• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Forcada: η ταχύτητα στη στροφή είναι το παν!
Είναι η Yamaha M1 η καλύτερη;
Νέα 08/05/2021 - 20:17

Πόσο σημαντική είναι για την Yamaha η ταχύτητα μέσα στις στροφές

 

Η Yamaha κέρδισε τους 3 από τους 4 αγώνες MotoGP μέσα στο 2021 και αν ο Quartararo δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα χέρια του το πιο πιθανό είναι ότι θα είχε κερδίσει και τον 4 αγώνα.

Αλλά είναι η Yamaha Μ1 η καλύτερη μοτοσυκλέτα φέτος;

Είναι η μοτοσυκλέτα που στα χέρια ενός νέου δυναμικού αναβάτη θα κερδίσει το πρωτάθλημα;

Σίγουρα η Yamaha ξεκίνησε πολύ καλά φέτος άλλα αυτή τη στιγμή πρώτος στη βαθμολογία είναι ο Bagnaia με την Desmosedici GP της Ducati και στις 6 πρώτες θέσεις της βαθμολογίας βρίσκουμε 3 Ducati (Bagnaia, Zarco & Miller).

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι σίγουρο ότι η μοτοσυκλέτα της Ducati είναι η ταχύτερη στην πίστα και ενδεχόμενος συνολικά η καλύτερη.

Επίσης βλέπουμε ότι η μοτοσυκλέτα της Yamaha είναι, με βάση τα αποτελέσματα του Morbidelli, η πιο εύκολα προσαρμόσιμη σε κάθε τύπο πίστας.

Μέχρι τώρα η Μ1 έχει 3 νίκες και μία 3η θέση και η Desmosedici GP μια νίκη, 4 δεύτερες θέσεις και μια τρίτη.

Οπότε τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η μάχη για τον τίτλο θα είναι ανάμεσα στην Yamaha και στην Ducati.

Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος 2020 κρίθηκε στα λάθη και ο αναβάτης με τα λιγότερα, ο Joan Mir με την Suzuki, ήταν αυτός που τελικά κυριάρχησε.

Είναι άραγε τα παραπάνω σωστά η θα έχουμε εκπλήξεις.

 

Ας δούμε τι λέει ο Ramon Forcada, επικεφαλής μηχανικός της ομάδας του Morbidelli και για πολλούς στο Paddock του MotoGP ο καλύτερος αρχιμηχανικός!

Οι μοτοσυκλέτες με μικρότερη ισχύ δέν έχουν πρόβλημα σε μια “καθαρή” πίστα

Αυτή τη στιγμή η ταχύτερη Yamaha μέσα στις στροφές, ειδικά στις γρήγορες, είναι αυτή του Quartararo, έγραψε στο Twitter ο Forcada, η ταχύτητα στις στροφές δεν εξαρτάται από τα ελαστικά και γενικά η συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας στις στροφές δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τα ελαστικά.

Οι μοτοσυκλέτες με μικρότερη ισχύ και κατά συνέπεια με μικρότερη επιτάχυνση δεν έχουν πρόβλημα σε μια καθαρή (χωρίς άλλες μοτοσυκλέτες) πίστα. Αλλά σε μια πίστα με πολλές μοτοσυκλέτες αν χάσουν τη γραμμή τους μέσα στη στροφή δεν έχουν τη δυνατότητα να την επανακτήσουν στην έξοδο ή στην ευθεία με το γκάζι και φυσικά δεν μπορούν να καλύψουν τη διαφορά στην ευθεία μέχρι την επόμενη στροφή. Αυτό σημαίνει ότι η μόνη στρατηγική επιλογή για νίκη που έχει η Yamaha είναι να ξεκινούν οι μοτοσυκλέτες της από τις πρώτες σειρές, στο σχηματισμό εκκίνησης, για να μπορούν να επιλέγουν τη γραμμή τους μέσα στη στροφή χωρίς καθυστερήσεις από αναβάτες με αργότερες, μέσα στη στροφή άλλα με καλύτερη επιτάχυνση, μοτοσυκλέτες. Αυτό ακριβώς που έκανε ο Quartararo στον τελευταίο αγώνα μέχρι τη στιγμή που αναγκάστηκε να κόψει ρυθμό λόγω του προβλήματος στα χέρια.

Η λύση για την Yamaha είναι οι καλές εκκινήσεις. Κάτι που κάνει με μεγάλη επιτυχία ο El Diablo (Quartararo) και σε μικρότερο βαθμό o Vinales και ο Morbidelli λόγω και της μικρότερης απόδοσης του κινητήρα της PETRONAS Yamaha του 2019 που έχει στη διάθεσή του ο Ιταλο-Βραζιλιάνος. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για τον Rossi που παρά τα μέχρι τώρα αποτελέσματά του καταφέρνει σε ορισμένες περιπτώσεις αρκετά καλούς χρόνους κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ο Dall'Igna γνωρίζει πολύ καλά την σπουδαιότητα της εκκίνησης και αυτός είναι ο λόγος που τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει με επιτυχία στην εξέλιξη του συστήματος εκκίνησης, κάτι που η Yamaha δεν κατάφερε, παρά το ότι προσπαθεί για περισσότερο από ένα χρόνο.

Οπότε η αναμέτρηση στα επόμενα GP θα συνεχίσει να είναι στις Κατατακτήριες, γιατί στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σήμερα στο MotoGP, η εκκίνηση από τις πρώτες σειρές είναι απαραίτητη για τη νίκη. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι, η εξέλιξη στην αεροδυναμική, τα φρένα και τα λάστιχα επιτρέπουν μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος με αποτέλεσμα λιγότερες ευκαιρίες για προσπέραση στα φρένα, ένα θέμα που στην F1 ήδη αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια.

Οι μοτοσυκλέτες της Yamaha είναι επίσης γρήγορες στα κλειστά κομμάτια, άλλα οι μοτοσυκλέτες της Ducati κερδίζουν το χαμένο έδαφος στην επιτάχυνση με τέτοια διαφορά που είναι σχεδόν αδύνατο να τις ακολουθήσεις, ειδικά αν η γραμμή εξόδου από τη στροφή επιτρέπει στον αναβάτη τους να κρατάει το γκάζι ανοικτό.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο Morbidelli δυσκολεύεται περισσότερο από τους υπόλοιπους αναβάτες με Yamaha.

"Αλλά η κατάσταση, σε ότι αφορά τον κινητήρα, δεν μπορεί να αλλάξει για φέτος οπότε πρέπει να δούμε άλλες τεχνικές λύσεις. Εντωμεταξύ πρέπει να δουλέψουμε με ένα στήσιμο της μοτοσυκλέτας αρκετά καλό για να μας δίνει θέσεις εκκίνησης στις πρώτες γραμμές στις κατατακτήριες και ταυτόχρονα αρκετά καλό για τον αγώνα", καταλήγει ο Ramon Forcada, τον οποίο πρόσφατα αποκάλεσε "μάγο" ο Franky Morbidelli, μετά τις αλλαγές που του έκανε στο Ζέσταμα της προηγούμενης Κυριακής πριν τον αγώνα της Χερέθ.

Επόμενο άρθρο »

O Fogarty υπερασπίζεται τον Rossi

« Προηγούμενο άρθρο

Είναι ο Pedro Acosta ο επόμενος Marc Marquez;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα