέτας. Προηγμένη τεχνολογία από την Aprilia, τον πρώτο κατασκευαστή μοτοσυκλετών που υιοθέτησε το πολλαπλών χαρτών σύστημα διαχείρισης γκαζιού Ride-By-Wire στον βασικό εξοπλισμό, αλλά κυρίως το πρώτο εργοστάσιο που έχει πατεντάρει το σύστημα δυναμικού ελέγχου APRC (dynamic control system), με τα αποκλειστικά χαρακτηριστικά αυτό-βαθμονόμησης και ελέγχου σούζας, με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και τις κορυφαίες επιδόσεις.

 

Aprilia RSV4 1100 Factory

 

 

 

Το project RSV4 πάντα είχε έναν βασικό στόχο: να είναι η απολύτως καλύτερη, ταχύτερη και πιο ασυμβίβαστη superbike, αυτή που θα βρίσκεται πιο κοντά στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Aprilia, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα. Μια premium μοτοσυκλέτα στην κορυφή της κατηγορίας της, που απευθύνεται στους πλέον απαιτητικούς πελάτες που θέλουν να συνδυάσουν κορυφαίες επιδόσεις με προηγμένη τεχνολογία. Και τα δύο χαρακτηριστικά παρέχονται απλόχερα και οφείλονται εν μέρει στη χρήση κορυφαίων υλικών, όπως είναι το αλουμίνιο, το τιτάνιο και το ανθρακόνημα.

Η Aprilia RSV4 1100 Factory, το νεότερο μοντέλο αυτής της επαναστατικής σειράς παρέχει εκπληκτικές επιδόσεις που συνδυάζονται με πλαίσιο και αναρτήσεις αγωνιστικών προδιαγραφών και με ένα πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Εστιασμένο στην αποκλειστικότητα αυτού του μοντέλου, το Κέντρο Στυλ της Aprilia εργάστηκε σκληρά για να κάνει την RSV4 1100 Factory μοναδική και ασυναγώνιστη ακόμη και στα χρώματα, δίνοντας μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Οι χρωματικοί συνδυασμοί έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση της αποκλειστικότητας των προηγμένων υλικών όπως είναι το ανθρακόνημα (στο μπροστινό φτερό, τα πλαϊνά καπάκια, το προστατευτικό του τελικού της εξάτμισης και τα αεροδυναμικά βοηθήματα). Παρέχουν αρμονική αντίθεση με το φινίρισμα τιτανίου του τελικού της Akrapovic, που καλύπτει τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές, και τους αλουμινένιους τροχούς ίδιου χρώματος. Για τα γραφικά επιλέχτηκε ένα ελκυστικό κατάμαυρο ματ στυλ, το οποίο βελτιώνει την ήδη πανέμορφη εμφάνιση του δύο δοκών αλουμινένιου πλαισίου και του ψαλιδιού. Με δεδομένες τις εκπληκτικές επιδόσεις της RSV4 1100 Factory, η Aprilia παρουσιάζει για πρώτη φορά αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ μιας μοτοσυκλέτας παραγωγής, χάρη στην εξέλιξη που έγινε από την Aprilia Racing στο πρωτότυπο RS-GP, από όπου προέρχονται. Το σχήμα τους σχεδιάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα και η κλίση που επελέγη, εκμεταλλεύεται το υψηλότερο κάθετο φορτίο του αέρα που περνά από τους αγωγούς και επιτρέπει στα βοηθήματα να αυξάνουν τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Συμβάλλουν στη μείωση της τάσης για ανύψωση του μπροστινού τροχού κατά την έξοδο από στροφή και ταυτόχρονα αυξάνουν τη σταθερότητα σε συνθήκες δυνατού φρεναρίσματος.

 

Κορυφαίες επιδόσεις από τον κινητήρα Aprilia 1100 V4

Με την παρουσίαση της RSV4 1100 Factory, η Aprilia κάνει πραγματικότητα τις κορυφαίες επιδόσεις που αναζητά ο αναβάτης και τις συνδυάζει με τον μοναδικό χαρακτήρα και τον ασύγκριτο ήχο του κινητήρα V4 από το Νοάλε. Δεν υπάρχει άλλος κινητήρας αυτού του τύπου που να διαθέτει νικηφόρα ιστορία 10 χρόνων. Είναι μια πλατφόρμα που ικανοποιεί τις απαιτήσεις των απαιτητικών αγωνιζόμενων και αποτελεί μια εξαιρετική βάση για τη δημιουργία μια πλήρως αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Αφού έφτασε το ορόσημο των 201 CV για μοτοσυκλέτα παραγωγής το 2017, ο V4 της Aprilia φτάνει σε ένα νέο σταυροδρόμι εξέλιξης, με κυβισμό που ανεβαίνει στα 1078 κ.εκ. Η απόφαση γι’ αυτή την αλλαγή είχε ως βάση τα σχόλια των ειδικών και του κοινού, από την εμπειρία τους με αυτό τον κινητήρα στην Tuono V4, τη sport naked έκδοση της RSV4 που ανέβηκε από τα 1000 στα 1100 κ.εκ. το 2015.

Ο κυβισμός του κινητήρα της RSV4 1100 Factory επετεύχθη μέσω νέων εμβόλων με διάμετρο που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χιλιοστά. Η διαδρομή των 52.3 χιλιοστών παρέμεινε ίδια με του κινητήρα 1000 V4 που συνεχίζει να διαθέτει η RSV4 RR. Η σχέση συμπίεσης 13.6:1 επίσης παραμένει ίδια. Για να βελτιωθεί η λίπανση που παρέχει το υγρό κάρτερ, τοποθετήθηκε νέα αντλία λαδιού με μεγαλύτερη ροή. Η θερμοκρασία των εμβόλων μειώθηκε χάρη στη χρήση διπλού ψεκαστήρα λαδιού. Το σύστημα χρονισμού παρέχει βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ η μετάδοση έχει μακρύτερη σχέση για την 5η και την 6η σχέση. Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού πλέον, χρησιμοποιεί μηχανισμό υποστήριξης της πεταλούδας γκαζιού με πιο αεροδυναμικό προφίλ και βελτιώνει την ρευστοδυναμική διαπερατότητα. Η μονάδα διαχείρισης 7SM της Magneti Marelli διαθέτει νέα ειδική χαρτογράφηση με περιοριστή στροφών στις 13.600 σ.α.λ. Παρέχει μέγιστη ισχύ 217 CV στις 13,200 σ.α.λ., που θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία. Και η μέγιστη ροπή όμως επωφελείται από αυτές τις αλλαγές, ανεβαίνοντας σε όλο το φάσμα των στροφών κατά 10% περισσότερο από τον κινητήρα 1000 κ.εκ. Πλέον αγγίζει τα 122 Nm στις 11,000 σ.α.λ. Αυτή η πολύ σημαντική αύξηση κάνει την RSV4 1100 Factory όχι μόνο πιο αποδοτική σε επιτάχυνση ακόμη και από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά και απολαυστική στην οδήγηση εκτός πίστας. Τελευταία στη λίστα προδιαγραφών, αλλά εξίσου σημαντική είναι η εξάτμιση που δέχτηκε βελτιώσεις στην πολλαπλή, αλλά και στο τελικό της Akrapovic, το οποίο είναι πλήρως συμβατό με όλες τις προδιαγραφές και είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο. Η εξάτμιση είναι σημαντικά ελαφρύτερη από εκείνη του προηγούμενου μοντέλου. Λόγω των αναβαθμισμένων επιδόσεων, στη νέα Aprilia RSV4 1100 Factory έγιναν νέες ρυθμίσεις στο πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου APRC.

 

Πλαίσιο: ακόμη πιο αποδοτικό στις στροφές και το φρενάρισμα

Η Aprilia είναι γνωστή ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές πλαισίων στον κόσμο και η RSV4 εκφράζει την τεχνολογική υπεροχή που έχει αποκτήσει η Aprilia από τη συμμετοχή της στα κορυφαία παγκόσμια πρωταθλήματα. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που παραμένει αποκλειστικό στις RSV4 RR και Factory (ενώ χαρακτήριζε και όλες τα προηγούμενες εκδόσεις) είναι η εντυπωσιακή γκάμα των πιθανών ρυθμίσεων που μπορεί να διαχειριστεί το στάνταρ πλαίσιο. Στην πραγματικότητα, η μοτοσυκλέτα της Aprilia είναι η μοναδική superbike που επιτρέπει στον αναβάτη τη ρύθμιση της θέσης του κινητήρα στο πλαίσιο, της γωνίας του τιμονιού, του άξονα του ψαλιδιού και του ύψους της πίσω ανάρτησης. Διαθέτοντας και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, αυτή είναι μια αυθεντική μοτοσυκλέτα αγωνιστικών προδιαγραφών.

Η πολύ δημοφιλής και κυρίαρχη στους αγώνες δομή του πλαισίου της Aprilia RSV4 δεν έχει δεχτεί αλλαγές και επωφελείται από σφυρήλατα εξαρτήματα αλουμινίου που εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση, η οποία οφείλεται εν μέρει και στην τέλεια ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και στρεπτικής ευελιξίας. Η ακρίβεια οφείλεται σε μια ευρεία σειρά ρυθμίσεων που παρέχονται από το πλαίσιο. Οι ρυθμίσεις πλαισίου και αναρτήσεων, καθώς και η κατανομή βαρών στην RSV4 1100 Factory έχουν αναθεωρηθεί. Χάρη στα νέα δαχτυλίδια του συστήματος διεύθυνσης (+ 3 χιλ. πάνω και κάτω), η κλίση του άξονα περιστροφής του τιμονιού μειώνεται και αλλάζει το offset της βάσης του, το οποίο μειώνεται κατά 2 χιλιοστά. Το αποτέλεσμα είναι κατά 4 χιλιοστά πιο κοντό μεταξόνιο. Το μπροστινό σύστημα έρχεται πιο κοντά στον αναβάτη και αυξάνεται το φορτίο στον μπροστινό τροχό (συνεπώς και η σταθερότητα), χωρίς όμως να μειώνεται η ευελιξία. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της RSV4 είναι η απόδοση στον ευαίσθητο και σημαντικό τομέα του στριψίματος, την οποία η Aprilia κατάφερε να ενισχύσει περαιτέρω στην RSV4 1100 Factory, όχι μόνο χάρη στις αλλαγές που έγιναν στο μπροστινό σύστημα, αλλά και στη νέα διαμόρφωση του πιρουνιού Öhlins NIX, με μεγαλύτερη διαδρομή κατά 5 χιλιοστά (125 χιλιοστά στο σύνολο) που επιτρέπει στον αναβάτη να στρίβει ακόμα καλύτερα. Το σύστημα ανάρτησης ολοκληρώνεται με δύο ακόμη αποκλειστικά εξαρτήματα της Öhlins, το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ TTX και το επίσης ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού. Για να εξασφαλιστεί και να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η σταθερότητα κατά την έξοδο από τις στροφές, η RSV4 1100 Factory έχει δεχτεί κάποιες αλλαγές στο ψαλίδι, το οποίο είναι πλέον πιο άκαμπτο με σημαντική αύξηση της γωνίας κλίσης και στρέψης που επιτρέπουν ακρίβεια στις εξόδους.

Το σύστημα πέδησης, ήδη κορυφαίο στο προηγούμενο μοντέλο, έχει δεχτεί σημαντικές αναβαθμίσεις. Οι ελαφρύτερες και πιο αποδοτικές μπροστινές δαγκάνες Brembo Stylema αντικατέστησαν τις M50 και είναι εφοδιασμένες με τακάκια μεγαλύτερης τριβής. Οι νέες δαγκάνες μπορούν να συνδυαστούν με ένα ζεύγος αεραγωγών από ανθρακόνημα (παρόμοιους με αυτούς που έχει προσαρμόσει η Aprilia Racing στην RS-GP), οι οποίοι επιτρέπουν τον έλεγχο της θερμοκρασίας και εξασφαλίζουν το ίδιο εξαιρετικό φρενάρισμα ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες. Το συνολικό βάρος της RSV4 1100 Factory με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 199 κιλά, χάρη στην τοποθέτηση ενός νέου τελικού εξάτμισης από τιτάνιο και μιας πολύ ελαφριάς μπαταρίας λιθίου της Bosch.

 

APRC: κορυφαία τεχνολογία ηλεκτρονικών συστημάτων από την Aprilia

Οι Aprilia RSV4 1000 RR και RSV4 1100 Factory είναι εφοδιασμένες με ένα εξαιρετικό πακέτο δυναμικού ελέγχου, σχεδιασμένο και πατενταρισμένο από την Aprilia. Κάθε ένα από τα δύο μοντέλα διαθέτει τη δική του ειδική διαμόρφωση όλων των ελέγχων, η οποία είναι σύμφωνη με τα διαφορετικά επίπεδα απόδοσης των δύο μοτοσυκλετών. Το APRC (Aprilia Performance Ride Control) είναι μια πασίγνωστη πλατφόρμα συστημάτων ελέγχου που προέρχεται απευθείας από την κυρίαρχη τεχνολογία της Aprilia στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike και κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο ολοκληρωμένα συστήματα που υπάρχουν στην αγορά. Η συγκεκριμένη θέση και κατεύθυνση της αδρανειακής πλατφόρμας που ελέγχει τη λειτουργία του συστήματος, επιτρέπει βέλτιστες δυνατότητες ανίχνευσης της δυναμικής κατάστασης της μοτοσυκλέτας και πιο αποδοτικές στρατηγικές ηλεκτρονικού ελέγχου.

Το τέταρτης γενιάς σύστημα APRC της Aprilia εναρμονίζεται με τον καλύτερο τρόπο με τις άριστες ρυθμίσεις που εγγυάται ο Ride-by-Wire έλεγχος του γκαζιού, ο οποίος είναι πλήρως ενσωματωμένος και δεν απαιτεί κανένα άλλο εξάρτημα για την ηλεκτρονική διαχείριση της πεταλούδας του γκαζιού. Παρέχει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά το βάρος (συγκρινόμενος με παραδοσιακά συστήματα, παρέχει εγγυημένη μείωση βάρους κατά 590 γραμμάρια).

 

Το APRC, περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των Aprilia RSV4 RR και RSV4 1100 Factory και περιλαμβάνει:

  • ATC: Aprilia Traction Control (έλεγχος πρόσφυσης) με δυνατότητα ρύθμισης κατά την οδήγηση (χωρίς να χρειάζεται να κλείσει το γκάζι) σε 8 επίπεδα, χάρη στο πρακτικό joystick, με εξαιρετική υψηλής απόδοσης λειτουργική λογική.

  • AWC: Aprilia Wheelie Control (έλεγχος σούζας) ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα, παρέχει στρατηγικές λειτουργίας μεγάλης ακρίβειας. Το σύστημα ελέγχου σούζας μπορεί να ρυθμιστεί άμεσα χωρίς να είναι απαραίτητο το κλείσιμο του γκαζιού, όπως ισχύει και για το ATC, χάρη στο πρακτικό ηλεκτρικό χειριστήριο που υπάρχει στην αριστερή πλευρά.

  • ALC: Aprilia Launch Control (έλεγχος εκκίνησης), αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα με πολύ αποδοτικές στρατηγικές λειτουργίας.

  • AQS: Aprilia Quick Shift (σύστημα γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων), το ηλεκτρονικό κιβώτιο που επιτρέπει την αλλαγή ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού και χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Είναι εφοδιασμένο με λειτουργία downshift, η οποία επιτρέπει κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Η λειτουργία κατεβάσματος ταχυτήτων με ανοικτό γκάζι είναι αποκλειστική.

  • APL: Aprilia Pit Limiter (περιοριστής ταχύτητας), σύστημα που επιτρέπει τον περιορισμό της ταχύτητας εισόδου στα πιτς πίστας αγώνων ταχύτητας. Διευκολύνει επίσης, τη συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας που ισχύουν για κάθε δρόμο.

  • ACC: Aprilia Cruise Control. Η ηλεκτρονική διαχείριση επέτρεψε την τοποθέτηση συστήματος ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού. Είναι ένα πολύ βολικό σύστημα για τα μεγάλα ταξίδια, καθώς επιτρέπει τη διατήρηση προεπιλεγμένης ταχύτητας χωρίς τη χρήση του γκαζιού.

 

Εκτός από το 4ης γενιάς σύστημα APRC, οι RSV4 RR και Factory διαθέτουν προηγμένο σύστημα Cornering ABS πολλαπλής χαρτογράφησης, το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Bosch και εξασφαλίζει μέγιστη ασφάλεια στον δρόμο, αλλά και ιδανική απόδοση στην πίστα. Το σύστημα 9.1 MP με πολύ περιορισμένες διαστάσεις και χαμηλό βάρος, βελτιστοποιεί τη λειτουργία των φρένων και την παρέμβαση του ABS στις στροφές, χάρη σε ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο που παρακολουθεί διαρκώς διάφορες παραμέτρους, όπως είναι η επιτάχυνση, η πίεση που ασκείται στη μανέτα του μπροστινού φρένου και η γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας. Τροποποιεί τη λειτουργία των φρένων για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη αναλογία μεταξύ επιβράδυνσης και σταθερότητας. Το σύστημα ABS λειτουργεί σε συνεργασία με το σύστημα Aprilia RLM (Rear Liftup Mitigation), το οποίο περιορίζει την ανύψωση του πίσω τροχού σε περιπτώσεις δυνατού φρεναρίσματος. Το Cornering ABS, σχεδιασμένο σύμφωνα με τις σαφείς υποδείξεις της Aprilia, μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 επίπεδα παρέμβασης. Κάθε μια από τις τρεις χαρτογραφήσεις του Cornering ABS μπορεί να συνδυαστεί με οποιαδήποτε από τις τρεις χαρτογραφήσεις κινητήρα (Sport, Track, Race), επιτρέποντας σε αναβάτες με διαφορετική εμπειρία και ικανότητα, να επιλέξουν τον συνδυασμό που τους ταιριάζει. Οι τρεις χάρτες παρέχουν πλήρη ισχύ αλλά διαφέρουν ως προς τον τρόπο που αποδίδουν στην άσφαλτο την ισχύ που διαθέτει o Aprilia V4 στους δύο διαθέσιμους κυβισμούς (1000 κ.εκ. για την RR και 1100 κ.εκ. για την Factory), επιπλέον του ποσοστού φρεναρίσματος του κινητήρα που διαθέτει το κάθε μοντέλο.

 

Η έγχρωμη οθόνη οργάνων TFT είναι ένας πραγματικός ψηφιακός υπολογιστής με εκπληκτικές λειτουργίες ενδείξεων. Τώρα, είναι ακόμη πιο βελτιωμένη, χάρη στην αυξημένη φωτεινότητά της. Οι δύο κατ’ επιλογή αρχικές οθόνες (Road και Race, με οπίσθιο φωτισμό ημέρας/νύχτας και για τις δύο) αντιστοιχούν σε πολλά αντιπροσωπευτικά μενού. Διαθέσιμη στα προαιρετικά αξεσουάρ των RSV4 RR και RSV4 1100 Factory είναι η APRILIA MIA, η πλατφόρμα πολυμέσων της Aprilia που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone με τη μοτοσυκλέτα μέσω Bluetooth. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται το σύστημα corner by corner electronic settings calibration (ηλεκτρονική διαμόρφωση ρυθμίσεων από στροφή σε στροφή), με δεδομένα που μπορούν να μεταφερθούν σε laptop (ή να εμφανιστούν απευθείας σε smartphone) για ανάλυση, όπως ακριβώς συμβαίνει στους αγώνες ταχύτητας. Η APRILIA MIA χαρακτηρίζεται από ένα νέο πρωτόκολλο σύνδεσης που ελαχιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας του smartphone. Παρέχει επίσης μια ευρεία σειρά χαρτογραφημένων πιστών, στις οποίες ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί τις ηλεκτρονικές ρυθμίσεις από στροφή σε στροφή, αλλά και τη δυνατότητα χρονομέτρησης και απόκτησης δεδομένων για νέα πίστα που δεν υπάρχει στις επιλογές που έχει δώσει η Aprilia.

Η πλατφόρμα APRILIA MIA περιλαμβάνει και το σύστημα ψυχαγωγίας και επικοινωνίας (infotainment), το οποίο η Aprilia τοποθετεί για πρώτη φορά στην RSV4. Το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών, καθώς και τη διαχείριση κλήσεων από το smartphone. Αυτές οι ενέργειες εμφανίζονται στην ψηφιακή οθόνη και η διαχείρισή τους γίνεται μέσω αυτής.

 

Aprilia RSV4 RR

 

 

 

 

H Aprilia RSV4 RR αντιπροσωπεύει μια κορυφαία τεχνική πλατφόρμα που παρέχει στον αναβάτη επιδόσεις και συμπεριφορά “race replica”. Για τους απαιτητικούς αναβάτες, η Aprilia προτείνει ως αξεσουάρ ένα αγωνιστικό Track kit. Είναι ένα πακέτο ειδικών εξαρτημάτων που λειτουργούν σε συνεργασία για να βελτιώσουν πολλές πτυχές της RSV4 RR, όπως είναι το βάρος, το κράτημα, η αεροδυναμική και φυσικά η εμφάνιση. Το μοντέλο RSV4 RR του 2019 δεν έχει τεχνικές αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο.

 

Ασύγκριτος χαρακτήρας και επιδόσεις από τον κινητήρα 1 λίτρου Aprilia V4

Τα κύρια και απολύτως μοναδικά χαρακτηριστικά αυτού του έργου τέχνης 999,6 κ.εκ. ιταλικής τεχνολογίας, αυτά που οδήγησαν στη δημιουργία των καλύτερων superbike όλων των εποχών, είναι τα ίδια που ισχύουν και για τον κινητήρα 1078 κ.εκ. της έκδοσης Factory. Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα παραγωγής με τον υψηλών επιδόσεων και στενού προφίλ κινητήρα V4, τον πιο επαναστατικό και πανίσχυρο κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Aprilia. Είναι ένας ασυναγώνιστος κινητήρας λόγω της πληθώρας ηλεκτρονικών συστημάτων, των εξαιρετικά μικρών διαστάσεων και του χαμηλού βάρους, στο οποίο συμβάλλουν τα εξωτερικά τμήματα και τα καπάκια του κάρτερ και των κεφαλών από μαγνήσιο. Η στενή αρχιτεκτονική V έκανε δυνατή τη δημιουργία ενός κινητήρα με εξαιρετικά μικρό μήκος που συμβάλλει στη συγκέντρωση των βαρών στο κέντρο και στην κατασκευή ενός πολύ υψηλών προδιαγραφών πλαισίου. Το σύστημα χρονισμού χρησιμοποιεί μια πολύ ιδιαίτερη κινηματική. Η καδένα χρονισμού κινητοποιεί μόνο τον εκκεντροφόρο εισαγωγής, ο οποίος με τη σειρά του, κινεί τον εκκεντροφόρο εξαγωγής μέσω ενός γραναζιού. Αυτή η ιδιαιτερότητα επέτρεψε την τοποθέτηση κεφαλών εξαιρετικά μικρών διαστάσεων προς όφελος της σχεδίασης του πλαισίου, που για την RSV4, είναι ίδιων μικρών διαστάσεων με μια μοτοσυκλέτα Grand Prix. Ο στροφαλοθάλαμος είναι μονοκόμματος με ενσωματωμένα χιτώνια κυλίνδρων από αλουμίνιο και εξασφαλίζει μέγιστη ανθεκτικότητα και κορυφαία απόδοση. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί αντικραδασμικό άξονα για τη μείωση των κραδασμών.

Η ισχύς και η ροπή φτάνουν τα 201 CV στις 13.000 σ.α.λ. και τα 115 Nm στις 10.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Ιδιαίτερα σημαντικές τιμές που συνδυάζονται με τον μοναδικό αυθεντικό ήχο που παρέχουν διαχρονικά οι κινητήρες Aprilia V4. Όπως ισχύει και για τον κινητήρα 1100 κ.εκ. V4 της έκδοσης Factory, η RR 1000 κ.εκ. διαθέτει πολύ χαμηλού βάρους έμβολα με τμήματα που μειώνουν το φαινόμενο blow-by και παρέχουν έναν τέλειο συνδυασμό υψηλών επιδόσεων και αξιοπιστίας. Οι κεφαλές των μπιελών έχουν δεχτεί επεξεργασία λείανσης που συμβάλλει στη μείωση της τριβής. Τα ελατήρια επιστροφής των βαλβίδων εξασφαλίζουν ανθεκτικότητα στη σκληρή χρήση και οι βαλβίδες έχουν βελτιωμένο χρονισμό. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει ένα αισθητήρα γραμμικής λειτουργίας που εξασφαλίζει τέλειες αλλαγές σχέσεων. Η εξάτμιση της RSV4 RR διαθέτει τελικό με διπλό αισθητήρα lambda και ενσωματωμένη βαλβίδα εξάτμισης.

 

Πλαίσιο: με προδιαγραφές αγωνιστικής μοτοσυκλέτας

Η Aprilia RSV4 εκφράζει απόλυτα την παράδοση της Aprilia στην κατασκευή εξαιρετικών πλαισίων, την οποία οφείλει στην μεγάλη τεχνογνωσία που απέκτησε στα κορυφαία παγκόσμια πρωταθλήματα. Το πλαίσιο παρέχει πολλές δυνατότητες ρύθμισης και το ψαλίδι διαθέτει πρεσαριστά εξαρτήματα από κράμα αλουμινίου, τα οποία είναι συγκολλημένα μεταξύ τους. Η αναλογία στρεπτικής ακαμψίας και ελαστικότητας είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας της αρχιτεκτονικής του πλαισίου της RSV4. Το πλαίσιο είναι ίδιο με το πλαίσιο της Aprilia RSV4 1100 Factory, αλλά έχει διαφορετική γεωμετρία.

Η αρχιτεκτονική του πλαισίου της RSV4 RR ολοκληρώνεται με σύστημα ανάρτησης των τροχών Sachs (αντί του συστήματος Öhlins που διαθέτει η RSV4 1100 Factory). Αποτελείται από ένα πιρούνι 43 χιλιοστών, ένα μονό πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο “piggy back” και σταμπιλιζατέρ τιμονιού. Τα δύο πρώτα διαθέτουν πλήρεις ρυθμίσεις ως προς τις υδραυλικές λειτουργίες και την προφόρτιση ελατηρίου (το πίσω αμορτισέρ διαθέτει επίσης, ρύθμιση μήκους από κέντρο σε κέντρο, το οποίο επιτρέπει την αλλαγή ύψους του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας).

Για την RSV4 RR, η Aprilia παρέχει ένα ζεύγος τροχών από κράμα αλουμινίου και σύστημα πέδησης της Brembo, το οποίο είναι το απολύτως καλύτερο σύστημα στην κατηγορία της μοτοσυκλέτας. Το μπροστινό φρένο βασίζεται σε ένα ζεύγος ατσάλινων δίσκων με πάχος 5 χιλιοστών και διάμετρο 330 χιλιοστών, καθώς και σε monobloc δαγκάνες M50 με υψηλής τριβής τακάκια.

 

Εκδόσεις και χρώματα

Η Aprilia RSV4 RR είναι διαθέσιμη σε δύο ελκυστικούς νέους χρωματισμούς με μαύρη και γκρι βάση (grigio Rivazza και nero Arrabbiata) με κόκκινους τροχούς.

Η Aprilia RSV4 1100 Factory είναι η αποκλειστική έκδοση που διαθέτει τελευταίας γενιάς σύστημα ανάρτησης της Öhlins, ελαφριούς τροχούς από κράμα αλουμινίου και τελικό εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic. Ξεχωρίζει από τα αποκλειστικά Atomico 6 γραφικά που αναδεικνύουν τη χρήση τεχνικών υλικών υψηλής αξίας όπως είναι το ανθρακόνημα, χάρη στην αντίθεση που προσφέρει με την μαύρη ματ βαφή. Η εμφάνιση της πάνω τιμονόπλακας ενισχύεται με τη χαραγμένη με laser γραφή '1100 Factory' που χαρακτηρίζει τη νέα RSV4.

 

Τιμές και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας

Η Aprilia RSV4 διατίθεται στα σημεία πώλησης Aprilia στις παρακάτω ενδεικτικές τιμές λιανικής, με ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα αλλά και ένα ολοκληρωμένο πακέτο προνομίων:

Aprilia RSV4 RR - 18.670 €

Aprilia RSV4 1100 Factory - 23.750 €

 

Η Aprilia παρέχει δωρεάν ένα σημαντικό πακέτο υπηρεσιών με αγορά οποιασδήποτε καινούριας μοτοσυκλέτας, εξασφαλίζοντας υψηλή αξία μεταπώλησης και ξέγνοιαστα χιλιόμετρα:

 

  • 2 χρόνια επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης*

  • 4 χρόνια οδική βοήθεια

 

*Η εγγύηση καλύπτει κάθε κόστος επισκευής που σχετίζεται με βλάβες ή δυσλειτουργίες, οι οποίες προκαλούνται λόγω κατασκευής ή λόγω ελαττωματικών εξαρτημάτων, καθώς και την αντικατάσταση εξαρτημάτων με ζημιές, και την εργασία που απαιτείται για την αποσυναρμολόγηση και τοποθέτησή τους.

 

Ευρεία γκάμα αξεσουάρ

Η Aprilia σχεδίασε και κατασκεύασε μια ευρεία σειρά από αξεσουάρ για την αισθητική και τη λειτουργική βελτίωση των RSV4 RR και RSV4 1100 Factory. Περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας αξεσουάρ που προσφέρουν αύξηση των επιδόσεων, καλύτερη εμφάνιση και περισσότερη άνεση.

Slip-on αγωνιστική εξάτμιση: κατασκευασμένη από την Akrapovic. Αυτή η εξάτμιση διαθέτει τελικό τιτανίου και είναι απολύτως συμβατή με τις προδιαγραφές για χρήση στο δρόμο. Μια carbon slip-on έκδοση για αποκλειστική χρήση στην πίστα είναι επίσης διαθέσιμη.

Ολοκληρωμένη αγωνιστική εξάτμιση: πλήρως αγωνιστική ολοκληρωμένη εξάτμιση της Akrapovic με τελικό από ανθρακονήματα.

Ηλεκτρονική (ECU): Μονάδα ελέγχου κινητήρα ειδικά σχεδιασμένη για την πίστα. Είναι προγραμματισμένη με αγωνιστικούς χάρτες και πρέπει να χρησιμοποιείται όταν έχει αντικατασταθεί η εξάτμιση, με εξάτμιση που δεν παρέχεται από την Aprilia (ολόκληρη ή slip-on, ασχέτως αν επιτρέπεται η χρήση στο δρόμο ή όχι).

Öhlins TTX πίσω αμορτισέρ (στον βασικό εξοπλισμό της RSV4 1100 Factory): η TTX είναι η πιο αποκλειστική σειρά προϊόντων της Öhlins (τα πάνω και κάτω εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο billet). Επιτρέπει πλήρεις ρυθμίσεις ακριβείας όλων των λειτουργιών και μπορεί να συνοδευτεί από γραμμικούς αισθητήρες τηλεμετρίας.

Öhlins σταμπιλιζατέρ τιμονιού (στον βασικό εξοπλισμό της RSV4 1100 Factory): οι ρυθμίσεις ακριβείας παρέχουν σταθερότητα στο μπροστινό σύστημα κατά την επιτάχυνση.

Öhlins NIX πιρούνι (στον βασικό εξοπλισμό της RSV4 1100 Factory): κορυφαία απόδοση στην πίστα και το δρόμο. Πλήρως ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης επαναφοράς και προφόρτισης .

Εξαρτήματα από ανθρακονήματα: φέρινγκ, φτερά και προστατευτικά από ανθρακονήματα με μαύρο ματ φινίρισμα. Εγγυούνται σπορ εμφάνιση και μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας.

Εισαγωγές αέρα μπροστινού φρένου: τοποθετούνται εύκολα στο μπροστινό φρένο, μειώνουν τη θερμοκρασία λειτουργίας και διατηρούν την απόδοση του φρένου, ακόμη και στην πλέον απαιτητική παρατεταμένη χρήση.

Τάπες καθρεπτών: κατασκευασμένες από πολυαιθυλένιο και τοποθετούνται στη θέση των καθρεπτών, κατά την οδήγηση σε πίστα αγώνων ταχύτητας.

Κάλυμμα βάσης πινακίδας κυκλοφορίας: είναι κατασκευασμένο από laser cut αλουμίνιο. Τοποθετείται μετά την αφαίρεση της βάσης της πινακίδας, για οδήγηση σε πίστα αγώνων ταχύτητας.

Αναστροφέας ταχυτήτων: μηχανισμός που αντιστρέφει τον τρόπο αλλαγής ταχυτήτων και προτείνεται για αγωνιστική χρήση στην πίστα.

Σφυρήλατοι τροχοί αλουμινίου (στον βασικό εξοπλισμό της RSV4 1100 Factory): Είναι κατασκευασμένοι από αλουμίνιο με διαδικασία σφυρηλάτησης. Παρέχουν μέγιστη αντοχή, χαμηλό βάρος και καλύτερο κράτημα.

Αγωνιστικές μανέτες αλουμινίου: κατασκευασμένες από billet αλουμίνιο, παρέχουν πιο επιθετική εμφάνιση στη μοτοσυκλέτα και είναι πιο ελαφριές από αυτές του βασικού εξοπλισμού.

Αντίβαρα τιμονιού: κατασκευασμένα από billet αλουμίνιο με μαύρα νάιλον καπάκια που κρύβουν τη βίδα και λογότυπα χαραγμένα με laser.

Τσάντα ρεζερβουάρ (tank bag): κατασκευασμένη από τεχνικό υλικό διαθέτει ένθετα με εμφάνιση carbon. Δοκιμάστηκε και εγκρίθηκε για την αντοχή της στο λάδι, τη βενζίνη και τις υπεριώδεις ακτίνες. Είναι εξαιρετικά σταθερή, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.

Ρυθμιζόμενη βάση πινακίδας: κατασκευασμένη από αλουμίνιο εγχάρακτο με laser. Περιλαμβάνει φως πινακίδας LED.

Κουκούλα οχήματος: κατασκευασμένη από αναπνέον υλικό Lycra σχεδιάστηκε για προστασία της μοτοσυκλέτας από τη σκόνη.

Aprilia MIA κιτ: κιτ τοποθέτησης της πλατφόρμας πολυμέσων που έχει σχεδιαστεί για τα μοντέλα Aprilia V4. Αποτελείται από την μονάδα ελέγχου με Bluetooth και όλη την απαραίτητη καλωδίωση.

 

APRILIA RSV4 1100 Factory: Τεχνικά Χαρακτηριστικά

[στις αγκύλες είναι τα δεδομένα που αφορούν την RSV4 RR]

 

Τύπος κινητήρα

Aprilia διαμήκης 65° V-4, 4χρονος, σύστημα υγρόψυξης, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC), τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος και διαδρομή

81 x 52,3 χιλ. [78 x 52,3 χιλ.]

Κυβισμός κινητήρα

1.078 κ.εκ. [999,6 κ.εκ.]

Σχέση συμπίεσης

13,6:1

Μέγιστη ισχύς στον στρόφαλο

217 CV (159,6 kW) στις 13.200 σ.α.λ. [201 CV (148 kW) στις 13.000 σ.α.λ.]

Μέγιστη ροπή στον στρόφαλο

122 Nm στις 11.000 σ.α.λ. [115 Nm στις 10.500 σ.α.λ.]

Τροφοδοσία

Φίλτρο αέρα με δυναμικές εισαγωγές μπροστά. 4 σώματα πεταλούδας Marelli 48 χιλ. με 8 μπεκ ψεκασμού και τελευταίας γενιάς σύστημα διαχείρισης κινητήρα Ride-By-Wire. Τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα που επιλέγονται από τον αναβάτη ακόμη και όταν η μοτοσυκλέτα κινείται: Track, Sport, Race

Ανάφλεξη

Σύστημα ψηφιακής ηλεκτρονικής ανάφλεξης Magneti Marelli, ενσωματωμένο στο σύστημα ελέγχου του κινητήρα, με ένα μπουζί ανά κύλινδρο, και πολλαπλασιαστές τύπου “stick-coil”

Εκκίνηση

Μίζα

Εξάτμιση

4 σε 2 σε 1, δύο αισθητήρες οξυγόνου, πλαϊνό τελικό εξάτμισης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα τύπου πεταλούδας που ελέγχεται από τη μονάδα ECU και ενσωματωμένο τριοδικό καταλύτη (Euro 4)

Γεννήτρια

Γεννήτρια στο βολάν, ισχύος 450W με μαγνήτες σπάνιων γαιών

Λίπανση

Υγρό κάρτερ, με ψυγείο λαδιού και δύο αντλίες λαδιού (λίπανση και ψύξη)

Μετάδοση

Κιβώτιο 6 σχέσεων, τύπου κασέτας.

1η: 39/15 (2,600)

2α: 33/16 (2,063)

3η: 34/20 (1,700)

4η: 31/21 (1,476)

5η: 34/26 (1,307) [31/23 (1,348)]

6tη: 33/27 (1,222) [34/27 (1,259)]

Μοχλός ταχυτήτων με ηλεκτρονικό σύστημα γρήγορης αλλαγής Aprilia Quick Shift electronic system (ΑQS)

Συμπλέκτης

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης με σύστημα περιορισμένης ολίσθησης

Αρχική μετάδοση

Γρανάζια με ίσια δόντια και ενσωματωμένοι εύκαμπτοι αποσβεστήρες κραδασμών, σχέση μετάδοσης: 73/44 (1,659)

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα: Σχέση μετάδοσης: 41/16 (2,562)

Διαχείριση πρόσφυσης

APRC System (Aprilia Performance Ride Control), που περιλαμβάνει Traction Control (ATC), Wheelie Control (AWC), Launch Control (ALC), cruise control (ACC) και speed limiter (APT). Όλα ρυθμίζονται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα

Πλαίσιο

Δυο δοκών αλουμινίου, με πρεσαριστά και χυτά τμήματα. Διαθέσιμες ρυθμίσεις:

  • Θέση και γωνία λαιμού τιμονιού

  • Ύψος κινητήρα

  • Ύψος άξονα ψαλιδιού

Öhlins ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού [Sachs μη ρυθμιζόμενο αμορτισέρ τιμονιού]

Μπροστινή ανάρτηση

Öhlins NIX πιρούνι  43 χιλ. με επεξεργασία TIN. [Sachs πιρούνι  43 χιλ.] Αλουμινένιες βάσεις ακτινικών δαγκάνων. Ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, υδραυλικής απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή τροχού 125 χιλ. [120 χιλ.]

Πίσω ανάρτηση

Αλουμινένιο ψαλίδι δύο μπράτσων, τεχνολογία μικρού πάχους και χύτευσης.

Öhlins TTX μονό αμορτισέρ με piggy-back, πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, το μεταξόνιο, την υδραυλική επαναφορά συμπίεσης και επαναφοράς. [Sachs μονό αμορτισέρ με ρύθμιση ως προς την υδραυλική απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, την προφόρτιση ελατηρίου και την απόσταση από κέντρο σε κέντρο]. Διαδρομή τροχού 120 χιλ. [130 χιλ.]

Φρένα

Μπροστά: Δύο χαμηλού βάρους πλευστοί δίσκοι 330 χιλ. από ανοξείδωτο ατσάλι με αλουμινένια φλάντζα 6 πείρων. Brembo Stylema [M50] monobloc ακτινικές δαγκάνες με 4 30 χιλ. αντικριστά έμβολα. Μεταλλικά τακάκια. Μεταλλικά σωληνάκια υψηλής πίεσης. Ακτινική αντλία.

Πίσω: Δίσκος 220 χιλ., δαγκάνα Brembo με δύο ξεχωριστά έμβολα  32 χιλ. Μεταλλικά τακάκια. Αντλία με ενσωματωμένο δοχείο και μεταλλικό σωληνάκι υψηλής πίεσης

 

Bosch 9.1 MP ABS με λειτουργία κλίσης στις στροφές, ρυθμιζόμενο με 3 χάρτες και εφοδιασμένο με λειτουργία περιορισμού ανύψωσης του πίσω τροχού RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation) [μπορεί να απενεργοποιηθεί].

 

 

Τροχοί

Μηχανικά κατεργασμένοι τροχοί από κράμα αλουμινίου με 5 μπράτσα [Aprilia τροχοί από κράμα αλουμινίου με 3 μπράτσα].

Μπροστά: 3.5”X17”

Πίσω: 6”X17”

Ελαστικά

Radial χωρίς σαμπρέλα.

μπροστά: 120/70 ZR 17

πίσω: 200/55 ZR 17 (εναλλακτικά: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17)

 

 

Διαστάσεις

Μεταξόνιο: 1439 χιλ. [1441,6 χιλ.]

Μήκος: 2052 χιλ. [2055 χιλ.]

Πλάτος: 735 χιλ.

Ύψος σέλας: 851 χιλ. [853 χιλ.]

Γωνία κάστερ: 24,5° [24,6°]

Ίχνος: 103,8 χιλ. [101.9 χιλ.]

Βάρος: συνολικό βάρος με γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου: 199 κιλά [204 κιλά]. Βάρος χωρίς υγρά: 177 κιλά [180 κιλά]

 

 

Κατανάλωση

6,50 λίτρα/100 χλμ. [6,67 λίτρα/100 χλμ.]

Ρύποι CO2

155 γρ./χλμ. [156 γρ./χλμ.]

Χωρητικότητα καυσίμου

18,5 λίτρα (περιλαμβάνεται ρεζέρβα 4 λίτρων)

 

 

Επόμενο άρθρο »

Vespa GTS - RST19

« Προηγούμενο άρθρο

Υamaha NIKEN

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ