• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha Tracer 900GT
Άνετος ταξιδευτής
Τεστ-Μοντέλα 03/01/2019 - 15:09

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #93

 

Κάνουμε μια όμορφη διαδρομή με την 900GT, για να δούμε πως μια μοτοσυκλέτα μπορεί να μετατραπεί στον ευχάριστο σύντροφο των αποδράσεών μας. Η ψυχή παραμένει ο γνωστός τρικύλινδρος της Yamaha που γουργουρίζει ευχάριστα κάτω από τα πόδια οδηγού και συνεπιβάτη.

 

Κείμενο - φωτογραφίες: Δημήτρης Διατσίδης

 

Η Αράχωβα, η Ιτέα το Γαλαξίδι, η Ναύπακτος, είναι γραφικές πόλεις που περνάς, αν σχεδιάσεις τη διαδρομή από την Αθήνα προς την Πάτρα από την βόρεια πλευρά του Κορινθιακού κόλπου, για να επιστρέψεις μετά από σχεδόν 300χλμ, κάνοντας τα τελευταία 220 στην Ολυμπία Οδό ολοκληρώνοντας τον κύκλο από τη νότια πλευρά.

Η διαδρομή είναι ιδανική για να δοκιμάσεις μια τουριστική μοτοσυκλέτα, καθώς περιλαμβάνει κάθε είδους δρόμο, από Εθνική, μέχρι επαρχιακά κλειστά κομμάτια και έτσι μπορείς να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα, αλλά κυρίως μια ευχάριστη οδηγικά εμπειρία.

Για την περίσταση η γνωστή Tracer 900 που ανασχεδιάστηκε πλήρως και διαθέτει πλέον νέα τελειοποιημένη εξωτερική σχεδίαση και βελτιωμένη εργονομία, απέκτησε τα αρχικά GT που σημαίνουν Grand Turismo και παραπέμπουν σε μια κατασκευή έτοιμη να καταπιεί τα χιλιόμετρα και ικανή να δώσει την άνεση στον οδηγό και τον συνεπιβάτη, χωρίς να απαρνηθεί τελείως τον sport χαρακτήρα της, αφού θέλει να είναι στην κατηγορία “Sport Tourer”.

Εξοπλισμένη με σκληρή θήκη αποσκευών, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, θερμαινόμενα γκριπ και αρκετά άλλα στοιχεία που επιγραμματικά αναφέρονται στο σχετικό χώρο, η Tracer 900GT είναι έτοιμη να μας πάει τη μικρή ή μεγαλύτερη βόλτα μας.

Αρχικά να πούμε ότι για ανέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, η GT είναι εξοπλισμένη με σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων Quick Shifter, που μας βοήθησε και στην κίνηση μέσα στην πόλη. Εκεί, στην πόλη, απλά προσέχαμε περισσότερο, λόγω του πλάτους των βαλιτσών, που όμως δεν εξέχουν πολύ, αλλά και δεν χωρούν πάρα πολλά πράγματα που θα ήθελαν δύο άτομα για πολυήμερο ταξίδι.

Το σύστημα Cruise Control είναι το άλλο ηλεκτρονικό “παιχνίδι” που το εκτιμάς αμέσως μόλις βγαίνεις στην Εθνική, καθώς ρυθμίζεις την ταχύτητα που θέλεις και το δεξί σου χέρι δεν κουράζεται πια για να κρατήσει το γκάζι ανοικτό!

Από κει και πέρα με δύο άτομα το ταξίδι μέχρι το Κάστρο πέρα από άνετο ήταν και γρήγορο, αφού η 900GT μπορεί να κινηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα και αρκετά πάνω από τα 200χλμ/ώρα, με τη ζελατίνα του φέρινγκ να καλύπτει σωστά ακόμη και στην τελική.

Από την πλευρά του πλαισίου το χυτό αλουμίνιο που χρησιμοποιήθηκε έχει την κατάλληλη ακαμψία για να δίνει την σταθερότητα στις γρήγορες ανοικτές στροφές, αλλά και τη σχετική ευκαμψία που χαρίζει άνεση στους επιβαίνοντες.

Μετά το Κάστρο μέχρι τη Λιβαδειά ο επαρχιακός δρόμος χωρίς πολλές λακούβες και σαμαράκια είναι ένα καλό τεστ των αναρτήσεων και το πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι, το αμορτισέρ με την εύκολη ρύθμιση της προφόρτισης από ξεχωριστό μοχλό και το μακρύτερο ψαλίδι, δουλεύουν “συνεταιρικά” για το σωστό διάβασμα του δρόμου και την απορρόφηση των μικρών ανωμαλιών, που δεν φθάνουν ούτε στα χέρια του οδηγού, ούτε στο σώμα του συνεπιβάτη.

Το σύνολο αποδεικνύεται εξαιρετικό και στο ανέβασμα προς την Αράχωβα, με πολύ καλή άσφαλτο στο οδόστρωμα και μέτριες έως ανοικτές στροφές στροφές που δίνουν ευχάριστα πλαγιάσματα.

Στο κατέβασμα μετά τους Δελφούς προς την Ιτέα ο δρόμος στενεύει, οι στροφές είναι κλειστές και έρχεται η ώρα των φρένων, που καλύπτουν κάθε ανάγκη παραπάνω από ικανοποιητικά ως προς την απόδοση και πάρα πολύ καλά ως προς την αίσθηση.

Το Γαλαξίδι μας δίνει τις πρώτες ωραίες φωτογραφίες και είναι μια εξαιρετική επιλογή για ελαφρύ γεύμα, πριν τα 66 περίπου χιλιόμετρα που μας πηγαίνουν στο πανέμορφο λιμάνι της Ναυπάκτου. Η γεμάτη στροφές διαδρομή είναι ένα ακόμη καλό πεδίο τεστ για τη συμπεριφορά και την άνεση της 900GT που και εδώ αποδεικνύεται ικανότατη, αφού τα τελευταία χρόνια η άσφαλτος σε αυτό το κομμάτι έχει αρκετά προβλήματα από τη συχνή διέλευση φορτηγών, χωρίς αυτά τα προβλήματα να μας προβληματίσουν καθόλου.

Μάλιστα η συνεπιβάτης μας Ελισάβετ Ξενάκη δεν κουράστηκε καθόλου και οδήγησε σε μέρος της διαδρομής, εκφράζοντας το θαυμασμό της για τις ικανότητες και την άνεση της Tracer 900GT, σε σχέση με την εμπειρία της από την προσωπική της σκληρή σούπερσπορ μοτοσυκλέτα.

Μετά τον καφέ στη Ναύπακτο και την επίσκεψη στις ωραίες παραλίες, το πέρασμα της γέφυρας Ρίου – Αντίρριου είναι απλά θεαματικό και μετά την απαραίτητη στάση για παγωτό στο Caravel του Ρίου, ο δρόμος της επιστροφής από την υπερσύγχρονη και υπερασφαλή Ολυμπία Οδό, δίνει την ευκαιρία να επιβεβαιώσεις και πάλι τις τουριστικές ικανότητες της GT.

H προστασία από τον αέρα πολύ καλή, ο θόρυβος από τους στροβιλισμούς στον ανεμοθώρακα ελάχιστος, η ροπή του κινητήρα τέτοια που βάζεις την 6η στο κιβώτιο και πάει σαν αυτόματο, με ελάχιστες φορές να έχει ανάγκη κατεβάσματος ταχύτητας. Το cruise control και εδώ μια ωραία πολυτέλεια, η φαρδιά και άνετη σέλα επίσης και το τέλος του ταξιδιού μας άφησε τη γλυκιά γεύση της ευχάριστης μέρας, χωρίς σχεδόν καθόλου κούραση, μετά από αρκετές ώρες στο δρόμο.

Η Yamaha κατάφερε να μετατρέψει την Tracer σε ένα ικανό ταξιδευτή που θα κινείται με άνεση και στυλ, το οποίο υπογραμμίζεται από τις βαλίτσες στο χρώμα της μοτοσυκλέτας. Το μόνο που ζητάει η 900GT είναι όρεξη για πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να λέει όχι και σε ωραία πλαγιάσματα, αν η διαδρομή διαθέτει τις ανάλογες στροφές.

 

 

 

 

Κύρια χαρακτηριστικά

  • Μέγιστη άνεση, σύστημα Cruise Control και θερμαινόμενα γκριπ
  • Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων Quick Shifter για άμεσο ανέβασμα ταχυτήτων
  • Όργανα με πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT (Thin Film Transistor)
  • Πλαϊνές βαλίτσες σε ασορτί χρώμα ως βασικός εξοπλισμός
  • Προσεγμένη, υψηλής ποιότητας σχεδίαση πλαισίου
  • Βελτιωμένη εργονομία και προστασία από τον άνεμο
  • Νέα σέλα για μεγαλύτερη άνεση οδηγού/συνεπιβάτη
  • Ελαφρύς, compact τρικύλινδρος κινητήρας 847 κ.εκ.
  • Λεπτός και ελαφρύς σκελετός από χυτό αλουμίνιο CF
  • Συμπλέκτης A&S, D-MODE, TCS, ABS
  • Ρεζερβουάρ καυσίμου μεγάλης χωρητικότητας και αυτονομίας 18 λίτρων
  • Κεντρικός ορθοστάτης στον στάνταρ εξοπλισμό

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

Τύπος κινητήρα

τρικύλινδρος, τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τετραβάλβιδος

 

 

 

 

 

Κυβισμός

 

 

847 εκ.³

 

Διαμέτρος x Διαδρομή

78,0 χλστ. x 59,1 χλστ.

 

 

Σχέση συμπίεσης

11,5 : 1

 

 

 

Μέγιστη ισχύς

84,6 kW (115PS) @ 10.000 σ.α.λ.

 

 

Μέγιστη ροπή

87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8.500 σ.α.λ.

 

Πλαίσιο

 

Σκελετός

Περιμετρικός

 

 

Διαδρομή εμπρός

137 χλστ.

 

 

Γωνία Κάστερ

24º

 

 

Ίχνος

100 χλστ.

 

 

Σύστημα εμπρός ανάρτησης

Τηλεσκοπικό πιρούνι

 

 

Σύστημα πίσω ανάρτησης

Ψαλίδι, (Ανάρτηση με μοχλικό)

 

 

Διαδρομή πίσω

142 χλστ.

 

 

Εμπρός φρένο

Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 298 χλστ.

 

 

 

Πίσω φρένο

Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 245 χλστ.

 

 

 

Εμπρός ελαστικό

120/70ZR17M/C (58W)

 

 

Πίσω ελαστικό

180/55ZR17M/C (73W)

 

Διαστάσεις

 

Συνολικό μήκος

2.160 χλστ.

 

 

 

Συνολικό πλάτος

850 χλστ.

 

 

Συνολικό ύψος

1.375 χλστ. max 1,430 mm

 

 

Ύψος σέλας

850 χλστ. max 865 mm

 

 

Μεταξόνιο

1.500 χλστ.

 

 

Βάρος (πλήρες υγρών)

215 κιλά (side cases + brackets: +12kg)

 

 

Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου

18 L

 

Επόμενο άρθρο »

Υamaha NIKEN

« Προηγούμενο άρθρο

Εxtreme Track Day των ονείρων!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα