• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Triumph Moto2 Prototype
Mini-MotoGP!!!
Τεστ-Μοντέλα 30/01/2019 - 15:39
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #93
 

Οδηγούμε στο Σίλβερστοουν, αποκλειστικά για την Ελλάδα, το πρωτότυπο της Triumph, πάνω στο οποίο εξελίσσεται ο κινητήρας της Moto2 για το 2019. Η νέα εποχή στη μεσαία κατηγορία προβλέπεται ενθουσιώδης!

 

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Triumph

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος SHOEI X-Spirit III Bianca, Φόρμα Alpinestars Tech-Air, μπότες-γάντια Alpinestars

 

O ήχος του τρικύλινδρου κινητήρα την ώρα που το γκάζι ανοίγει τέρμα στην έξοδο της τελευταίας στροφής της πίστας Stowe, μπερδεύεται από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών που φροντίζουν η ιπποδύναμη να περνά σωστά στην άσφαλτο, μέσα από τα KR slick της Dunlop, την ώρα που η μαύρη μοτοσυκλέτα εκτοξεύεται στην πολύ μικρή ευθεία, με την 4η ταχύτητα να μπαίνει για λίγο πριν τα φρένα της 1. Ένας ήχος πολύ πιο μεστός από το τσίριγμα του τετρακύλινδρου εν σειρά screamer μοτέρ της Honda CBR600RR που μέχρι τώρα ακούγαμε και θα ακούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς, στη μεσαία κατηγορία του MotoGP.

Το ψιλόβροχο έχει αρχίσει και γεμίζει τη ζελατίνα του φέρινγκ και μαζί μειώνει την ορατότητα στην ημι-φιμέ ζελατίνα του κράνους, όμως καθώς ο χρόνος είναι πολύτιμος και περιορισμένος ο δοκιμαστής μας ανοίγει γενναία το γκάζι στη δεξιά 5η στροφή ...για να ακολουθήσει μια γενναία πλαγιολίσθηση που θα τρομάξει περισσότερο τους ανθρώπους της Βρετανικής εταιρίας, παρά τον απεσταλμένο μας. Βέβαια στο τέλος αυτού του γύρου μια στάση στα πιτς ήταν επιβεβλημένη...

 

H Stowe είναι μια εσωτερική μικρή πίστα του Silverstone, με μήκος 1740μ. και 9 στροφές, σχεδόν όλες κλειστές, με 2η ταχύτητα στο κιβώτιο εκτός της τελευταίας που ανεβάζεις σε 3η. Σίγουρα όχι η ιδανική πίστα για ένα πλήρες τεστ μιας μοτοσυκλέτας Moto2, αλλά μια καλή διαδρομή για να πάρει κανείς μια πρώτη γεύση από τον 3κύλινδρο κινητήρα της Triumph των 765cc με την ECU της Magneti Marelli, που θα “φοριέται” από όλες τις μοτοσυκλέτες της Moto2 to 2019 και τουλάχιστον τα δύο επόμενα χρόνια

Η Triumph, έβαλε αυτόν τον βασισμένο σε αυτόν της Street Triple του 2017 κινητήρα, πάνω σε ένα πρωτότυπο που έχει για την κατηγορία, με πλαίσιο βασισμένο σε αυτό της Daytona 675! Αυτό το πρωτότυπο οδήγησε μέχρι τώρα και ο δοκιμαστής της Βρετανικής εταιρίας, o Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 125 Julian Simon και μέσα από αυτό εξελίχθηκε το μοτέρ που τώρα βρίσκεται στο τελικό του στάδιο και ήδη έχει παραδοθεί στις ομάδες της Moto2 για να εξελίξουν πάνω του τα δικά τους πλαίσια.

 

Η Triumph μας έδωσε τη μοναδική ευκαιρία να τον δοκιμάσουμε και o απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης έκανε αρχικά μόνο ένα γύρο στο ψιλόβροχο, μέχρι να σταματήσει η κλασική αγγλική βροχή και να στεγνώσει η πίστα.

Στην δεύτερη έξοδό του στην πίστα τα πράγματα ήταν πολύ καλύτερα, μέχρι και ο ήλιος βγήκε μετά από τους πρώτους γύρους και το πρωτότυπο έδωσε την εμπιστοσύνη για ωραία πλαγιάσματα και πίεση στα φρένα και το άνοιγμα του γκαζιού.

Παρά το ότι η διαφορά στην ιπποδύναμη σε σχέση με τον 4κύλινδρο εν σειρά που χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα από το 2010 στη μεσαία κατηγορία των Grand Prix, δεν είναι μεγάλη - αφού η απόδοση είναι πάνω από 135 ίππους (ενώ ήταν κάτω από 130 στις 16,000 στροφές) - οι διαφορές προς το καλύτερο είναι πολλές.

Τα παραπάνω κυβικά και η πολύ περισσότερη ροπή του 3κύλινδρου, μαζί με τα ηλεκτρονικά της Magneti Marelli, δίνουν την απαραίτητη ισχύ για να βγει ο κινητήρας από τις χαμηλές στροφές και να δώσει την απαραίτητη ώθηση στα κλειστά κομμάτια της διαδρομής μας, κάτι που θα ήταν αδύνατο με τον 600άρη που έχει πολύ μικρότερο εύρος λειτουργίας. Αυτό πέρα από την αποτελεσματικότητα, δίνει και περισσότερη ευχαρίστηση.

Το quickshifter που είχαμε στη διάθεση της δοκιμής έκανε τις αλλαγές μόνο στο ανέβασμα των ταχυτήτων, ενώ στο τελικό στάδιο ο κινητήρας θα παραδοθεί και με τη δυνατότητα να λειτουργεί και στα κατεβάσματα και μάλιστα θα είναι ρυθμίσιμο ως προς την ευαισθησία στο πάτημα του λεβιέ ταχυτήτων.

Στη μεγαλύτερη ευθεία της πίστας ανάμεσα στην 3η και 4η στροφή, η κοντή 2η ανέβαζε πολύ γρήγορα τις στροφές στις 13,500 και εκεί άρχιζαν να ανάβουν σταδιακά τα μπλέ λαμπάκια που σου έλεγαν ότι πρέπει να αλλάξεις σε 3η. Η 3η με τη σειρά της ήταν αρκετά μακρύτερη, αλλά ανέβαζε εύκολα τις στροφές μέχρι τις 14,000 και η 4η έμπαινε για λίγη ώρα πριν τα φρένα που κατέβαζες δύο ταχύτητες με τον συμπλέκτη ολίσθησης να βοηθάει στη σωστή ισορροπία πριν το πλάγιασμα στην αριστερή που ακολουθούσε.

Στο άνοιγμα του γκαζιού για την επόμενη δεξιά το μοτέρ “άκουγε” καλά και η επιτάχυνση ήταν εξαιρετική. Το ίδιο ακριβώς γινόταν και στις επόμενες διαδοχικές κλειστές 6 & 7, παρά το ότι οι στροφές του κινητήρα έπεφταν αρκετά χαμηλά. Μάλιστα στην έξοδο έπρεπε να σηκώσεις όσο γρηγορότερα γίνεται τη μοτοσυκλέτα για να πάρεις το καλύτερο από το γκάζι, χωρίς να επέμβουν τα ηλεκτρονικά – που για την περίσταση είχαν ένα μέσο όρο ρυθμίσεων για όλους τους προσκεκλημένους του τεστ.

Τα φρένα της Nissin είχαν εξαιρετική αίσθηση και οι αναρτήσεις της K-tech δούλεψαν άψογα στη μικρή πίστα.

Γενικά το πρωτότυπο της Τriumph μας άφησε πολύ καλή εντύπωση και μας έδωσε την αίσθηση – έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν και την Suter Moto2 του Scott Redding – ότι η νέα εποχή της Moto2 θα είναι μια εποχή με ακόμη μεγαλύτερο συναγωνισμό και αλλαγή και στον τρόπο οδήγησης που θα την φέρει ακόμη πιο κοντά στο MotoGP! Χαρακτηριστικά όπως είπε ο νικητής GP500 Simon Crafar πρόκειται για μια Mini-MotoGP μοτοσυκλέτα και από τον φίλο Νεο-Ζηλανδό “κλέψαμε” τον τίτλο του άρθρου.

 

 

Υ.Γ. Ο απεσταλμένος μας ΔΔ είπε: Μεγάλη τιμή το να εκπροσωπήσω την Ελλάδα σε μια δοκιμή ενός πρωτότυπου, μαζί με τους οδηγούς GP Alex de Angelis, Alex Hofmann, Simon Crafar, James Toseland, Neil Hodson! Ακόμη οδήγησε ο συνάδελφος-αγωνιζόμενος Bostjan Skubic από την Σλοβενία, οι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι Alan Cathcart & Kel Edge και 7 δημοσιογράφοι περιοδικών της Μ.Βρετανίας.

Μετά τη δημοσιογραφική δοκιμή ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1, o Βρετανός Damon Hill οδήγησε και αυτός το πρωτότυπο, με πολύ προσοχή, καθώς είχε να οδηγήσει σε πίστα 18 χρόνια! Να θυμίσουμε ότι ο Hill ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στις μοτοσυκλέτες, πριν περάσει στους 4 τροχούς και την F1!

 

 

O κινητήρας TRIUMPH 765κ.εκ. της MOTO2

 

Ο νέος κινητήρας είναι μια σημαντική εξέλιξη του κινητήρα της νικήτριας αγώνων Daytona 675R, που έχει οδηγήσει σε νίκες στο Isle of Man TT, στο Daytona 200 και στην κατάκτηση του Βρετανικού Πρωταθλήματος Supersports το 2014 και το 2015.

Με βάση των υψηλότερων προδιαγραφών κινητήρα 765κ.εκ. της Street Triple RS, ο αγωνιστικός τρικύλινδρος κινητήρας Triumph Moto2TM έχει εξελιχθεί και ρυθμιστεί για μεγάλη αναβάθμιση σε δύναμη και ροπή με τις ακόλουθες μετατροπές:

1. Τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή με αναθεωρημένες θύρες εισόδου και εξαγωγής για βελτιστοποιημένη ροή καυσίμου.

2. Βαλβίδες τιτανίου και πιο σκληρά ελατήρια βαλβίδων για αυξημένες στροφές.

3. Αγωνιστικό κιτ εναλλάκτη χαμηλής εξόδου για μειωμένη αδράνεια.

4. Κοντύτερες 1η και 2η σχέση στη μετάδοση.

5. Αγωνιστικός συμπλέκτης ολίσθησης με δυνατότητα ρυθμίσεων.

6. Ειδική αγωνιστική ECU της Magneti Marelli.

7. Αναθεωρημένα καλύμματα κινητήρα για μειωμένο πλάτος.

8. Διαφορετικό καζανάκι για να επιτρέψει καλύτερη τοποθέτηση λαιμών.

 

Στο δρόμο, ο νέος κινητήρας των 765κ.εκ. της κορυφαίας στην κατηγορία Street Triple RS προσφέρει υψηλότερο από ποτέ επίπεδο απόδοσης για μια Street Triple - παρέχοντας ισχύ 123PS @ 11,700σαλ και ροπή 77Nm @ 10,800σαλ. Στην αγωνιστική του εκδοχή για την Moto2TM αποδίδει πάνω από 135PS @ 14,000σαλ και ροπή πάνω από 80Nm @ 11,000σαλ.

Διαθέτει περισσότερα από 80 νέα εξαρτήματα σε σύγκριση με τον κινητήρα της προηγούμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της διαμέτρου και της διαδρομής. Τα ολοκαίνουργια εξαρτήματα του κινητήρα περιλαμβάνουν:

1. νέα στρόφαλο

2. νέα έμβολα

3. νέες μπιέλες και αντικραδασμικούς άξονες

4. κύλινδροι αλουμινίου με επίστρωση Nikasil

5. αναθεωρημένο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Ο αγωνιστικών προδιαγραφών κινητήρας Triumph 765κ.εκ. Moto2TM έχει σχεδιαστεί για να του επιτρέπεται να αναπνέει πιο ελεύθερα και να ανεβάζει περισσότερες στροφές σε σχέση με τον κινητήρα παραγωγής, για αυξημένη συνολική απόδοση.

 

 

Steve Sargent - Chief Product Officer

 

Ο Υπεύθυνος εξέλιξης της Triumph μας λέει:

 

Βρισκόμαστε με τον κινητήρα της Moto2 από μηχανολογικής πλευράς στο τελικό στάδιο της εξέλιξης. Η μόνη δουλειά που κάνουμε τώρα είναι με την Magneti Marelli στη ρύθμιση της ECU.

Είναι ένας κινητήρας 765 κυβικών εκατοστών με τρεις κυλίνδρους. Βασίζεται στον κινητήρα της μοτοσυκλέτας παραγωγής Street Triple RS, ο οποίος εξελίχθηκε ειδικά για το Πρωτάθλημα της Moto2. Τα κύρια πράγματα που αλλάξαμε είναι οι εισαγωγές στην κυλινδροκεφαλή, ώστε να μεγαλώσει η ροή στις κεφαλές, αλλάξαμε τις βαλβίδες ώστε να είναι τιτανίου, βάλαμε αγωνιστικά ελατήρια βαλβίδων γιατί ανεβάσαμε τις στροφές στον κινητήρα.

Η μοτοσυκλέτα παραγωγής ανεβάζει στις 12,650 στροφές και η Moto2 ανεβάζει στις 14,000 στροφές.

Τα άλλα πράγματα που κάναμε ώστε ο κινητήρας να γυρίζει γρηγορότερα είναι το ότι μειώσαμε την αδράνεια του κινητήρα, έχουμε αγωνιστικό δυναμό, προφανώς αφαιρέσαμε το σύστημα εκκίνησης που δεν χρειάζεται για τους αγώνες και επίσης αλλάξαμε τις σχέσεις του κιβωτίου. Έχουμε πιο κοντές την 1η και 2η σχέση στο κιβώτιο.

Η μοτοσυκλέτα παραγωγής αποδίδει 123 ίππους και περίπου 77Nm ροπής. Για τον κινητήρα της Moto2 έχουμε πάνω από 135 ίππους και πάνω από 80 Nm ροπής.

 

Η πρώτη αντίδραση από τις ομάδες είναι θετική. Πράγματι είναι πολύ ευχαριστημένοι με τον κινητήρα. Είναι πολύ ευχαριστημένοι με τη σύνδεση του γκαζιού με τον πίσω τροχό και προφανώς με την αυξημένη ροπή του κινητήρα που επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί πολύ διαφορετικά από την υπάρχουσα μοτοσυκλέτα της Moto2. Έτσι πολλά σχόλια έχουμε από τη διαφορά στο στυλ οδήγησης που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν του χρόνου.

Ενώ τώρα οι περισσότεροι οδηγοί βασίζονται στην ταχύτητα μέσα στην στροφή, με την αυξημένη ισχύ και ροπή οι οδηγοί λένε ότι ίσως δούμε ένα διαφορετικό στυλ, θα “τετραγωνίσουν” κάπως τη στροφή και θα σηκώσουν πιο γρήγορα τη μοτοσυκλέτα ώστε να βάλουν κάτω τη δύναμη νωρίτερα στην έξοδο της στροφής.

 

Πιθανώς η μεγαλύτερη διαφορά για τις ομάδες θα είναι το πακέτο των ηλεκτρονικών. Εξελίσσουμε την ECU με την Magneti Marelli και αυτό θα επιτρέψει στις ομάδες πολλές περισσότερες ρυθμίσεις σε σχέση με την τωρινή μοτοσυκλέτα. Για παράδειγμα οι ομάδες μπορούν να ρυθμίσουν τον χρονισμό της ανάφλεξης και τη ροή καυσίμου σε διαφορετικές στροφές του κινητήρα. Θα μπορούν να αλλάξουν το φρένο του κινητήρα, θα έχουν launch control για τις εκκινήσεις, θα έχουν επίσης διαφορετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα, έτσι θα υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν του χρόνου.

Με αυτόν τον τρόπο η Moto2 θα είναι κοντύτερα στο MotoGP!

Αυτό είναι και μια από τι φιλοδοξίες της DORNA για το που θα πάει το Πρωτάθλημα του χρόνου. Θέλουν να δώσουν στις ομάδες μια μεγαλύτερη πρόκληση από την τωρινή, όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για τις ομάδες και τους μηχανικούς, γιατί αυτό που θέλουν να έχουν από το Πρωτάθλημα της Moto2 είναι να φτάσει κοντύτερα στο MotoGP, έτσι ώστε οι ικανότητες των οδηγών της Moto2 και οι ικανότητες των μηχανικών να κάνουν πολύ πιο εύκολη τη μεταφορά τους στο MotoGP στο μέλλον.

Επόμενο άρθρο »

Ήρθε το Honda Monkey 125 ABS

« Προηγούμενο άρθρο

Νέες Triumph Factory Custom

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ